Hva med en BMW?
-
- Innlegg: 310
- Registrert: 22 mai 2012, 12:10
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
- Bosted: Porsgrunn
Re: Hva med en BMW?
Før du kjøper en dinosaur-BMW (1200GS, 1200RT, 1200LT, osv), så gjør et lite forsøk: Prøvekjør en f.eks. F800GS eller en F800GT. Tror du vil erfare en sykkel som er vesentlig mer lettkjørt og avstressende å kjøre. mellom 55 og 200 kg. lettere er den også. Vil tro at kostnadene på lengre sikt blir vesentlig lavere. (Ps. Jeg har ikke slik sykkel selv. Kjører 600.)
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Bosted: Grue i Hedmark
Re: Hva med en BMW?
Nåja, dinosaur er nå et litt voldsomt uttrykk og vitner vel mer om den som bruker det enn omm BMW. Ja noen er tunge og store, noe de ikke er alene om. Men så langt jeg har sett og erfart er det sykler som er meget gode å kjøre over tid. Driftsikkre er de også, og ikke minst utrolig enkle å gjøre noe med selv. Med unntak av helt nyere modeller skal jeg tro med all elektronikk, eller de (LT) som er pakka inn i plast. Men sett deg på en plastikkrakkett og ligg på tanken med knærne i armhulen og kjør 50 mil i ett strekk...Anaxim skrev:Før du kjøper en dinosaur-BMW (1200GS, 1200RT, 1200LT, osv), så gjør et lite forsøk: Prøvekjør en f.eks. F800GS eller en F800GT. Tror du vil erfare en sykkel som er vesentlig mer lettkjørt og avstressende å kjøre. mellom 55 og 200 kg. lettere er den også. Vil tro at kostnadene på lengre sikt blir vesentlig lavere. (Ps. Jeg har ikke slik sykkel selv. Kjører 600.)

Men igjen er det smak og behov, skal du frese opp og ned i gata eller skrubbe fothvilere for å få adrenalinkick så er ikke alle BMW-modeller det mest hotte.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Hva med en BMW?
Nei. På R1200GS ligger du sannsynligvis i bakken før du får fothvilerne til å ta nedi. De sitter riiiimelig høyt opp fra bakken, og ikke har de følere heller. Når det er sagt så er det vel mang en plastrakettfører som har fått seg en overraskelse i svingete partier sammen med Adventure sykler. Adrenalinkick kan de fint levere hvis man ønsker det!Kmann skrev:...skal du frese opp og ned i gata eller skrubbe fothvilere for å få adrenalinkick så er ikke alle BMW-modeller det mest hotte.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Hva med en BMW?
Det er sant (hvis du ikke kjører Varadero. Den subber for fort).Flanker skrev:Når det er sagt så er det vel mang en plastrakettfører som har fått seg en overraskelse i svingete partier sammen med Adventure sykler.Kmann skrev:...skal du frese opp og ned i gata eller skrubbe fothvilere for å få adrenalinkick så er ikke alle BMW-modeller det mest hotte.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Hva med en BMW?
Jeg har kjørt 900km med min dinosaur i dag, og vil ikke ha noe annet!
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Hva med en BMW?
Enig med deg.. Har dog ikke kjørt mer enn 70 km..tagesk skrev:Jeg har kjørt 900km med min dinosaur i dag, og vil ikke ha noe annet!

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Hva med en BMW?
Hva vil du frem til? Sånne små dagsetapper er jo helt perfekte på en plastrakett.Kmann skrev:[Men sett deg på en plastikkrakkett og ligg på tanken med knærne i armhulen og kjør 50 mil i ett strekk...![]()
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Bosted: Grue i Hedmark
Re: Hva med en BMW?
tagesk skrev:Jeg har kjørt 900km med min dinosaur i dag, og vil ikke ha noe annet!



Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Hva med en BMW?
Nå har jeg kjørt 1000 km i dag (efter 900 i går), og vil fremdeles ikke ha noe annet.tagesk skrev:Jeg har kjørt 900km med min dinosaur i dag, og vil ikke ha noe annet!
Jeg er likevel enig med Hr. Anaxim i at DERSOM du ikke absolutt vil ha en boxer, da er det mye annet å velge i.
Men jeg vil nå si at i 800-segmentet der er det vel ikke noen spesiell grunn til å velge BMW fremfor noen av de andre?
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva med en BMW?
Fortsatt god turtagesk skrev:Nå har jeg kjørt 1000 km i dag (efter 900 i går), og vil fremdeles ikke ha noe annet.tagesk skrev:Jeg har kjørt 900km med min dinosaur i dag, og vil ikke ha noe annet!

Kjenner meg igjen i dine beskrivelser - hundrevis av kilometre på en Stelvio i løpet av en dag - og vil ikke ha noe annet

Har ikke vært aktuelt så langt i år, men hadde helt klart gyldighet i fjor.
Tror neppe denne gyldigheten har endret seg i år - så snart sesongen er i gang for fullt

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.