Det hender ikke så rent sjeldent at jeg lager min egen middag her hjemme, senest i dag.
I dag ble det rimelig lettvint; to 'Charlottenberg' burgere stekt i fransk ripsolje, TORO peppersaus med hakket rød paprika, som ble helt opp i sausen de site minuttene av koketiden.
Tilbehør: Poteter skråret i båter stekt i langpanne på sånn ca. 200 grader i denne franske ripsoljen, rimelig godt krydret med hvitt pepper og litt salt.
Øvrig tilbehør: 'Charlottenberg'bønner i saus, som jeg helte i en bitteliten kasserolle som jeg satte i langpanna og lot småkoke sammen med potetbåtene (også kalt "oppblåste poteter"...)
Bønnene og sausen ble tilsatt en halv teskje hakket chile, småkokte noen minutter og ble deretter helt opp i kasserollen med burgerne som holdt seg varme på plata mens de 'oppblåste potetene' og peppersausen gjorde seg ferdig.
Imens var grønnsakene, i dette tilfelle vanlig tomat, isbergsalat og rød paprika, gjort klart og temperert.
Når det gjelder grønnsaker står man selvfølgelig fritt i å velge alt mellom himmel og jord

Selv synes jeg middagens smakte aldeles fortreffelig. Her et bilde av det hele - bone appétit

God smaksopplevelse av både kraften fra bønnene med tilsatt hakket chili og peppersausen!