Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Høyt og lavt, langt og lenge (s 1
Feilpost
Sist redigert av Olav K den 21 apr 2014, 21:49, redigert 1 gang totalt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Høyt og lavt, langt og lenge (s 1
Så var dagen kommet, Znirln var kommet hjem og forlangte tur. "kjøre hele dagen, lizzom"
Vel, tenkte jeg. Da blir det en tur jeg har tenkt på. Men aldri sett meg tid til å kjøre.
Klokka 0745 var jeg på hjul, og det var enda en stund til sola stod opp, men Znirln var klar som avtalt. Tror nok han sov med kjøredressen på i natt.
kl. 0810 la fergja fra kai, og vi var på tur
Så kjørte vi morgensola langs Hardangerfjorden og svingte mot Bergen, oppover Mundheimsdalen var det plutselig bikkjekaldt, men etter hvert fikk sola tak langs veien, og det var absolutt levelig. Ved Bjørkheim måtte copiloten ha frokost, før vi kjørte videre. Mellom Arna og Åsane møter vi noen Harley'er, den ene skinner som selve sola, og det kommer også en lekker Nightrod..me like.
Klokka 10 er vi i Vågsbotn og svinger høyre, kjører over Nordhordalandsbrua og til Romarheimsdalen, der vi tar av til Modalen. DA, er vi begge på ukjente veier... Og det viser seg at det er smalt og svingete, men uten trafikk, er det bare gøy. Finner en nydelig lang bakke med herlige svinger vi bare må kjøre opp ned litt.. kun for gøy.
I Modalen er det en bensinpumpe og vi "mater hestene", slår av en prat med tre karer som kommer på sykkel, motsatt vei. De anbefaler oss ikke å kjøre over fjellet fra Eksingedalen, da det sikkert er for kaldt. Vel, da gjør vi som ungene ville gjort.. nemlig det motsatte. Fra Modalen kjører vi en tunnel som er 3,5 km lang, 250 mtr med sving i hver ende, og 3 km snorbeint rett fram. Svinger venstre mot Eksingedalen og ikke mot Dale som anbefalt. Heldigvis, for det er en herlig tur oppover, litt dårlig dekke, men jeg klager mer enn Znirlen
Absolutt en vei for nebbdyr og andre høye sykler, men fullt kjørbar for oss andre
Bare å ta det med ro.
Vi kjører over ett fjellparti, med snaufjell og 2 mtr brøytekanter. Så er vi plutselig framme på "kanten", og der.. på en rasteplass treffer vi Harleygjengen vi traff tidligere på dagen. Slår av en prat med dem, før vi kjører nedover til Evanger, videre langs E16 til Voss og tar en lunch på Stasjonen. Så blir det videre mot Granvin på gamlevegen over Skjervet, og så inn på samme veien som jeg kjørte i går. Over Espelandsdalen til Ulvik, men i dag kjører vi innover til Osa, og ser åssen det ser ut der. Så blir det "melkeruta" hjem igjen, via Hardangerbrua og Sørfjorden. Kjører bygdavegen på Lofthus og kan berolige de spesielt interesserte med at fruktblomstringen ikke er begynt riktig enda, ikke på Lofthus i alle fall.
Men fint er det likevel
Vel framme i Odda må noen av oss fylle bensin igjen, og vi treffer et par karer på sykkel, den ene kjører noe såpass eksotisk som Benelli Tornado Tre K.
De slår følge med oss utover gjennom tunnellen og i Rosendal er kaien stinn av sykler av ymse slag: Slo av en prat her og kikket litt på lekkerbiskener før jeg tok de siste kilometrene hjem. Vel framme på tunet viser kjørecomputeren 446 km, ikke verst.
Framdekket er definitivt historie, nytt er i bestilling, men sykkelen skal få hvile til det nye er på plass :-)å
Rumpa har forresten fått kvoten de siste dagene, så det skal bli godt å hvile litt i morgen :)
Og litt fruktblomstring skal dere likevel få, fra egen hage i Dimmelsvik
Dagens tur, sånn ca :-)å :-)å :-)å
https://www.google.com/maps/dir/Dimmels ... 954299!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Vel, tenkte jeg. Da blir det en tur jeg har tenkt på. Men aldri sett meg tid til å kjøre.
Klokka 0745 var jeg på hjul, og det var enda en stund til sola stod opp, men Znirln var klar som avtalt. Tror nok han sov med kjøredressen på i natt.
kl. 0810 la fergja fra kai, og vi var på tur

Klokka 10 er vi i Vågsbotn og svinger høyre, kjører over Nordhordalandsbrua og til Romarheimsdalen, der vi tar av til Modalen. DA, er vi begge på ukjente veier... Og det viser seg at det er smalt og svingete, men uten trafikk, er det bare gøy. Finner en nydelig lang bakke med herlige svinger vi bare må kjøre opp ned litt.. kun for gøy.

I Modalen er det en bensinpumpe og vi "mater hestene", slår av en prat med tre karer som kommer på sykkel, motsatt vei. De anbefaler oss ikke å kjøre over fjellet fra Eksingedalen, da det sikkert er for kaldt. Vel, da gjør vi som ungene ville gjort.. nemlig det motsatte. Fra Modalen kjører vi en tunnel som er 3,5 km lang, 250 mtr med sving i hver ende, og 3 km snorbeint rett fram. Svinger venstre mot Eksingedalen og ikke mot Dale som anbefalt. Heldigvis, for det er en herlig tur oppover, litt dårlig dekke, men jeg klager mer enn Znirlen


Vi kjører over ett fjellparti, med snaufjell og 2 mtr brøytekanter. Så er vi plutselig framme på "kanten", og der.. på en rasteplass treffer vi Harleygjengen vi traff tidligere på dagen. Slår av en prat med dem, før vi kjører nedover til Evanger, videre langs E16 til Voss og tar en lunch på Stasjonen. Så blir det videre mot Granvin på gamlevegen over Skjervet, og så inn på samme veien som jeg kjørte i går. Over Espelandsdalen til Ulvik, men i dag kjører vi innover til Osa, og ser åssen det ser ut der. Så blir det "melkeruta" hjem igjen, via Hardangerbrua og Sørfjorden. Kjører bygdavegen på Lofthus og kan berolige de spesielt interesserte med at fruktblomstringen ikke er begynt riktig enda, ikke på Lofthus i alle fall.
Men fint er det likevel

De slår følge med oss utover gjennom tunnellen og i Rosendal er kaien stinn av sykler av ymse slag: Slo av en prat her og kikket litt på lekkerbiskener før jeg tok de siste kilometrene hjem. Vel framme på tunet viser kjørecomputeren 446 km, ikke verst.
Framdekket er definitivt historie, nytt er i bestilling, men sykkelen skal få hvile til det nye er på plass :-)å
Rumpa har forresten fått kvoten de siste dagene, så det skal bli godt å hvile litt i morgen :)
Og litt fruktblomstring skal dere likevel få, fra egen hage i Dimmelsvik

Dagens tur, sånn ca :-)å :-)å :-)å
https://www.google.com/maps/dir/Dimmels ... 954299!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Høyt og lavt, langt og lenge (s 1
Fine bilder :)
Så ut som en konge tur!
Så ut som en konge tur!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Høyt og lavt, langt og lenge (s 1
Snikendeugle skrev:Fine bilder :)
Så ut som en konge tur!
Takk for det!
Er i alle fall svært fornøyd med comfortsalen min :-D
Uten den ville jeg definitivt sovet på magen i natt

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Høyt og lavt, langt og lenge (s 1
Knallfine bilder ja, høres ut som en veldig grei dag på 2 hjul.
Overraskende gode bilder fra actioncammen
Overraskende gode bilder fra actioncammen

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- ZnirlN
- Innlegg: 84
- Registrert: 01 nov 2013, 21:00
- Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
- Bosted: Kvinnherad
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Høyt og lavt, langt og lenge (s 1
Olav K skrev:Snikendeugle skrev:Fine bilder :)
Så ut som en konge tur!
Takk for det!
Er i alle fall svært fornøyd med comfortsalen min :-D
Uten den ville jeg definitivt sovet på magen i natt
Kjenne ny sal ska bli ein av mine oppgraderinga viss vi skal fortsette med slike turer :-)
Det var en fantastisk dag på 2 hjul
Takke for turen

- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Ny gummi framme idag :)(s 11)
Endelig, i dag kom framdekket mitt, og jeg jaget umiddelbart ut til JGF Service på Sunde og fikk det lagt på. Så nå er baijken skodd med Michelin Pilot Power 3 både framme og bak. La om bakdekket på 4850 km og i dag framdekket på ca akkurat 5900 km.
Og det var herlig med ny gummi. Man merker jo ikke den gradvise slitasjen, men får litt hallelujastemning når jeg kjørte derifra
Kjørte nesten rett hjem, men måtte ha en liten snartur ned i Matre og kjøpe en is i sola. Så bar det hjem igjen, og skifte ut kjøredress med malerdress, låven skal ha seg et strøk i år.
84 km i dag.. herlig.
Blir kanskje en tur i morgen, og så Bergen på lørdag. Søndag og mandag har jeg "skumle" planer om langtur
Og det var herlig med ny gummi. Man merker jo ikke den gradvise slitasjen, men får litt hallelujastemning når jeg kjørte derifra

Kjørte nesten rett hjem, men måtte ha en liten snartur ned i Matre og kjøpe en is i sola. Så bar det hjem igjen, og skifte ut kjøredress med malerdress, låven skal ha seg et strøk i år.
84 km i dag.. herlig.
Blir kanskje en tur i morgen, og så Bergen på lørdag. Søndag og mandag har jeg "skumle" planer om langtur

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Ny gummi framme idag :)(s 11)
Lurer på om du har noen bagasje løsning for ST3 din?
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Ny gummi framme idag :)(s 11)
Det har jeg, orginale Triumph sal og tankveske. Matcher sykkelen, men er ikke av de største eller mest praktiske. Mest sannsynlig må jeg bruke neste PMS periode på å finne en bedre og større salveske til langturen jeg skal ja sommeren 2015.hakhap skrev:Lurer på om du har noen bagasje løsning for ST3 din?
Hvis jeg ikke blir å handle en annen sykkel da. Har litt lyst på en adventure sykkel igjen... eller rettere sagt.
En adventure sykkel til, en nyere og større enn min 97 XTZ Tenere 660. Men siden kemneren ikke var fornøyd med mitt bidrag til fellesskapet i fjor, blir nok den planen satt på vent :)
Skal legge ved et bilde her.
Edit: Får ikke legge inn bilde her nå, men du ser sykkelen med veskene på side 5 i bloggen her :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Ny gummi framme idag :)(s 11)
Olav K skrev:Det har jeg, orginale Triumph sal og tankveske. Matcher sykkelen, men er ikke av de største eller mest praktiske. Mest sannsynlig må jeg bruke neste PMS periode på å finne en bedre og større salveske til langturen jeg skal ja sommeren 2015.hakhap skrev:Lurer på om du har noen bagasje løsning for ST3 din?
Hvis jeg ikke blir å handle en annen sykkel da. Har litt lyst på en adventure sykkel igjen... eller rettere sagt.
En adventure sykkel til, en nyere og større enn min 97 XTZ Tenere 660. Men siden kemneren ikke var fornøyd med mitt bidrag til fellesskapet i fjor, blir nok den planen satt på vent :)
Skal legge ved et bilde her.
Edit: Får ikke legge inn bilde her nå, men du ser sykkelen med veskene på side 5 i bloggen her :)
Ah ok, da kjønner jeg at du trenger noe annet en de for en tur i Europa. Fant ut at SW Motech har en Givi kompatibel topboks kobling, da kan du få opp til 55l
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg---Triumph demodag:)(s 11)
Lørdag (altså igår) kjørte jeg til Bikerstreet og fikk med meg Triumphs Road Show-
jeg prøvekjørte Explorer, Tiger 1050, Tiger 800XC og Speedmaster.
Explorer var jo bare grom å kjøre, drog nedover mot Bergen sentrum og tok gamleveien fra Eidsvåg tilbake.
Kjenner jeg vil ha en sånn... krefter var det uansett turtall, jeg tror det må være slik det føles å kjøre med et lite atomkraftverk mellom beina :-D
Konklusjon: Vil ha en slik på låven Tiger Sport 1050 var jo absolutt en leken og lettkjørt sykkel men den manglet litt mtp klonkete og "tung" gearkasse, og for meg hadde gearpedalen helt feil innstilling. Men kvikkstyrt og fin som bare det på svingete vei
Tiger 800 XC var "grei" nok, men jeg var jo allerede ødelagt etter turen på.Explorer'n
Måtte ta en tur til på den før jeg sjekket ut Speedmasteren.
Jeg har ikke kjørt cruiser på årevis, og kjørestillingen føltes superrar, beina framover.... hørt på maken. Det såg nok litt snålt ut der jeg kom på cruiser med racingdress og knepucker
Etterpå kjørte jeg rett hjem og kastet meg i dusjen, så bar det rett på uterestaurant i Rosendal, den faste Club 4 på lørdager
Blei akkurat 222 km på sykkelen min igår.
Nå er jeg på Nesvik i Ryfylke... blir langtur idag, kjørte hjemmefra kl 8;)
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
jeg prøvekjørte Explorer, Tiger 1050, Tiger 800XC og Speedmaster.
Explorer var jo bare grom å kjøre, drog nedover mot Bergen sentrum og tok gamleveien fra Eidsvåg tilbake.
Kjenner jeg vil ha en sånn... krefter var det uansett turtall, jeg tror det må være slik det føles å kjøre med et lite atomkraftverk mellom beina :-D


Konklusjon: Vil ha en slik på låven Tiger Sport 1050 var jo absolutt en leken og lettkjørt sykkel men den manglet litt mtp klonkete og "tung" gearkasse, og for meg hadde gearpedalen helt feil innstilling. Men kvikkstyrt og fin som bare det på svingete vei

Tiger 800 XC var "grei" nok, men jeg var jo allerede ødelagt etter turen på.Explorer'n

Måtte ta en tur til på den før jeg sjekket ut Speedmasteren.
Jeg har ikke kjørt cruiser på årevis, og kjørestillingen føltes superrar, beina framover.... hørt på maken. Det såg nok litt snålt ut der jeg kom på cruiser med racingdress og knepucker

Etterpå kjørte jeg rett hjem og kastet meg i dusjen, så bar det rett på uterestaurant i Rosendal, den faste Club 4 på lørdager

Blei akkurat 222 km på sykkelen min igår.
Nå er jeg på Nesvik i Ryfylke... blir langtur idag, kjørte hjemmefra kl 8;)
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Olav K den 27 apr 2014, 12:10, redigert 1 gang totalt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Kant'1ns kjøreblogg---Triumph demodag:)(s 11)
Akkurat sånn føler jeg det også, å kan ikke helt forstå at ikke alle andre er enig med oss
Idiotene
Vi får lage et kooperativ. Din, min og en Husaberg 5hundreogettellerannet.
Så skulle behovene være dekket



Vi får lage et kooperativ. Din, min og en Husaberg 5hundreogettellerannet.
Så skulle behovene være dekket





Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Kant'1ns kjøreblogg---Lang dag i salen (s 11)
Søndag morgen, ingen tid til å sove frampå, for fergja går kl 0850 fra Sydnes. Men til en forandring er jeg klar i god tid, og har fått på sal og tankveska, samt kjøredressen før kl 8. Siden Znirlen må være på jobb på Sola, må jeg kjøre aleine. Ingen andre gidder sånne turer jeg planlegger
Er på Sydnes i god tid, og kan nyte en deilig morgenstund, hadde jeg hatt kaffe med skulle det blitt riktig kos... mutters aleine som jeg var der på kaien i morgensola Fergja la til kai, billetøren tok betalt for kun passasjer, siden jeg hadde så fin motorsykkel (han hadde hatt Norton i ungdommen
)
Jeg unnet meg en klassisk Sydnes/Utbjoa meny, altså cheeseburger, vaffel og cola. Deretter var det å nyte morgensola mot Isvik, videre opp til Knapphus og via Sandeid, Vikedal til ny fergje på Ropeid. Den var i ferd med å legge til kai, og vips... så var man i land på Sand (heyy det rimer jo
)
Videre mot Nesvik, det er fortsatt nesten ikke trafikk, og det er bare å mate på, ingen bilister som ødelegger rytmen i kjøringa mi. På kaien på Nesvik må jeg vente en time, men rekker å spise en velfortjent is, poste ett innlegg på MCsiden.no og kle av meg et lag med tøy under skinndressen.
Like etter ilandkjøring på Hjelmeland blir jeg forbikjørt av BMW som kom igjenstedsfra... Han grisekjører mot Årdal, men jeg henger meg på og har det grisemorro....yess.
I Årdal må jeg ha bensin og så bærer det videre mot dagens siste fergje fra Oanes til Lauvik. Må vente her, men en eldre herre kommer bort og slår av en prat. Han kjører en Bonneville, og tipser meg om noen fine veier ned mot Jæren.
For meg er de neste milene for ren transportetappe, via Gjesdal, ut på motorveien mot Stavanger, og deretter en kryssing av Jæren ut mot havet. Ikke spesielt mye svinger her, men hva kan man forvente... her er jo nesten paddeflatt.
Jeg koser meg likevel i et for meg helt annerledes landskap..... noen bilder til jeg også: Videre inn på Nordsjøveien (44) mot Egersund.. Her var det gjort mange utbedringer siden sist jeg kjørte her for mange år siden. Men det er først en stund ETTER Egersund at veien blir interessant. I all hovedsak er asfalten flott og veien herlig, og det går opp for meg at jeg stadig nærmere "bibelbeltet", det blir en del frydefulle "Herreguuuuuud", litt Halleluja, Hossianna og Ave Maria. Det er bare fantastisk, og det tar ikke slutt.
Plutselig er jeg ved nedkjøringen til Jøssingfjorden, og der er på tide å ta fram Canonen igjen: Studerer info tavlen på utkjørselen og blir litt klokere av det
Nede i bunnen av dalen tar jeg en titt på husene under Helleren.... en utrolig plass, som er litt "utvasket" etter at Titania fabrikken har romstert og herjet på i området i mange år
Men det er vel en av prisene for velferd??
Veien fra Jøssingfjorden til Flekkefjord er den morsomste jeg har kjørt.... svingete og slik som ungdommen lika. Og med de nye Pilot Power 3 dekkene er sykkelen enda bedre å kjøre. Er det rart man er blid og glad? Og når GPSen ser slik ut:
kilometer etter kilometer med perfekte svinger. Måtte kjøre samme strekning flere ganger :-)å
Kommer til Flekkefjord og tak en gjesteopptreden på motorveien før jeg svinger ned i Kvinesdal. Fant et skilt med overnatting, men noe skurret i hodet mitt
Opp fra Kvinesdal passerte jeg Utsikten hotel, og deretter var det bare å cruise ned til Lyngdal.
Her tok jeg inn på Paulsens Hotel i sentrum.. det kan anbefales.. gjennomført stil fra tiden før krigen. Ja, den 1. verdenskrig altså.
Fikk meg rom, og frokosten var det INGEN ting å si på.
De reklamerte med "Hjemmebakt brød, og hjemmelavet syltetøi av bær fra egen have" Tror det er den beste hotelfrokost jeg har fått, og jeg har hatt en del I dag mandag gikk turen til Lindesnes fyr på formiddagen før jeg satte nesa hjemover. Og veien fra Lyngdal til Lindesnes fortjener også skryt... knallfin og svingete. Små viker med "de koselige hvide husan" og vårgrønn skog.... og så meg.. på Street Trippelen :) Morgensol, fuglekvitter--- jeg splintrer idyllen som kunne eller burde vært festet på et lerret
Turen hjem går på Fv 42 opp til Evje, og er ganske uinteressant. Nedre del av Setesdalen er også dønn kjedelig. Den øvre delen er litt bedre, mer svinger, men innbyr fortsatt til "stram wire" :-D
Fyller på Hovden (kjørt non stop fra Lindesnes) og derfra går turen rett hjem.
Turen i går, pluss turen ut til Lindesnes idag
https://www.google.no/maps/dir/Dimmelsv ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Fra Lindesnes og hjem
https://www.google.no/maps/dir/Lindesne ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: 48 mil i går søndag, og omtrent det samme i dag, ca 96 mil til sammen. Tar nok kjørefri imorra :-)å

Er på Sydnes i god tid, og kan nyte en deilig morgenstund, hadde jeg hatt kaffe med skulle det blitt riktig kos... mutters aleine som jeg var der på kaien i morgensola Fergja la til kai, billetøren tok betalt for kun passasjer, siden jeg hadde så fin motorsykkel (han hadde hatt Norton i ungdommen

Jeg unnet meg en klassisk Sydnes/Utbjoa meny, altså cheeseburger, vaffel og cola. Deretter var det å nyte morgensola mot Isvik, videre opp til Knapphus og via Sandeid, Vikedal til ny fergje på Ropeid. Den var i ferd med å legge til kai, og vips... så var man i land på Sand (heyy det rimer jo

Videre mot Nesvik, det er fortsatt nesten ikke trafikk, og det er bare å mate på, ingen bilister som ødelegger rytmen i kjøringa mi. På kaien på Nesvik må jeg vente en time, men rekker å spise en velfortjent is, poste ett innlegg på MCsiden.no og kle av meg et lag med tøy under skinndressen.
Like etter ilandkjøring på Hjelmeland blir jeg forbikjørt av BMW som kom igjenstedsfra... Han grisekjører mot Årdal, men jeg henger meg på og har det grisemorro....yess.
I Årdal må jeg ha bensin og så bærer det videre mot dagens siste fergje fra Oanes til Lauvik. Må vente her, men en eldre herre kommer bort og slår av en prat. Han kjører en Bonneville, og tipser meg om noen fine veier ned mot Jæren.
For meg er de neste milene for ren transportetappe, via Gjesdal, ut på motorveien mot Stavanger, og deretter en kryssing av Jæren ut mot havet. Ikke spesielt mye svinger her, men hva kan man forvente... her er jo nesten paddeflatt.
Jeg koser meg likevel i et for meg helt annerledes landskap..... noen bilder til jeg også: Videre inn på Nordsjøveien (44) mot Egersund.. Her var det gjort mange utbedringer siden sist jeg kjørte her for mange år siden. Men det er først en stund ETTER Egersund at veien blir interessant. I all hovedsak er asfalten flott og veien herlig, og det går opp for meg at jeg stadig nærmere "bibelbeltet", det blir en del frydefulle "Herreguuuuuud", litt Halleluja, Hossianna og Ave Maria. Det er bare fantastisk, og det tar ikke slutt.
Plutselig er jeg ved nedkjøringen til Jøssingfjorden, og der er på tide å ta fram Canonen igjen: Studerer info tavlen på utkjørselen og blir litt klokere av det

Nede i bunnen av dalen tar jeg en titt på husene under Helleren.... en utrolig plass, som er litt "utvasket" etter at Titania fabrikken har romstert og herjet på i området i mange år

Kommer til Flekkefjord og tak en gjesteopptreden på motorveien før jeg svinger ned i Kvinesdal. Fant et skilt med overnatting, men noe skurret i hodet mitt

Her tok jeg inn på Paulsens Hotel i sentrum.. det kan anbefales.. gjennomført stil fra tiden før krigen. Ja, den 1. verdenskrig altså.
Fikk meg rom, og frokosten var det INGEN ting å si på.
De reklamerte med "Hjemmebakt brød, og hjemmelavet syltetøi av bær fra egen have" Tror det er den beste hotelfrokost jeg har fått, og jeg har hatt en del I dag mandag gikk turen til Lindesnes fyr på formiddagen før jeg satte nesa hjemover. Og veien fra Lyngdal til Lindesnes fortjener også skryt... knallfin og svingete. Små viker med "de koselige hvide husan" og vårgrønn skog.... og så meg.. på Street Trippelen :) Morgensol, fuglekvitter--- jeg splintrer idyllen som kunne eller burde vært festet på et lerret


Turen hjem går på Fv 42 opp til Evje, og er ganske uinteressant. Nedre del av Setesdalen er også dønn kjedelig. Den øvre delen er litt bedre, mer svinger, men innbyr fortsatt til "stram wire" :-D
Fyller på Hovden (kjørt non stop fra Lindesnes) og derfra går turen rett hjem.
Turen i går, pluss turen ut til Lindesnes idag
https://www.google.no/maps/dir/Dimmelsv ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Fra Lindesnes og hjem
https://www.google.no/maps/dir/Lindesne ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: 48 mil i går søndag, og omtrent det samme i dag, ca 96 mil til sammen. Tar nok kjørefri imorra :-)å
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Kant'1ns kjøreblogg---Lang dag i salen (s 11)
Herlige bilder og levende tekst. Fantastisk! Sliter med å få kartene til å funke på mobilen... Ikke sikkert det er noe galt med dem allikevel da. Flott tur du har hatt, også så heldig med været da!
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Kant'1ns kjøreblogg---Lang dag i salen (s 11)
Tusen takk for det, Flanker. Jeg tok turen pga været, så flaksen med været er vel begrenset. MEN... det var en knalltur i sommertemperatur. Min beste noen sinne, og kan vel oppsummeres slik:Flanker skrev:Herlige bilder og levende tekst. Fantastisk! Sliter med å få kartene til å funke på mobilen... Ikke sikkert det er noe galt med dem allikevel da. Flott tur du har hatt, også så heldig med været da!
Har du ikke kjørt Nordsjøveien enda? Da er det bare en ting å si: Gjør det!

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;