Bjerknez skrev:Petterh skrev:Da er vi ganske like med tanke på størrelse.
Min erfaring av Softail er att den takler folk på vår størrelse veldig fint. Min er en 96 modell, men har holdt seg bra.
Husker XT`n jeg hadde for 10 årsiden, begynte og virke "gyngete" når jeg solgte den. Kjøper merket ingen ting til det.
Så det er godt mulig det er demperne på den du prøvde. Og att vår størrelse gjør att vi merker slikt tidligere en mindre folk.
Harley? Jeg har prøvesittet en HD Softtail '96 mod på LazyBoyz. Satt veldig fint på den, men har aldri prøvekjørt en. Det hadde vært inmari kult med Harley, men de koster jo vanligvis litt mer å kjøpe inn...
Må nok bare prøvekjøre litt forskjellig og sammenligne.
Jeg har riktig nok bare kjørt EN Harley, men i mitt hode etter min noe snevre erfaring så er Harley litt oppskrytt.
jeg synes min sykkel virker mer "sammenskrudd" og den er også ganske mye "sprekere" rent motormessig. Harley er jo litt kult må jeg innrømme, men det blir kun fordi det heter harley.
"Victory" har jeg også sett har noen knalltøffe cruisere, men disse er nok også ganske dyre vil jeg tro.
Er jo ikke sykkel for og kjøre fort, er jo en cruiser.
Men det med sammenskrudd. Snakket med endel, dem sammenligner da gjerne en 80-90 tallas harley med 2012-13 Honda/yamaha.
Og endel harley folk trur jo det er bra og skru sykkelen helt fraværandre og i sammen igjen. Hver eneste vinter. Samtidig som demikke vet forskjell på metric og tomme verktøy.
Og gjerne 4-5 tomler pr hånd.
Så endel eldre sykler er rett og slet i hjel skrudde.
Selv min ser jeg tidligre eier har surra med metric verktøy. Med dertil problemer på skruehoder.
Men min ser bra ut ellers, og ikke for ille skrudd på.
Men jeg har tidligre hatt Yamaha, og liker de syklene også. Og en god kammerat har en fin CBR1000, flott sykkel.