Hjemme igjen etter en fin-fin tur i flott 1. mai vær - selv om det gjerne kunne vært litt varmere.
Var litt snø i lufta da de to jeg kjørte sammen med fra Minnesund - Gjøvik - Lygna - hjem, passerte Eina.
Kjørte for øvrig over Minneåsen som kunne endt i et dårlig minne med tilløp til bakhjulsslipp på grus i et par svinger...
Skumle greier.
Ellers måtte jeg stoppe midt i veien mellom Lunner og Gran for å kjefte opp en bilist som svingte ut fra en busslomme rett bak en sving og rett foran meg for å krysse veien. Heldigvis kom det ingen i mot akkurat da. Hadde det gjort det ville det endt med motorsyklist i fritt svev ut i grøfta. Fikk stoppet en meter fra fronten på den gamle Mercedesen - på tvers mellom to kjørefelt på riksveien.
Satte fra meg sykkelen, reiv av meg hjelmen og ga bilen et kraftig spark i kanalen slik at bilføreren våkna for alvor. Deretter et par betimelig spørsmål i adekvat stemmeleie til vedkommende som sank sammen i setet av verbaltornadoen jeg bare måtte komme med.
Trafikken stoppet i begge retninger. Ingen brukte hornet. Tror alle skjønte situasjonen...
Idet jeg skulle kjøre igjen begynte jammen Mercedes-fyren å blinke ut i veien på nytt! Han fikk en sånn en

fra meg og det så ut som at han sank enda lenger ned i setet.
Forhåpentligvis står han der enda. En fyr som åpenbart hadde sett sine beste dager i trafikken...
Vel, vel... bare måtte får det ut :-)å
Tok noen bilder fra Minnesund og Gjøvik. Legger ut et par sånn etter hvert, tenker jeg...