Nå ser der ut som vi kanskje får en skikkelig vinter i år. Det har jo vært veldig mildt de siste årene. Men nå har det altså kommet store mengder med snø.
Jeg har lyst til å ta et skikkelig "snøfonn" bilde av meg og biken og lurer på hvor og når dere anbefaler å kjøre. Jeg bor i Oslo så begrenser dette til hvor langt man kommer på en dagstur ( 400 km tur retur hadde vært en behagelig tur )
jeg har lyst til å ta et bilde ala dette : foto: http://www.mc-forumet.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man få til noe slikt uten at det er is på bakken tru ? Del gjerne dine "snøfonn" bilder og kom med forslag :)
SuperMorten skrev:En nyåpnet Valdresflya kanskje. Er dog usikker på når den bruker åpne
Sent from my iPhone using Tapatalk
Den er bankers Samme med sognefjellet og turtagrø. Følg med på vegvesenet sine vegmeldinger eller lokalavisene. Rundtomkring mars-april pleier de vel å prøve å åpne. Det blir vel rundt 50-60 mil tur retur fra oslo, litt lenger enn du hadde planlagt men du må opp i høyden og det kan vel ikke østlandet skryte av at de har så mye av...
rerell skrev:Om du är villig att åka lite längre så är ju Brokke-Suleskard en klassiker. Brukar öppna i mitten av Maj.
Enig!
Denne veien er helt spesiell når et gjelder snøfonner på den tiden .
En overnatting på Suleskard Fjellsenter er heller ikke å forakte...
På turen nedover får du fint med deg Valdresflyi med svære snøfonner der også :-)
Aursjøvegen 12. juni 2012:
Må innrømme at jeg kjørte forbi bommen selv om det sto at veien var stengt... Skal gjøre et nytt forsøk rett etter åpning i år også, i fjor var jeg der så sent at det ikke var noe snø igjen.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!