LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Litt småsnax til sykkelen*

Legg inn av LordShaft »

Du skulle definitivt tatt med deg sykkelen. Vestlandet har vel noen av de beste mc veiene Norge kan by på.

Note 3

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: LordShaft - *Litt småsnax til sykkelen*

Legg inn av gorbys »

Jepp, men som regel når eg er i bergen så er det med sambo +-unge så da blir det bil. Eller så er det guttetur og da blir det stort sett tog fra voss(ølservering der ;) )

Skal på Iron Maiden i sommer så da spørs det om ikkje eg skal ta ein tur med sykkel, eller så er det vel vårmønstring snart og?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Litt småsnax til sykkelen*

Legg inn av LordShaft »

Etter mye søking fram og tilbake etter ny skinndress. Har jeg endelig fått en i bestilling som er på vei til landet.
Blir en Held slade 2 delt dress og nye held titanium hansker.

Blir spennende å prøve denne dressen på. I følge målene mine har jeg litt å gå på, men blir liksom ikke det samme som å få dressen på og kjenne hvor den sitter

Note 3

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Litt småsnax til sykkelen*

Legg inn av LordShaft »

Da er det endelig kommet ny dress i hus. Jeg har prøvd det meste som er å finne tak i på denne siden av kloden.

De fleste modellene er faktisk for trang i lårene og overarmene. Endte til slutt på en Alpinestar atem 2 delt dress.

Er veldig positivt overrasket over passform og de feltene som er elastisk. Gjør at det er lettere å finne riktig dress.
Nå er det lenge siden jeg hadde 2 delt dress og derfor et par spm til dere som har dette selv.

Når jeg sitter godt bøyd kommer litt av det feltet mellom jakke og bukse som er festet med glidelås til syne. Er dette vanlig eller er det tegn på at dressen er litt liten.

Den kunne godt vært noen cm lengre i bena, men det er en luksus jeg ikke kan smykke meg med :thumleft

[attachment=-1]uploadfromtaptalk1399484386974.jpg[/attachment]
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1399484405360.jpg[/attachment]
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1399484422741.jpg[/attachment]
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1399484441480.jpg[/attachment]

Noen som kan dele sine erfaringer.?
På forhånd takk for svar

Sony Z2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av Olav K »

Hei igjen, :vs long time no see! Var du innom Triumph dagen 26.april. Syntes å registrere en lekker S1000RR som kjørte derifra!? :-k

Jeg har det samme med min Alpinestars dress, jeg har jakke i str 56 og bukse i 54, men elastikken viser litt når jeg bøyer meg framover, men om det er synlig når jeg sitter på sykkelen, er jeg usikker på. Jeg er i alle fall superfornøyd med dressen min, må bare få "pyntet" knepuckene litt :prop: ser litt noobie ut når de er blanke og fine. :lol
Er sugen på kjørekurs på Rudskogen i månedsskiftet jun/juli, må snart få bestemt meg. Kjøreskolen i Fyllingsdalen skal arrangere tur dit. hAr du tenkt deg på det?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av LordShaft »

Ja jeg mener jeg fikk noe blikk fra en kar på den triumph dagen på bikerstreet. Var jeg som var nedom en liten tur å kikket litt :vs

Ja lenge siden, har vært mye jobb og lite annet siste tiden. Men nå er det meste på plass til å kunne nyte sesongen uten avbrekk ;-)

Ja når jeg bøyer meg ned kommer liksom det tekstilstoffet du ser og glidelåsen til syne, men om det er synlig på sykkelen vet ikke jeg heller. Men det er ikke strekk i jakken og buksen, er bare at den kommer til syne. Liker å tro at denne dressen passer meg, men ble veldig usikker, da jeg ikke finner så mye info om hvordan en 2 piece skal sitte på nettet. Er den for liten, vil jeg få byttet den i heldress, selv om jeg helst vil ha 2 delt pga praktiske årsaker og mindre perforert dress :thumleft

Jeg vet ikke helt hva jeg får tid til i sommer. Planen var å få med meg 1 eller 2 banedager på østlandet i sommer, men må ta det litt på sparket, skal i 2 bryllup og utdrikningslag samt jobbe og må bare få logestikken til å gå opp der og da :prop:
Må helt klart få slitt ut knepukkene på nydressen selv :twisted :twisted

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av thewiz »

Bra valg Lordshaft. Atem er en meget bra dress.

Tror det er ganske vanlig dette med glidelåsen. Jeg har en A-stars GP Plus R jakke. Hadde egentlig tenkt å velge størrelse 52, som de anbefalte, men valgte 54. Kjøpte uten å prøve først. Utrolig glad for at jeg valgte 54 istedet for 52. MEN, en ting jeg la merke til at jeg syns jakka kanskje er en smule kort? Hvordan er atem uten buksa, hvis du har den med jeans? Skulle gjerne hatt 1-2cm lengre jakke, men passer jo perfekt når jeg sitter på sykkelen og det er jo der den skal passe perfekt.

Hvordan er reglene for utstyr på bane i Norge? Går det fint med 2delt dress? Jeg har noen "short" cuff skinnhansker fra A-stars (GPX) kan disse bruker eller trenger jeg full lengde?

Hadde vært morro med kjørekurs på rudskogen. Jeg skal prøve å komme meg dit i Juni / juli. Jeg bor jo bare 40 min unna :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av LordShaft »

Selv er dressen min str 60 :scratch
Jakken er nok for kort til å bruke la med jeans tror jeg, har ikke prøvd... men den virker noe kort. Men dette kan jeg sjekke opp....

Skal se om jeg får tatt et bilde når jeg sitter på sykkelen eller i hockey på gulvet her, så det er litt lettere å forstå hva jeg mener.

Jeg har forstått det slik at skal du kjøre med 2 delt dress må den være koblet sammen med glidelås... enkelte baner i europa krever at jakke og bukse er sydd sammen i tillegg.... Men ser på forskjellige forum i england og amerika at det ikke er nødvendig der.

Rustløser kurs osv som er aktuellt for oss, er ikke dette noe problem :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av thewiz »

60?? Stor kar du eller? Hva er bryst/midje-målene dine?

Slike dresser skal jo sitte tight, ikke som en vanlig skinnjakke, men det vet du vel bedre enn meg :)

Jeg er 188cm og 54 passet meg perfekt. Kan ha genser under jakka også hvis det er kaldt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av LordShaft »

Jeg er relativt stor kan du si...2 meter og 110 kg. Husker ikke målene i farta, eneste plassen dressen er for stor er rundt livet på meg

Sony Z2

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av thewiz »

Da skjønner jeg størrelsevalget :prf

Hadde vært morro hvis du hadde fått til å tatt turen til Rudskogen i år, kanskje fått med flere fra forumet. Sykkelen din er fantastisk, hadde vært morro å sett den live :-)

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av MH434 »

Ja du må få lura deg en tur til rudskogen iår! Er fantastisk morro å kjøre der ;-)

Skal dit på mandag, er førerutviklingskurs med kjeglekjøring og greier... :mk
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av thewiz »

MH434 skrev:Ja du må få lura deg en tur til rudskogen iår! Er fantastisk morro å kjøre der ;-)

Skal dit på mandag, er førerutviklingskurs med kjeglekjøring og greier... :mk
Har lyst å dra på rudskogen bare for å kjøre litt rundt på banen. Hva er det jeg trenger egentlig? Må jeg ha RR lisens for å ta med min egen sykkel og kjøre?
Hva trengs? :)

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av MH434 »

thewiz skrev:
MH434 skrev:Ja du må få lura deg en tur til rudskogen iår! Er fantastisk morro å kjøre der ;-)

Skal dit på mandag, er førerutviklingskurs med kjeglekjøring og greier... :mk
Har lyst å dra på rudskogen bare for å kjøre litt rundt på banen. Hva er det jeg trenger egentlig? Må jeg ha RR lisens for å ta med min egen sykkel og kjøre?
Hva trengs? :)
Du trenger førerkort og sykkel som er i god/grei teknisk stand! ;-)
Itillegg må en jo ha hjelm og kjøreutstyr ( jakke, bukse eller dress og hansker)

Racedays.se arrangerer trackday på Rudskogen 2x i iløpet av sommern.
Noen mc forhandlere ( importører) arrangerer også trackdays.
Gå inn på rudskogen sine hjemmesider og sjekk terminlista, der står noe av det planlagte.

:prop:
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av LordShaft »

Fikk endelig ny hanskene mine i går. De var kommet allerede i forrige uke, men pga jobb fikk jeg ikke hentet de før i går.

Første jeg reagerte på var vekten, de veier ingen ting...helt sjukt. Passformen er også det beste jeg har følt i noen hanske før. Myk og utrolig behagelig.

Hanskene jeg snakker om er Held Titan racing. Kom på den nette sum av 1995,- trodde de skulle bli litt rimeligere, men la gå :-P :-p

Berik hanskene jeg hadde fra før føles dobbelt så tung. Held hanskene er også litt stor i størrelse.

Bilde

Her er de nye.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Nå er det bare nye sko som gjenstår, men de får vente til neste sesong, er jeg blitt fortalt :lol

Sony Z2

Svar