Da jeg i Juli skal flytte til Setermoen og bli der i minimum 2 år begynner jeg allerede nå å samle innspill på gode kjøreveier.
De månedene det er motorsykkelføre ønsker jeg å bruke tiden til det fulle og ha noen ruter klare
Så her tar jeg imot alt med glede, veier i hele nord-norge som kan kjøres innom på en helgetur fra Setermoen/Bardufoss!
Innspill til gode Mc-veier Nord-Norge????
Re: Innspill til gode Mc-veier Nord-Norge????
Kan ikke navnet på de, men der er det endel veier, og MYE fin natur!
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Da har du veien ned til Finnsnes, over brua til Senja. Der kan du velge 3 alternativer. Nordover til Bottenhamn, ferge til Sommarøy/Brensholmen og inn til Tromsø. Videre på E-8 til E-6 i Nordkjosbotn og følg den Heim,
Alternativ 2 er sørover til Skrolsvik helt sør på Senja. Ferge til Harstad og over Tjeldsundbrua og følger E-10 til Bjerkvik. Deretter E-6 heim til Setermoen.
Alternativ 3 blir overnattingstur. Kjør til Gryllefjord vest på Senja og ferge til Andenes og kjør over brua ved Risøyhamn og inn til Sortlandsbrua. Derfra over Kåringen til Lødingen og videre til Tjeldsundbrua. Deretter følger du samme rute som alternativ 2.
Mc-folk i området bruker å ta kaffeturer til Heia langs E-6. Der er det ei veikro. Da kommer det folk fra Tromsø i nord og fra Leines/Finnsnes i vest og folk fra Bardufoss/Setermoen i sør. Tror dette er hver tirsdag.
Edit: Senja MÅ oppleves :)
Alternativ 2 er sørover til Skrolsvik helt sør på Senja. Ferge til Harstad og over Tjeldsundbrua og følger E-10 til Bjerkvik. Deretter E-6 heim til Setermoen.
Alternativ 3 blir overnattingstur. Kjør til Gryllefjord vest på Senja og ferge til Andenes og kjør over brua ved Risøyhamn og inn til Sortlandsbrua. Derfra over Kåringen til Lødingen og videre til Tjeldsundbrua. Deretter følger du samme rute som alternativ 2.
Mc-folk i området bruker å ta kaffeturer til Heia langs E-6. Der er det ei veikro. Da kommer det folk fra Tromsø i nord og fra Leines/Finnsnes i vest og folk fra Bardufoss/Setermoen i sør. Tror dette er hver tirsdag.
Edit: Senja MÅ oppleves :)
Sist redigert av DrGreve den 03 mai 2014, 23:08, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Litt flåsete, men egentlig er hele NordNorge et motorsykkel-eldorado. Et totalt fravær av motorveier, bare du kommer deg bort fra E6 er det flotte veier over alt..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Øverbygdveien i Indre Troms.
Ellers Lenangen, Kåfjorddalen, Reisadalen.
Ellers Lenangen, Kåfjorddalen, Reisadalen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Nord-Norge er stort, omtrent halve Norge alt etter hva som defineres som nord :-). I tillegg til veier som allerede er nevnt kan jeg anbefale en tur på Nordkynhalvøya ut til Slettnes fyr, fine veier og spektakulær natur.
- MikaelMW
- Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2013 White
Takker for gode svar!
Da er det bare å sette seg ned med google maps og drømme litt!

Da er det bare å sette seg ned med google maps og drømme litt!

Litt off topic, men skulle du ønske å gå litt...se her da:
http://www.ryggsekk.net/turer/istinden- ... tinden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ryggsekk.net/turer/istinden- ... tinden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Støtter forresten Dr Greve i at Senja må oppleves 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Jeg er helt enig ... bortsett fra at jeg synes E6 fra Bardu og nordover også er fin, en godværsdag ... bare kjør til du har brukt opp halvparten av tiden, så snur du.SuperMorten skrev:Litt flåsete, men egentlig er hele NordNorge et motorsykkel-eldorado. Et totalt fravær av motorveier, bare du kommer deg bort fra E6 er det flotte veier over alt..