Gorbys Garage! bytte sv'n i transalp???
Re: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
bevares så bra de ble! Nesten FOR bra :-) Så jo flunk nye ut, jo!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Sv: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
Prøvde å justere tomgangsblanding men det var jo helt håpløst, motor hoster å harker å tomgang jager opp å ned... Sjekket tilslutt pluggene og fant ut at gapet var alt for lite. Justerte det til spec og plutselig gikk den mye jamnere og vibrerte mykje mindre. Så det blir påspandert nye plugger iallefall.
GS'n har eg kjørt litt att og fram siste dagene og den soter ned pluggene på småkjøring. Så idag rensa eg dei og justerte tomgangsblanding litt magrere så får ein sjå om det går bedre :-)
Må forresten få ordna noko skjermstyr, må jo vaske av jakke og hjelm kvar gang ein kjøyre igjennom tunneler...
Sent fra min C6903 via Tapatalk
GS'n har eg kjørt litt att og fram siste dagene og den soter ned pluggene på småkjøring. Så idag rensa eg dei og justerte tomgangsblanding litt magrere så får ein sjå om det går bedre :-)
Må forresten få ordna noko skjermstyr, må jo vaske av jakke og hjelm kvar gang ein kjøyre igjennom tunneler...
Sent fra min C6903 via Tapatalk
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
Kunsten er å holde såpass fart at du kjører ifra vannspruten din.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
Ja kanskje det, men ender vel berre opp med vannplaning daJompa skrev:Kunsten er å holde såpass fart at du kjører ifra vannspruten din.
Startet opp gsx'n igår og absolutt ALLE eksospakningene lekker, fri flyt. Så i tillegg til nye plugger har eg bestillt nye eksospakninger til den. Burde bli litt mindre støy av den og da...
På GS'n justerte eg inn blandingsskruene ein runde og etter ein times kjøyring rundtomkring i bygda så ser pluggane slik ut:
nummer 3 og 4
1 og 2
Så det virker som sylinder 2 og 3 fortsatt går litt feitere enn dei to ytterste. Vurderer å justere dei inn ein kvart eller halv omdreining men eg har og fått tips om at det kan være svak gnist som gjer det og. Så eg skal sjekke spenninga til coilene fyrst og sjå om kanskje den til syl 2 og 3 får litt for litt mindre spenning og dermed svakare gnist...
Re: Sv: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
Fått lufta begge sykklene idag, gsx'n gikk usedvanlig fint om enn med litt rar motorlyd siden alle eksospakninger leker... Ingen oljelekkasjer lenger da etter å ha bytta div pakninger. Det er jo kjekt å sjå :-)
Sent fra min C6903 via Tapatalk
Sent fra min C6903 via Tapatalk
Re: Sv: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
Bytta eksospakninger idag, var ikke lite pakninger der fra før :-o
Sent fra min C6903 via Tapatalk
Sent fra min C6903 via Tapatalk
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
V-12er på GSXen ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
Jompa skrev:V-12er på GSXen ?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
Tydeligvis oppskrytt å fjerne dei gamle etterkvart som ein kjøper nye....
Fortsatt ikkje lekkasjefri da, fant eit hol i collectoren som må sveises og så må eg finne kva som gjer at det skrangler slik av motoren. Eg mistenker kamkjedet og skal sjekke strammeren så fort eg har tid
Sent fra min C6903 via Tapatalk
Fortsatt ikkje lekkasjefri da, fant eit hol i collectoren som må sveises og så må eg finne kva som gjer at det skrangler slik av motoren. Eg mistenker kamkjedet og skal sjekke strammeren så fort eg har tid
Sent fra min C6903 via Tapatalk
Re: Sv: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
Demontert eksos igjen for å sveise et hull i collectoren, fikk faen ikkje løsna det siste røret med hverken slegge eller varme.... Menmen, kan sveise med svanehalsen på og eg
Måtte nett sjekke kamkjede strammeren og etter tips fra gsresources.com, og den låseskruen til skyveren var skrudd helt inn. Så ikkje noko kjedestramming her i gården... Kor lenge den har vert slik og om motor eller kjede har tatt skade av det aner eg ikkje, den er skrudd laus no så eg håper motoren er fri for rakkling imorgo når eg starter oppatt.
Sent fra min C6903 via Tapatalk
Re: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
Kan med glede meddele at sykkelen ikke rakkler mer
Silence is golden
Silence is golden
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
Hvis den ble pmtrent lydløs kan du nok gå utifra at motorn er uskadet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
Ja det høres mer normalt ut no :)Jompa skrev:Hvis den ble pmtrent lydløs kan du nok gå utifra at motorn er uskadet.
Kveldstur til ferjekaien igår :
Re: Gorbys Garage! På tide å begynne med GSX'n!
Bildene er fra Tindevegen, Vindedal og Erdal på vei opp mot Aurlandsfjellet.
Skulle egentlig bare til tannlegen i Lærdal men når en først var så godt igang og gsx'n fungerte feilfritt så vart det litt sightseeing :)
Totalt en 18-20 mil :)
Re: Gorbys Garage! Rundreise med GSX s.13
Lenge sidan sist innlegg her. Så her er litt av det eg har funne på i det siste:
Indre sogn rundt med ein kompis, årdal-turtagrø-sogndal-årdal.
Motoren dag 6.juni:
Gul lyktefilm og svart tape:
Tapen er borte nå da...
Byttet tepper i datsunen, fant ei gammal handleliste og en haug med amerikanske pææng
Ja og så kanskje den største nyheten av de alle... For å kika på en cruiser igår, tok en prøvetur og bestemte meg for å kjøpe den, røverkjøp kanskje? Dønn strøken 2005 Suzuki M800 Intruder med vesker, ryggstøtte og vindskjerm, 12000 på telleren...
Reiser og henter den til helga siden eg ikkje hadde så lyst å kjøyre 8 mil heim igjen i shorts og tøysko
Kan og meddele at etter eg tok av gasserene på GS'n og gav dei ein kjapp rens og justerte flottørane har den oppført seg eksemplarisk. Faktisk aldri gått så bra. Lettstarta (startar til og med utan choke om det er varmt), startar sjølv om den har stått ei veke(det gjorde den ikkje før), og der eg måtte svitsje over til reservetanken etter 16mil får eg no 20mil utav den før eg må slå over. Berre good times her med andre ord!
Indre sogn rundt med ein kompis, årdal-turtagrø-sogndal-årdal.
Motoren dag 6.juni:
Gul lyktefilm og svart tape:
Tapen er borte nå da...
Byttet tepper i datsunen, fant ei gammal handleliste og en haug med amerikanske pææng
Ja og så kanskje den største nyheten av de alle... For å kika på en cruiser igår, tok en prøvetur og bestemte meg for å kjøpe den, røverkjøp kanskje? Dønn strøken 2005 Suzuki M800 Intruder med vesker, ryggstøtte og vindskjerm, 12000 på telleren...
Reiser og henter den til helga siden eg ikkje hadde så lyst å kjøyre 8 mil heim igjen i shorts og tøysko
Kan og meddele at etter eg tok av gasserene på GS'n og gav dei ein kjapp rens og justerte flottørane har den oppført seg eksemplarisk. Faktisk aldri gått så bra. Lettstarta (startar til og med utan choke om det er varmt), startar sjølv om den har stått ei veke(det gjorde den ikkje før), og der eg måtte svitsje over til reservetanken etter 16mil får eg no 20mil utav den før eg må slå over. Berre good times her med andre ord!
Sist redigert av gorbys den 24 jul 2014, 19:04, redigert 1 gang totalt.