Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

ejs skrev:
lasse_hansen skrev:
Busa Trond skrev: ingen skjulte og 21 gjester og Busa Trond :vs ( ojda lurer i buskene her :lol ) + to skulte til

Av det jeg har lest så har den silkemyke, vibrasjonsfrie 1200 Triple-mottorn med det breeeeeiiie dreeiiiiemommet- og Effektregisteret, som gjør Mottor-sykkern så lettkjørt, spretten og leiken godt av litt jag :knegg
Det er bare å tømme den helt ut :prf Husk Biltema olje, men ikke bremse rens for da går skivene til Snikkeren i dass :-)å :sorry :lol
:-)å :-)å drar ned på biltema for å stille meg i kø nå jeg, så får jeg kjøpt motorolje og bremse rens :prf

MEN, 1200 triple motoren? Hmm, kan jeg ha mista 150 av de tru? For jeg hadde bare 1050 sist jeg sjekka... Mulig jeg bare tella feil :lol
:vs
De siste 150cc kommer når motoren er ferdig utslitt.
(derfor 1200cc kom senere enn 1050cc motoren)

PS.
Motoren sliter seg nok fortest til,dersom du kjører den uten olje.
Veldig go ide :yeyeye skrur ut bunnpluggen etterpå jeg, og kjører som en idiot, så skal dere nok se jeg får 1200 motor å :lol

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

lasse_hansen skrev:
ojda skrev:Ingen skjulte, 36 pålogget og BusaTrond har lagt seg
(det var kansje det beste) :lol ............ :vs
Virker som ojda sover nå også? :scratch kommer alderen snikende ojda? Har hørt ved alderen, så kommer også tidligere leggetider? :lol :thumleft
Det er et slit å være statsansatt, men det er trosalt bedre en å jobbe :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
lasse_hansen

ojda skrev:
lasse_hansen skrev:
ojda skrev:Ingen skjulte, 36 pålogget og BusaTrond har lagt seg
(det var kansje det beste) :lol ............ :vs
Virker som ojda sover nå også? :scratch kommer alderen snikende ojda? Har hørt ved alderen, så kommer også tidligere leggetider? :lol :thumleft
Det er et slit å være statsansatt, men det er trosalt bedre en å jobbe :vs
Vet du om det er flere stillinger der? :prf

Brukeravatar
lasse_hansen

Nå har jeg akkurat vært å kjøpt meg nye mc sko. Mye bedre enn de støvlene jeg hadde. Disse er vanntette, CE godkjente for mc kjøring. Og best av alt, ser fine ut i mine øyne. Og ufattelig deilig å gå i :)

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen

Må bare få ut en ting, har kjørt litt over 1300km med sykkelen, og den siste turen igår så "åpna" jeg øra og hørte litt på motoren når jeg kjørte, og det er ikke den sykkelen med minst bråk som jeg har hatt. Mange rare lyder, tikkink, klakking og mye rart :yeyeye men så "lukka" jeg øra og forsatte kjøringa :prf Har hørt noe om at det er normalt med slike lyder, spesielt på denne 1050 3 sylinder motoren? :-)å :thumleft

Sykkelen er den beste sykkelen jeg har kjørt! Ingen tvil. Drag hele veien, drar bra enten jeg ligger på 3000rpm eller 7000rpm og gir gass :thumleft
Hele sykkelen føles som kvalitet, ihvertfall i forhold til z1000 jeg hadde, den føltes litt "plastikk" ut synes nå jeg.. :-k

Har eid både tdm, z1000 og R1 i min korte mc periode.. Og har prøvekjørt z800, v-strom 1000, osv.. Og må si denne speed tripelen passer meg perfekt! Grunnen til at jeg engang kjøpte r1 var for at jeg ønsket en R sykkel med godt drag og at det var ynglingssykelen min, men pga skulder, osv så var ikke den sykkelen noe for meg.. Så etter mye om og men ble det z1000, pg derretter speed triple, og angrer ikke 1sek! Føler den har draget og kreftene R1 sykkelen hadde, pluss den tøffe og rå kjørestilen, om ikke bedre!
Skulle jeg hatt en ny mc nå idag, så hadde det blitt triumph speed triple r 2014mod :thumleft

Må pressisere at dette er min mening og erfaring, og er ikke noe forsøk eller noe som helst på å si noe dritt/negativt om de andre syklene jeg har nevnt!

Brukeravatar
lasse_hansen

Hei sann igjen folkens! En liten oppdatering, idag har jeg jeg fått på nye hendeler på sykkelen. I samme farge som demper og sånn på sykkelen. Ble veldig fornøyd. Legger ved bilde.

Forresten, jeg lurær på en ting. Jeg har idag vaska sykkelen og som vanlig starter jeg sykkelen og lar den gå på tomgang i ca 5min, for å tørke motor og sånn. Føre jeg satte den inn i garasjen igjen. Men lurær på en ting, mener å ha hørt at om man bare lar sykkelen bare gå rundt 5-10min så kan man risikere å få kondens i motor/olje. Stemmer dette? Eller er det noe som evt kun kan skje om det er minus grader ute? Eller stemmer det ikke? Ble brått litt usikker her jeg sitter jeg.

Bilde

Bilde

Brukeravatar
KydeX
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Legg inn av KydeX »

Det gjelder helst når det er kaldt ute tror jeg. Men er ingen ekspert.

Brukeravatar
Staven
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6

Re: Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Staven »

Gjorde seg med nye hendler :) tommel opp

Sent fra min HTC One via Tapatalk
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Re: Sv: Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av ojda »

Synd du ikke har vindskjerm, så kunne du festet den med matchende skruer ;-)

Bilde

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
lasse_hansen

Har ikke vindskjerm gitt, men til tider skulle jeg ønske det. Hehe. Ja det gjorde seg med litt kortere og freshere hendeler.

Så det hakke så mye å si å la motoren gå kun 5-10min etter vask for så å parkere den nå som det er stort sett 12-15grader nå om kvelden?
Vet ikke hvor jeg har hørt det, men det var nok en vis mann som fortalte det engang. Men har glemt det, men kom på det igjen istad..
Håper jeg ikke har fått kondens i motor/olje nå da :s og jeg som nettopp har bytta olje og :/

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

Evt kondensrester forsvinner på første tur. Slutt å stress ;-)

Brukeravatar
lasse_hansen

Okay, da så :D takk for beroligende svar, da sover jeg godt inatt og ;) trudde det kanskje ville ende opp som vann i olje/motor jeg? :/

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

Kun noe man evt bør tenke på type flere 1min starter på vinteren i en kald garasje. Tar ikke mange milene før det er fordampet :-)

Brukeravatar
lasse_hansen

Trudde det ble værende i motor og olje jeg. Men når det fordamper så er det jo greit :) takker for svar TBI81

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

lasse_hansen skrev:Hei sann igjen folkens! En liten oppdatering, idag har jeg jeg fått på nye hendeler på sykkelen. I samme farge som demper og sånn på sykkelen. Ble veldig fornøyd. Legger ved bilde.

Forresten, jeg lurær på en ting. Jeg har idag vaska sykkelen og som vanlig starter jeg sykkelen og lar den gå på tomgang i ca 5min, for å tørke motor og sånn. Føre jeg satte den inn i garasjen igjen. Men lurær på en ting, mener å ha hørt at om man bare lar sykkelen bare gå rundt 5-10min så kan man risikere å få kondens i motor/olje. Stemmer dette? Eller er det noe som evt kun kan skje om det er minus grader ute? Eller stemmer det ikke? Ble brått litt usikker her jeg sitter jeg.

Bilde

Bilde

Griselekre hendler. Kjenner det napper i kredittkortet"! Hvor har du kjøpt dem?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar