The Tob
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
190/55 mot 190/50 .. Drøye 3% forskjell på omkretsen, blir det ikke? Rundt regnet 10kmt forskjell i 300kmt. Men så er det faktisk fart kontra visning .. Hmm .. Kommer vi på likt da?
Anywho - Speedohealeren kjøpte jeg på MC-Land for 790,- :-)
Skal ikke være mange restriksjoner igjen i bussen nå. Har jo ny motorstyring og i tillegg en sånn "G-pack" boks, eller hva de kaller det. Ikke at jeg forstår hva den gjør der med tanke på motorstyringen. 314kmt mener jeg stod som maks på dynopapirene med orginal giring og turtallsperre (som jeg vil flytte 500 opp).
Anywho - Speedohealeren kjøpte jeg på MC-Land for 790,- :-)
Skal ikke være mange restriksjoner igjen i bussen nå. Har jo ny motorstyring og i tillegg en sånn "G-pack" boks, eller hva de kaller det. Ikke at jeg forstår hva den gjør der med tanke på motorstyringen. 314kmt mener jeg stod som maks på dynopapirene med orginal giring og turtallsperre (som jeg vil flytte 500 opp).
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
Og endelig er kåpene på plass igjen! Plages like mye hver gang
Fikk endlig montert knappen til symtec-varmeholkene ordentlig også. Synes dette ble ganske bra skjult. Den røde mikroknappen under speedometeret er kall på makshastighet fra speedohealeren. Fiffig detalj.
Fikk endlig montert knappen til symtec-varmeholkene ordentlig også. Synes dette ble ganske bra skjult. Den røde mikroknappen under speedometeret er kall på makshastighet fra speedohealeren. Fiffig detalj.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
Hmm, hvis 55 profil gir 10km/t feilvisning forklarer jo det hvorfor jeg vippa 300 på meteret i 6. Ideel gearing bør være at den makser ut på 310. Skal en få høyere fart en det må en øke effekten mye.
Den g-pack greia er samme som jeg har på min.
Det den gjør er å låse ecu i 5 gears map som er uten fartsperre og vips ingen toppfartsrestriksjoner.
Ved å gå inn i org ecu kan en fjerne toppfartsperra samt flytte turtallsperra
En kan også endre tenningsmap for 1. og 2. gear som har restriksjoner.
Det er vel 5 gears map som er det som gir mest futt.
Da kan en ta bort hele G-pack boksen.
Den g-pack greia er samme som jeg har på min.
Det den gjør er å låse ecu i 5 gears map som er uten fartsperre og vips ingen toppfartsrestriksjoner.
Ved å gå inn i org ecu kan en fjerne toppfartsperra samt flytte turtallsperra
En kan også endre tenningsmap for 1. og 2. gear som har restriksjoner.
Det er vel 5 gears map som er det som gir mest futt.
Da kan en ta bort hele G-pack boksen.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
Ta regningen min med en klype salt. Det gikk litt fort. Ligger sikkert fine kalkulatorer og sånt rundtom som kan brukes :-)
Skjønner hva den pakken gjør, men hvorfor jeg har den da jeg har ny motorstyring skjønner jeg ikke. Skal jo i teorien være egen mapping for hvert gir, uten restriksjoner etter hva jeg klarer å lese meg fram til ..
Skjønner hva den pakken gjør, men hvorfor jeg har den da jeg har ny motorstyring skjønner jeg ikke. Skal jo i teorien være egen mapping for hvert gir, uten restriksjoner etter hva jeg klarer å lese meg fram til ..
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
Tok en sjekk med Denne
Og den sier 309,168kmt når man har 300 blank på nåla med 190/55. Ca 10kmt nok :-)
Og den sier 309,168kmt når man har 300 blank på nåla med 190/55. Ca 10kmt nok :-)
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
Fant denne nå: http://www.gearingcommander.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gir en fin oversikt
Gir en fin oversikt
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: The Tob & Beistet - Omdreving og storservice
Gearingcommander er jo også fin ja! Trodde den kun tok giring, men ser jo at det også går å endre på dekk
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: The Tob & Beistet - Speedohealer
+ 2 tenner bak gir 297 ærlige km/t ved 10098rpm@176rwhp med 190/55 hjulet da hveit jeg hva som skal monteres til vintern.
Måtte du gjøre noe med kjedet mht. Større drev eller funker originalt?
Blir nok supersprox bakdrev.
Måtte du gjøre noe med kjedet mht. Større drev eller funker originalt?
Blir nok supersprox bakdrev.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: The Tob & Beistet - Speedohealer
Bestilte litt lengre kjede enn originalt for å ta høyde for drev størrelsen. Noen sier det går med original lengde og andre sier at det ikke går så bare å få med noen ekstra links for å være sikker. Om et par må kuttes så gjør jo ikke det noe. Gikk ikke ut over kostnaden.
Sist redigert av TBI81 den 18 mai 2014, 10:05, redigert 1 gang totalt.
Re: The Tob & Beistet - 17mai tur
Etter drøye 35 mil i går kan jeg melde at omdrevingen faller veldig godt i smak Eneste som må gjøres er å få rekalibrert gipro'en, da den viser feil på 4-6gir. Viser nå 3 gir på både 3 og 4 gir, og viser 5 gir på sjette (det ble å "lete etter sjette" ganske mange ganger). 5min jobb når jeg får lest manualen
Speedohealeren har justert nåla ca rett. Etter litt gps målinger ser det ut til at når nåla er på 100blank så er det 98 på gpsen. Den ble justert med utgangspunkt i drev endring. Får se om jeg gidder å justere det helt korrekt, det er jo tross alt greit med litt å gå på
Ble en herlig tur i går: Fra Haugesund til Skånevik, Matre og Jondal med retur Tysnes
Speedohealeren har justert nåla ca rett. Etter litt gps målinger ser det ut til at når nåla er på 100blank så er det 98 på gpsen. Den ble justert med utgangspunkt i drev endring. Får se om jeg gidder å justere det helt korrekt, det er jo tross alt greit med litt å gå på
Ble en herlig tur i går: Fra Haugesund til Skånevik, Matre og Jondal med retur Tysnes
Re: The Tob & Beistet - 17mai tur
Da har jeg rekalibrert Giproen til å vise korrekt gir igjen og stramma kjedet
Ga nok en gang blaffen i å aktivere "high speed warning" og "shift light" på giproen. Kan ikke si at jeg helt forstår vitsen med de der ..
Par til bilder fra starten av 17'turen fra Goproen (gikk tom for strøm halvveis og hadde ikke med lader):
Ga nok en gang blaffen i å aktivere "high speed warning" og "shift light" på giproen. Kan ikke si at jeg helt forstår vitsen med de der ..
Par til bilder fra starten av 17'turen fra Goproen (gikk tom for strøm halvveis og hadde ikke med lader):
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: The Tob & Beistet - This busa is clean!
This busa is clean!
Gull i drev og kjede!
Gull i drev og kjede!
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: The Tob & Beistet - This busa is clean!
Pen Busa du har!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Staven
- Innlegg: 174
- Registrert: 02 apr 2014, 21:36
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
- Sted: Hadeland
Re: The Tob & Beistet - This busa is clean!
Absolutt en pen sykkel du har der :)
Sent fra min HTC One via Tapatalk
Sent fra min HTC One via Tapatalk
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006
2014 - 8800km
2015 - venter!!
2014 - 8800km
2015 - venter!!
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: The Tob & Beistet - This busa is clean!
Skikkelig Mean&Clean Busa det der :0)
Nurburgring på baksida av skiltholder'n a gitt..
Nurburgring på baksida av skiltholder'n a gitt..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity