Scala Rider kutter lyden på ene siden

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Scala Rider kutter lyden på ene siden

Legg inn av Kmann »

Flere som har opplevd dette problemet. Min, som jeg monterte i fjor, driver å kutter lyden på venstre siden. Nei det er ikke brudd i ledningene de ligger heller ikke i klem noe nevneverdig (ikke luft i ledningene heller... :lol ) Er det en svakhet ? Er det noe man kan gjøre selv eller må man finne frem kvitteringa som en kompis kasnkje har liggende en eller annen plass... og ta kontakt med forhandler som sikkert var en nettbutikk... :sorry . Det var hvertfall IKKE Bilt....
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Blueberry
Innlegg: 47
Registrert: 05 mai 2014, 23:23
Motorsykkelen din: '05 Honda XR125L
Sted: Gjøra, Sunndal

Re: Scala Rider kutter lyden på ene siden

Legg inn av Blueberry »

Har selv en G9 og trodde en gang at ene høytaleren hadde sluttet å virke. Fant så ut at den bare hadde flyttet på seg i hjelmen så jeg ikke hørte den. Brukt den i snart 1,5 år og har ikke hatt noe problemer.
Men om du vet den er defekt så er det vel garantisak. ;)

Brukeravatar
Acklay
Innlegg: 37
Registrert: 16 nov 2012, 23:01
Motorsykkelen din: BMW R1200GS/ 650 GS sertao
Sted: Bergen

Re: Scala Rider kutter lyden på ene siden

Legg inn av Acklay »

Jeg hadde samme problem. Fikk bytta uten kvitering, men jeg tror de husket at jeg hadde kjøpt den der. :D
Find a jobb you love and you newer hawe to work another day inn your life!

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Scala Rider kutter lyden på ene siden

Legg inn av Anaxim »

Om du ikke finner kvitteringa og problemet fortsetter, tror jeg eneste løsning er å bytte hele "seletøyet" i hjelmen. Har selv en Cardo Q2 og fikk div. vansker med høytalere og mikrofon. Byttet seletøy og alt er 100% igjen. Men det kostet kr. 400,-

Svar