Skulle ønske jeg kunne kjøre svinger
Re: Skulle ønske jeg kunne kjøre svinger
det å se en video eller lese fri flyt boka er etter min erfaring ikke nok. det beste er å få konkrete tilbakemeldinger av en erfaren som ser på din kjøring. men teorien må jo sitte selfølgelig
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Selvfølgelig er man ikke flink etter å ha sett videoen eller lest en bok, men som du sier da sitter teorien bedre og du kan øve deretter og gi deg selv tilbakemelding på det du har lært som grunnlag.mammut89 skrev:det å se en video eller lese fri flyt boka er etter min erfaring ikke nok. det beste er å få konkrete tilbakemeldinger av en erfaren som ser på din kjøring. men teorien må jo sitte selfølgelig
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Snikendeugle skrev:Selvfølgelig er man ikke flink etter å ha sett videoen eller lest en bok, men som du sier da sitter teorien bedre og du kan øve deretter og gi deg selv tilbakemelding på det du har lært som grunnlag.mammut89 skrev:det å se en video eller lese fri flyt boka er etter min erfaring ikke nok. det beste er å få konkrete tilbakemeldinger av en erfaren som ser på din kjøring. men teorien må jo sitte selfølgelig

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Se langt frem.S.2
Noen ser på veien rett frem for sykkelen pga muligheter for grus i veien og fester blikket der.De må venne seg til å bevege hodet istedet for øynene når en skal bytte blikk mellom langt frem og rett foran sykkelen.Da fester ikke blikket seg like mye som når en beveger kun øyet.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
For noen år siden så leste jeg Full kontroll og så filmen twist of the wrist. Deretter prøvde jeg å ha full fokus på disse tingene ved all kjøring så jeg avlærte gamle vaner og lærte de nye tingene. Dette hjalp meg noe voldsomt og jeg har mye mer gglede av å kjøre svinger idag en for noen år siden.
Selv om jeg idag har en sykkel som mange mener kun er brukende til å kjøre rett frem med, så synes jeg det er gøy med svinger idag. Jeg var nok litt værre enmange andre etter at jeg hadde en velt i 90 km/t som ganske fersk motorsykklist. Etter denne velten så var det verken gøy eller lett å kjøre svinger og jeg gjorde som andre her har sagt. Etter jobb hver dag tok jeg en omvei og kjørte Farsund-Lyndal som den gangen var veldig svingete. Det gikk litt bedre hver dag og etter en stund så var det greit nok. Var fornøyd med dette til jeg en dag bestemte meg for å bli enda bedre og leste litt og trenet mer.
Øvelser som å bremse i sving med en arm har gjort meg mye mer selvsikker på min egen kjøring og økt glede.
Man kan altså lære en gammel hund nye triks!
Selv om jeg idag har en sykkel som mange mener kun er brukende til å kjøre rett frem med, så synes jeg det er gøy med svinger idag. Jeg var nok litt værre enmange andre etter at jeg hadde en velt i 90 km/t som ganske fersk motorsykklist. Etter denne velten så var det verken gøy eller lett å kjøre svinger og jeg gjorde som andre her har sagt. Etter jobb hver dag tok jeg en omvei og kjørte Farsund-Lyndal som den gangen var veldig svingete. Det gikk litt bedre hver dag og etter en stund så var det greit nok. Var fornøyd med dette til jeg en dag bestemte meg for å bli enda bedre og leste litt og trenet mer.
Øvelser som å bremse i sving med en arm har gjort meg mye mer selvsikker på min egen kjøring og økt glede.
Man kan altså lære en gammel hund nye triks!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Må være kjedelig å kjøre rett fram hele tiden...som disse Deutschland-turistene... :-)å
:-)å

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det du ser rett foran, har du ingen mulighet til å gjøre noe med...AndreasB skrev:Dette er hva som får meg til å se foran sykkelen istedet for langt fram :-/SuperMorten skrev:For min del ligger frykten i grus. Hva hvis det er sand/grus oppå asfalten. Har hatt noen små slipp pga dette, og vet hvor lite som skal til. Dette gjør at jeg rett og slett ikke tør å presse. Når man kjører sammen med andre føler jeg at det er lettere. Man følger han foran, og "leser" hans kjøring..