Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Re: GYLLENE TIDER, snart på veien.
Gratulerer så mye! 

- Sprint
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Gratulasjoner til bessen og resten av familien 

For livets glade gutter går solen aldri ned.
- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Grattis!

Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Jo, mange takk for gratulasjonene.
Æ e sånn passelig blåst i skallen etter å ha vært barnevakt for storesøster i to dager.
Det er helt utrolig hva en treåring finner på av morsomme ting som bestefar må være med på.
Som f eks sitte under ett ullteppe og leke telttur. Op utfor "teltet" er det krokodiller.
Og alt det skal spørres om.........
Det må ha vært en lang vinter og en slitsom PMS-periode for flere her.
Leser at dere både kjefter, viser fingern og sparker i bildører...... hvor i all verden er det blitt av toleransen ?
Æ e sånn passelig blåst i skallen etter å ha vært barnevakt for storesøster i to dager.
Det er helt utrolig hva en treåring finner på av morsomme ting som bestefar må være med på.
Som f eks sitte under ett ullteppe og leke telttur. Op utfor "teltet" er det krokodiller.
Og alt det skal spørres om.........
Det må ha vært en lang vinter og en slitsom PMS-periode for flere her.
Leser at dere både kjefter, viser fingern og sparker i bildører...... hvor i all verden er det blitt av toleransen ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Gratulerer an mass med livets dessert
Forøvrig, så går det flere år mellom hver gang jeg lar meg irritere når jeg kjører mc siden jeg aldri har det travelt.

Forøvrig, så går det flere år mellom hver gang jeg lar meg irritere når jeg kjører mc siden jeg aldri har det travelt.

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Staven
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Gratulerer :)
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006
2014 - 8800km
2015 - venter!!
2014 - 8800km
2015 - venter!!
- Jompa
Re: GYLLENE TIDER, sesongavslutning
I dag kjørte fruen og jeg, den ene av mine håpefulle svigersønner, og broren min med samboer på fisketur til
Stabbursdalen.
Ca 3 mil å kjøre, vidda var slett som et stuegulv, så det gikk radig innover fjellet.
Og med steinhård skare med 5 cm nysne oppå var det ingen fare for svidde sleider.
Det er ikke ofte jeg kan kjøre med fruen på baksetet i over 80 uten å få klørne hennes i sidene.
Været var perfekt og vel så det, omtrent skyfritt og vindstille, og noen få kuldegrader.
Det la seg is i fiskehullene og isperler på snøret. Allikevel ikke verre enn at vi var 6 timer ute uten å trenge votter.
For en gangs skyld var det min tur å trekke opp den første fisken.
Røye, ca 200 gram.
Fisk nummer to ble tatt av "lillebror".
Når sant skal sies er han både større og sterkere enn meg. Og han fikk større og flere fisk enn meg......
Han skal ihvertfall aldri mer få være med.
Scooterne.
Min er den røde med den digre stygge vindskjermen som aldri kommer til å bli byttet med noe mindre.
Det er helt vindstille bakom "seilet", men passasjeren ( i det her tilfellet fruen) får noe baktrekk opp i nakken under hjelmen.
Rypespor.
Litt av vidda.
Man blir liten på vidda.
Dette var siste scootertur denne sesongen.
De fleste løypene stenges fra 5.mai selv om det er veldig mye vinter på fjellet fremdeles.
Litt synd, men skal det det bli sommer, må vel vintern gi seg først ?
Stabbursdalen.
Ca 3 mil å kjøre, vidda var slett som et stuegulv, så det gikk radig innover fjellet.
Og med steinhård skare med 5 cm nysne oppå var det ingen fare for svidde sleider.
Det er ikke ofte jeg kan kjøre med fruen på baksetet i over 80 uten å få klørne hennes i sidene.
Været var perfekt og vel så det, omtrent skyfritt og vindstille, og noen få kuldegrader.
Det la seg is i fiskehullene og isperler på snøret. Allikevel ikke verre enn at vi var 6 timer ute uten å trenge votter.
For en gangs skyld var det min tur å trekke opp den første fisken.
Røye, ca 200 gram.
Fisk nummer to ble tatt av "lillebror".
Når sant skal sies er han både større og sterkere enn meg. Og han fikk større og flere fisk enn meg......
Han skal ihvertfall aldri mer få være med.
Scooterne.
Min er den røde med den digre stygge vindskjermen som aldri kommer til å bli byttet med noe mindre.
Det er helt vindstille bakom "seilet", men passasjeren ( i det her tilfellet fruen) får noe baktrekk opp i nakken under hjelmen.
Rypespor.
Litt av vidda.
Man blir liten på vidda.
Dette var siste scootertur denne sesongen.
De fleste løypene stenges fra 5.mai selv om det er veldig mye vinter på fjellet fremdeles.
Litt synd, men skal det det bli sommer, må vel vintern gi seg først ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Flotte bilder! Siden lillebror e tyngre, kjøre du vel fra han! :-)
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Farsken, nå savnet jeg plutselig fjell-livet jeg hadde som familiemann. Vi hadde campingvogn, spikertelt og snøscooter i Junkerdalen og hadde den svenske fjellheimen over grensen som tumleplass.
Ett par år etter samlivsbruddet solgte jeg alt, inkludert en A-C Tripple Touring 600 og valgte å beholde motorsykkelen istedet.
Valget er gjort, men når jeg ser slike bilder så kommer litt savn tilbake...
Ja, ja :)
Ett par år etter samlivsbruddet solgte jeg alt, inkludert en A-C Tripple Touring 600 og valgte å beholde motorsykkelen istedet.
Valget er gjort, men når jeg ser slike bilder så kommer litt savn tilbake...
Ja, ja :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

- Jompa
Han er tyngre og har "bare " 1000 ccm mot mine 1050.ZZR-Erling skrev:Flotte bilder! Siden lillebror e tyngre, kjøre du vel fra han! :-)
Til gjengjeld har RXen hans fire cylyndre, æ har bare tre på Venturen, og så har han ettermontert turbo.
Over 200 hk........så æ e sjanseløs.
På toppen av alt så får han større fisk enn meg

Og æ mangla ikke haill i dag..........

- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Du mene bror din har bedre haill enn dæ?
... du må ikke si det høyt
Irriterende fyr den der lillebrorn din.
Storebrorn min har også en sånn lillebror

Irriterende fyr den der lillebrorn din.
Storebrorn min har også en sånn lillebror

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Jaja... Du kan jo prøve deg med at du er smartere enn bror. Sånt er jo vanskelig å bevise..Jompa skrev:Han er tyngre og har "bare " 1000 ccm mot mine 1050.ZZR-Erling skrev:Flotte bilder! Siden lillebror e tyngre, kjøre du vel fra han! :-)
Til gjengjeld har RXen hans fire cylyndre, æ har bare tre på Venturen, og så har han ettermontert turbo.
Over 200 hk........så æ e sjanseløs.
På toppen av alt så får han større fisk enn meg![]()
![]()
Og æ mangla ikke haill i dag..........

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Jompa
Skulle ha kommet meg på jobb.
I dag blir det tidlig kveld, sette oss på flyet til Gardermoen og hente sneglehuset.
Så bærer det straka vegen til Karlstad, med overnatting i oppkjørselen og besøk hos svigerbror med frue i morra.
Noen formiddagstimer med lange foredrag om fortreffelige veger i Sverige og umenneskelig avgiftsnivå i Norge før vi sjøl skal erfare de svenske veiene i vel 1700 km.
Vi må vel fylle opp bagasjerommet med øl og sigaretter også, kan jo selge til russen når vi kommer hjem, så har vi til første og andre avdrag på bilen.
Jeg skal en snartur innom yrkesskolen på morran og høre om geardekslet er ferdig.
De skal sette inn ei lagehylse der skifteakslingen går gjennom dekslet.
Nye tettinger til samme aksling er bestilt fra CMSnl i lag med etpar skruer til tenningsdekslet og
noe annet krims.
Delene er underveis, levering mandag iflg UPS, og hvis alt stemmer og gradestokken kreker seg over 5 grader blir det sesongstart i neste uke.
Fikk godkjenning på ferieønsket i går, så Norgestreffet begynner å bli en realitet.
Er det flere som skal dit ?
Og blir det egen "mc-siden-camp" ?
I dag blir det tidlig kveld, sette oss på flyet til Gardermoen og hente sneglehuset.
Så bærer det straka vegen til Karlstad, med overnatting i oppkjørselen og besøk hos svigerbror med frue i morra.
Noen formiddagstimer med lange foredrag om fortreffelige veger i Sverige og umenneskelig avgiftsnivå i Norge før vi sjøl skal erfare de svenske veiene i vel 1700 km.
Vi må vel fylle opp bagasjerommet med øl og sigaretter også, kan jo selge til russen når vi kommer hjem, så har vi til første og andre avdrag på bilen.
Jeg skal en snartur innom yrkesskolen på morran og høre om geardekslet er ferdig.
De skal sette inn ei lagehylse der skifteakslingen går gjennom dekslet.
Nye tettinger til samme aksling er bestilt fra CMSnl i lag med etpar skruer til tenningsdekslet og
noe annet krims.
Delene er underveis, levering mandag iflg UPS, og hvis alt stemmer og gradestokken kreker seg over 5 grader blir det sesongstart i neste uke.
Fikk godkjenning på ferieønsket i går, så Norgestreffet begynner å bli en realitet.
Er det flere som skal dit ?
Og blir det egen "mc-siden-camp" ?
- Jompa
Re: GYLLENE TIDER, klar for ny sesong
Helga blei tilbrakt i bil, nærmere bestemt bobil. Vel 2000 km.
Vi henta bilen på Gardermoen torsdag kveld og kjørte til Karlstad. Overnatting hos svigerbrodern og starta nordover fredag ettermiddag.
Fiaten var overraskende sterk, 6. gear og cruisecontroll fungerte stort sett overalt langs de svenske veiene. Lite motorstøy, desto mere hjulstøy og noe innvendig skrammel.
Det ligg an til noen timer med utbedring av skapdører m.m.
Turen gikk fint, men kunne ha endt brått og brutalt.
Æ lå bakom en trailer med bred last, byggeelement så det ut til. Etter ei mil fant æ det for godt å kjøre forbi. Da æ va sånn omtrent halvveis forbi blei det plutselig jævlig trangt.
Trailern til høyre og wirerekkverket til venstre.
Æ va såvidt borti rekkverket med sida av bilen, men hadde flaks. Kun et knust sidemarkeringslys og noen små riper i lakken. Lyset stikk kanskje to cm ut fra bilen, så æ hadde flaksen og millimetrene på min side.
Det kunne ha endt på både den ene og den andre måten.
Vel, æ skal ikke starte på noen "bobilblogg".
I går fikk æ geardekslet tilbake fra yrkesskolen, og i dag kom deler fra CMSnl.
Lagerhylsa var pressa på plass i dekslet, inn med to nye simmeringer og på plass med hele greia.
Har ikke prøvd sykkelen på veien enda, 4 varmegrader og snerusk i lufta frista ikke, men gearskiftet virke ihvertfall veldig tight og fint.
Her er dekslet med ny foring og simring kun minutter før montering.
Og dekslet på plass:
Gearpedalen var også litt slakk på akslingen.
Æ har funnet løsning på det for lenge siden, ei remse aluminium fra en øl/brusboks rundt akslingen.
Ikke særlig holdbart, aluminiumremsa spises opp ganske fort, men billig og enkel å skifte ut.
Og da er sykkelen klar for ny sesong, det må bare bli litt mere sommer først.
Vi henta bilen på Gardermoen torsdag kveld og kjørte til Karlstad. Overnatting hos svigerbrodern og starta nordover fredag ettermiddag.
Fiaten var overraskende sterk, 6. gear og cruisecontroll fungerte stort sett overalt langs de svenske veiene. Lite motorstøy, desto mere hjulstøy og noe innvendig skrammel.
Det ligg an til noen timer med utbedring av skapdører m.m.
Turen gikk fint, men kunne ha endt brått og brutalt.
Æ lå bakom en trailer med bred last, byggeelement så det ut til. Etter ei mil fant æ det for godt å kjøre forbi. Da æ va sånn omtrent halvveis forbi blei det plutselig jævlig trangt.
Trailern til høyre og wirerekkverket til venstre.
Æ va såvidt borti rekkverket med sida av bilen, men hadde flaks. Kun et knust sidemarkeringslys og noen små riper i lakken. Lyset stikk kanskje to cm ut fra bilen, så æ hadde flaksen og millimetrene på min side.
Det kunne ha endt på både den ene og den andre måten.
Vel, æ skal ikke starte på noen "bobilblogg".
I går fikk æ geardekslet tilbake fra yrkesskolen, og i dag kom deler fra CMSnl.
Lagerhylsa var pressa på plass i dekslet, inn med to nye simmeringer og på plass med hele greia.
Har ikke prøvd sykkelen på veien enda, 4 varmegrader og snerusk i lufta frista ikke, men gearskiftet virke ihvertfall veldig tight og fint.
Her er dekslet med ny foring og simring kun minutter før montering.
Og dekslet på plass:
Gearpedalen var også litt slakk på akslingen.
Æ har funnet løsning på det for lenge siden, ei remse aluminium fra en øl/brusboks rundt akslingen.
Ikke særlig holdbart, aluminiumremsa spises opp ganske fort, men billig og enkel å skifte ut.
Og da er sykkelen klar for ny sesong, det må bare bli litt mere sommer først.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
Re: GYLLENE TIDER, sesongstart ka dag som helst
Fredag 16.mai fikk æ endelig sykkeln ut på veien for første gang i år.
Var tidlig ferdig på jobb, og været var fint, over 5 grader og tørre veier.
Rett hjem, opp på mørkeloftet og hente ned dressen, stillongs og ullgenser og vaske visiret som skulle vært vaska i fjor høst.
Æ cruisa gjennom Alta og tok nye E& til Kåfjord.
Var spent på om sykkelen endelig skulle fungere skikkelig, og det gjør den ikke.
Mens den i fjor begynte å fuske og miste kraft på ca 7000 rpm, skjer det nå fra 5000. Artig.......
Motoren kutter og kommer litt igjen, skyter av og til. Kan ihverrtfall konstatere at nye pluggledninger ikke hjalp.
Og ledningene er helt sikkert ikke årsak til faenskapet heller.
Vel, det er bare å prøve og ressonere seg frem til årsaken.
Hva kan bli verre av seg sjøl på en sykkel som står parkert ?
Æ e ganske sikker på at det e noe galt med bensintilførselen, for fuskinga kom konsekvent over 5000 rpm uavhengig av stillinga på gasspjeldene.
Gassen var forresten blitt velddig lett og fin med ny wire, hadde enda responsen vært like bra.
Får begynne med det enkleste, det kan jo være så latterlig enkelt som at bensinkrana e grodd igjen.
Var tidlig ferdig på jobb, og været var fint, over 5 grader og tørre veier.
Rett hjem, opp på mørkeloftet og hente ned dressen, stillongs og ullgenser og vaske visiret som skulle vært vaska i fjor høst.
Æ cruisa gjennom Alta og tok nye E& til Kåfjord.
Var spent på om sykkelen endelig skulle fungere skikkelig, og det gjør den ikke.
Mens den i fjor begynte å fuske og miste kraft på ca 7000 rpm, skjer det nå fra 5000. Artig.......
Motoren kutter og kommer litt igjen, skyter av og til. Kan ihverrtfall konstatere at nye pluggledninger ikke hjalp.
Og ledningene er helt sikkert ikke årsak til faenskapet heller.
Vel, det er bare å prøve og ressonere seg frem til årsaken.
Hva kan bli verre av seg sjøl på en sykkel som står parkert ?
Æ e ganske sikker på at det e noe galt med bensintilførselen, for fuskinga kom konsekvent over 5000 rpm uavhengig av stillinga på gasspjeldene.
Gassen var forresten blitt velddig lett og fin med ny wire, hadde enda responsen vært like bra.
Får begynne med det enkleste, det kan jo være så latterlig enkelt som at bensinkrana e grodd igjen.