oppfølgerspm om bulk i kanaler på bil - svinedyrt å fikse ?
oppfølgerspm om bulk i kanaler på bil - svinedyrt å fikse ?
ei venninne har bulka ene kanalen på bilen sin og nå ligger hun an til å måtte betale i overkant av 10-12 000.- noe som jeg synes var jævla dyrt. hva synes du ?
nå har jeg ikke noe bilde av skaden men det er en feit liten bulk. litt som om en med forsterka ståltupp og 47 i sko har tatt fart med gaffeltruck fordi han ergra seg over en eller annen tomsing som ikke burde stått akkurat der - men sto akkurat der.
så derfor for morro skyld, dersom noen kunne dra en kvalifisert gjettet cirka-pris ut av denne posten basert på en kombinasjon av synsing og dårlig erfaring .. vel vitende om hva som kreves av arbeid og denslags ..
prisen er fra et verksted fra oslo. gitt til ei jente
nå har jeg ikke noe bilde av skaden men det er en feit liten bulk. litt som om en med forsterka ståltupp og 47 i sko har tatt fart med gaffeltruck fordi han ergra seg over en eller annen tomsing som ikke burde stått akkurat der - men sto akkurat der.
så derfor for morro skyld, dersom noen kunne dra en kvalifisert gjettet cirka-pris ut av denne posten basert på en kombinasjon av synsing og dårlig erfaring .. vel vitende om hva som kreves av arbeid og denslags ..
prisen er fra et verksted fra oslo. gitt til ei jente
Sist redigert av CB9 den 10 mai 2014, 16:25, redigert 2 ganger totalt.
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Re: oppfølgerspm om bulk i kanaler på bil - svinedyrt å fiks
Et bilde hadde jo vært ok.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
det har du rett i
skal se om jeg finner noe
skal se om jeg finner noe
- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Lagde liten bulk i en Toyota for et par år siden. Merkeverkstedet skulle ha 7900, mens et lite verksted tok 1500,- for å rette opp. Så greit å høre flere steder, hvis det skal betales selv. Og kanskje høre litt utafor Oslo-gryta?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Jeg fikk pris på 12 000kr for å bytte begge mine kanaler. Dette var et Toyota verksted. Prisen din høres litt voldsom ut.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
JohnnyTh skrev:Jeg fikk pris på 12 000kr for å bytte begge mine kanaler. Dette var et Toyota verksted. Prisen din høres litt voldsom ut.
er det langt tilbake i tid du skifta dem? eg er litt ute av kurs når det gjelder priser og slikt.
jenta med bilen har spurt på pris 4 steder forteller hun meg. tre av dem i bilbyen ensjø. siste og beste i form av billigste er på ryen - ingus biloppretting om det er kjent for noen.
hun skulle sende meg bilde så det kommer etterhvert. tips om gode og rimelige værksted for bil da vel og merke. er interessant.
- PCP
- Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
På den annen side var jeg for en stund siden borti en Toyota hvor bare delene kostet tett opp mot det du betalte, bla fordi kanal ikke fåes som løs del, man måtte kjøpe Fremre del med A og B stolper, og bakskjerm med resten av kanalen frem til B-stolpen. På mange VAG-biler må man kjøpe hele karosserisiden (dvs begge døråpninger komplett med kanal).JohnnyTh skrev:Jeg fikk pris på 12 000kr for å bytte begge mine kanaler. Dette var et Toyota verksted. Prisen din høres litt voldsom ut.
Prisen på noe sånt varierer enormt med bilmodell (og nøyaktig hvor skaden er), og i tillegg finnes det svært mange måter å flå en katt når det gjelder bilskade. Alt fra å ikke kjøpe noe deler, fylle bulken med tinn/glassfiber/sparkel, eller rette den og flekklakkere, eller kjøpe kanal og kun klippe ut et lite område og sveise inn og lakke feks halve kanalen, til full skift med kutting av bakskjerm/alle dørstolper, demontering av dører, forskjermer, interiør, osv, som ofte er mange timers jobb, og som også krever lakk av alle døråpninger i tillegg til selve kanalen.
jeg skjønner ingenting
men jeg liker vanskelighetsgraden. et slags fuck off til delekulturen som forpester samfunnet
men jeg liker vanskelighetsgraden. et slags fuck off til delekulturen som forpester samfunnet
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Jeg hadde heller levd med den bittelille kosmetiske feilen enn å punge ut over 10 000 for det ihvertfall.... :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
det er jeg enig i men så er det en bulk som noen vil fikse der og siden jeg kjenner jenta ganske godt så tenker jeg det beste jeg kan gjøre er å hjelpe henne så hun ikke blir flådd av en eller annen horunge i bilbyen ensjø eller en tomsing fra ryen.
så med det takker jeg for innspillet :) du vet ikke om noen verksteder som kunne vært aktuelt å kontakte ?
så med det takker jeg for innspillet :) du vet ikke om noen verksteder som kunne vært aktuelt å kontakte ?
- PCP
Jeg ser at den er blå, og har fire dører, men hva slags bil (modell og årsmodell) er det egentlig vi ser på her?
ford focus stasjonsvogn. tror det er en 2006 modell.
dobbeltpost
Sist redigert av CB9 den 10 mai 2014, 19:27, redigert 1 gang totalt.
Bilen min er en Audi A6 2006 mod. Fikk prisen i høst, men har ikke gjort det enda. Bruker et Toyota verksted for de gjør god jobb og lokalt der jeg bor.PCP skrev:På den annen side var jeg for en stund siden borti en Toyota hvor bare delene kostet tett opp mot det du betalte, bla fordi kanal ikke fåes som løs del, man måtte kjøpe Fremre del med A og B stolper, og bakskjerm med resten av kanalen frem til B-stolpen. På mange VAG-biler må man kjøpe hele karosserisiden (dvs begge døråpninger komplett med kanal).JohnnyTh skrev:Jeg fikk pris på 12 000kr for å bytte begge mine kanaler. Dette var et Toyota verksted. Prisen din høres litt voldsom ut.
Prisen på noe sånt varierer enormt med bilmodell (og nøyaktig hvor skaden er), og i tillegg finnes det svært mange måter å flå en katt når det gjelder bilskade. Alt fra å ikke kjøpe noe deler, fylle bulken med tinn/glassfiber/sparkel, eller rette den og flekklakkere, eller kjøpe kanal og kun klippe ut et lite område og sveise inn og lakke feks halve kanalen, til full skift med kutting av bakskjerm/alle dørstolper, demontering av dører, forskjermer, interiør, osv, som ofte er mange timers jobb, og som også krever lakk av alle døråpninger i tillegg til selve kanalen.
Tror jeg hadde fått denne skaden reparert enklest mulig. Det finnes slike smart rep verksted. Som reparerer skade med minst mulig inngrep.
det kom frem mye bra her så takk for hjelpen. avslutter med et bilde nå som jeg har lært det.
- PCP
Jeg laget en prøvekalkyle med å skifte bakre del av kanal på 06 Focus stv. Det er ca 6 timers arbeid, og noe over 1,5 timer hos lakkerer, og kanalen koster ca kr 3750,-. Ut fra dette vil jeg ikke si det er noen upris hun har fått.
Tidsbruken er beregnet av FNO/Bilskadekontoret og er bransjenormen for alle forsikringselskaper og seriøse verksteder. 100 Per = 1 time; Men dette er altså snakk om å skifte, skjøte inn kanalen med originaldeler etter produsentens spesifikasjoner med tanke på hvor det kuttes, etc. Det er ikke noe i veien for å spørre etter en billigere løsning. Litt vanskelig å se akkurat hvor stygg den knekken innerst er, eller hvor mye platen har strukket seg, så jeg tør ikke ta stilling til hvor rettbart dette er. Ingenting er umulig...
Tidsbruken er beregnet av FNO/Bilskadekontoret og er bransjenormen for alle forsikringselskaper og seriøse verksteder. 100 Per = 1 time; Men dette er altså snakk om å skifte, skjøte inn kanalen med originaldeler etter produsentens spesifikasjoner med tanke på hvor det kuttes, etc. Det er ikke noe i veien for å spørre etter en billigere løsning. Litt vanskelig å se akkurat hvor stygg den knekken innerst er, eller hvor mye platen har strukket seg, så jeg tør ikke ta stilling til hvor rettbart dette er. Ingenting er umulig...

Det høres forbausende rimelig ut dersom det virkelig er snakk om å skifte kanaler, og ikke bare reparasjon. Bare til sammenlikning; originale kanaler, for høyre og venstre side til en 2006 A6 V6Q stv koster idag den nette sum av 21.966,-, bare for delene. :-)åJohnnyTh skrev: Bilen min er en Audi A6 2006 mod. Fikk prisen i høst, men har ikke gjort det enda. Bruker et Toyota verksted for de gjør god jobb og lokalt der jeg bor.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dobbel
Sist redigert av CB9 den 11 mai 2014, 00:03, redigert 1 gang totalt.
imponerende opplegg der pcp ..bra jobba :)
Ja det hørtes rart ut. Mulig jeg har missforstått. Kanskje han bare ville butte den ene.PCP skrev:Jeg laget en prøvekalkyle med å skifte bakre del av kanal på 06 Focus stv. Det er ca 6 timers arbeid, og noe over 1,5 timer hos lakkerer, og kanalen koster ca kr 3750,-. Ut fra dette vil jeg ikke si det er noen upris hun har fått.
Tidsbruken er beregnet av FNO/Bilskadekontoret og er bransjenormen for alle forsikringselskaper og seriøse verksteder. 100 Per = 1 time; Men dette er altså snakk om å skifte, skjøte inn kanalen med originaldeler etter produsentens spesifikasjoner med tanke på hvor det kuttes, etc. Det er ikke noe i veien for å spørre etter en billigere løsning. Litt vanskelig å se akkurat hvor stygg den knekken innerst er, eller hvor mye platen har strukket seg, så jeg tør ikke ta stilling til hvor rettbart dette er. Ingenting er umulig...![]()
Det høres forbausende rimelig ut dersom det virkelig er snakk om å skifte kanaler, og ikke bare reparasjon. Bare til sammenlikning; originale kanaler, for høyre og venstre side til en 2006 A6 V6Q stv koster idag den nette sum av 21.966,-, bare for delene. :-)åJohnnyTh skrev: Bilen min er en Audi A6 2006 mod. Fikk prisen i høst, men har ikke gjort det enda. Bruker et Toyota verksted for de gjør god jobb og lokalt der jeg bor.
Men nesten 22 000 for kanaler var jo helt sinnsykt. Da hadde jeg heller laget kanalene selv.
Bytte kanaler på 8 år gammel bil?JohnnyTh skrev:Bilen min er en Audi A6 2006 mod. Fikk prisen i høst, men har ikke gjort det enda. Bruker et Toyota verksted for de gjør god jobb og lokalt der jeg bor.PCP skrev:På den annen side var jeg for en stund siden borti en Toyota hvor bare delene kostet tett opp mot det du betalte, bla fordi kanal ikke fåes som løs del, man måtte kjøpe Fremre del med A og B stolper, og bakskjerm med resten av kanalen frem til B-stolpen. På mange VAG-biler må man kjøpe hele karosserisiden (dvs begge døråpninger komplett med kanal).JohnnyTh skrev:Jeg fikk pris på 12 000kr for å bytte begge mine kanaler. Dette var et Toyota verksted. Prisen din høres litt voldsom ut.
Tror jeg hadde fått denne skaden reparert enklest mulig. Det finnes slike smart rep verksted. Som reparerer skade med minst mulig inngrep.
Har du krasjet begge sider allerede? Trodde du kjøpte bilen i fjor?
Fikk bulkene med på kjøpet. Reiste til Trondheim for å hente en bil som skulle være bortimot feilfri. Kun steinsprut i front. Jeg fant masse småriper og begge kanalene var bulket. Var klar til å snu og reise hjem igjen, men fikk et såpass bra avslag at det ble handel. Og det var eneste i Norge til salgs med det utstyret jeg ville ha. Siden dete r under kanalene har jeg ikke prioritert å få det reparert.simpson skrev:Bytte kanaler på 8 år gammel bil?JohnnyTh skrev:Bilen min er en Audi A6 2006 mod. Fikk prisen i høst, men har ikke gjort det enda. Bruker et Toyota verksted for de gjør god jobb og lokalt der jeg bor.PCP skrev:På den annen side var jeg for en stund siden borti en Toyota hvor bare delene kostet tett opp mot det du betalte, bla fordi kanal ikke fåes som løs del, man måtte kjøpe Fremre del med A og B stolper, og bakskjerm med resten av kanalen frem til B-stolpen. På mange VAG-biler må man kjøpe hele karosserisiden (dvs begge døråpninger komplett med kanal).JohnnyTh skrev:Jeg fikk pris på 12 000kr for å bytte begge mine kanaler. Dette var et Toyota verksted. Prisen din høres litt voldsom ut.
Har du krasjet begge sider allerede? Trodde du kjøpte bilen i fjor?
Er det ikke bedre å rette og lakke de i stedet?
Audi kjører sinkbehandling på karosseri og nå du sveiser brenner sinken opp i skjøter.
De sprayer riktignok på noe i etterkant, men det er ikke like bra.
Audi kjører sinkbehandling på karosseri og nå du sveiser brenner sinken opp i skjøter.
Sinken er nok skadet allerede. Får se hva jeg finner på. Plager meg ikke så veldig lenger. Og så var jeg så dum å se på en Q7 så kanskje jeg ikke skal ha den så lenge.simpson skrev:Er det ikke bedre å rette og lakke de i stedet?
Mulig jeg finner ut at jeg tar reprasjonen selv. Så vet jeg at det blir skikkelig gjort. Kan aldri stole på et bilverksted :-) kommer ann på hvor mye fritid det blir fremover.