Hei alle sammen!
Ville bare høre hva dere synes om banning på forumet.
Er dette styggedom vi må heve oss over og sensurere?
Eller bør det være lov å drive litt "bannskap" som det heter på godt nord-norsk?!?
Synspunkter mottas med takk!
Banning!
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Håy..
Bannskap er et krydder i språken, som ikke bare er tiltenkt nordlendingen. Jeg er selv en av de som har lov til å kalle en politibetjent for "[sensurert]" uten å bli straffet for det.
Men det er ikke noe jeg vil bruke i et slikt forum. Det finnes mange andre ord å bruke, men når det virkelig må fremheves noe da vil jeg nok ty til bannskap eller kraftutrykk.
Bannskap er for å virkelig understreke virkningen eller betydningen for et budskap.
Mange gode historier og vitser vil miste poenget uten noe saftige kraftutrykk...
Bannskap er et krydder i språken, som ikke bare er tiltenkt nordlendingen. Jeg er selv en av de som har lov til å kalle en politibetjent for "[sensurert]" uten å bli straffet for det.
Men det er ikke noe jeg vil bruke i et slikt forum. Det finnes mange andre ord å bruke, men når det virkelig må fremheves noe da vil jeg nok ty til bannskap eller kraftutrykk.
Bannskap er for å virkelig understreke virkningen eller betydningen for et budskap.
Mange gode historier og vitser vil miste poenget uten noe saftige kraftutrykk...
-
- Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Nei, jeg tror de fleste her på forumet er såpass voksne at de vet når de bør bruke kraftuttrykk og når de ikke bør det.. Vi har jo passert 18 de fleste her?
: Så jeg synes at vi bare skal bruke innsiden av hodet og tenke oss om før vi banner! :) 

There are only TWO kinds of music: Heavy and Metal!
Har ingen tohjuling for tiden..
Har ingen tohjuling for tiden..
Synes ikke vi er mye preget av uhemmet bannskap her på forumet, og om det så skulle komme en eller annen kraftsalve for å virkelig sette fingeren på noe
så er da ikke det noe farlig.
Utpreget bruk av banning blir fort noe annet, da synes jeg det krever en eller annen form for reaksjon.
Det bør være en balansegang her.
Som sagt så kommer bannskap i flere former, og med godt gammeldags folkevett er det ikke vanskelig å tenke seg til hva som er grei ordbruk og ikke
.
så er da ikke det noe farlig.
Utpreget bruk av banning blir fort noe annet, da synes jeg det krever en eller annen form for reaksjon.
Som sagt så kommer bannskap i flere former, og med godt gammeldags folkevett er det ikke vanskelig å tenke seg til hva som er grei ordbruk og ikke
-
- Motorsykkelen din: Din MC her
Da anser vi debatten for å foreløpg være avsluttet. Jeg fjerner umiddelbart sensureringen av banneord.GSXR skrev:Utpreget bruk av banning blir fort noe annet, da synes jeg det krever en eller annen form for reaksjon.
Skulle noen derimot ha noe mere å innvende, er de selvsagt velkomne til det, men det virker vel som om dere er ganske enige med meg.
Vi tar uansett en fortløpende vurdering av tilstanden. Takk for gode innspill i det "demokratiske" forumet vårt

mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60