Dene kan nok ha noe for seg, men K1300S trenger den ikke, men K1200S mfl.
http://www.boosterplug.com/shop/frontpage.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Boosterplugg BMW
Re: Boosterplugg BMW
Er litt erfaringer her på dette forumet: http://schnellpanzer.proboards.com/thre ... oosterplug
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Boosterplugg BMW
Feiter opp blandinga så den virker den ...problemet med all lurkinga er for mager blanding...i visse situasjoner med lite gass spesiellt
Var det ikke denne som endra tempratur til ECU ? Så den lurer ECU til å tro det er litt kaldere ute..mener det var noe sånt...samme greia som den FPR som jeg brukte, ga meg litt feitere blanding over hele linja
Var det ikke denne som endra tempratur til ECU ? Så den lurer ECU til å tro det er litt kaldere ute..mener det var noe sånt...samme greia som den FPR som jeg brukte, ga meg litt feitere blanding over hele linja
Memento mori
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Boosterplugg BMW
Ser ut som en "bolet" (altså flere funksjoner)
versjon av typiske "O2 kontrollere" for andre sykler, som eliminerer bruken av "closed loop" mapping for å smoothe ut gassen ved lave RPM's.

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Boosterplugg BMW
Jeg har brukt en slik enkel type på både 05 og 08 mod GS. De fikk begge en snillere gange ved "manøvreringskjøring"
Det er dog bare da den har noen virkning. Ved pådrag eller ved jevn kjøring vil lambda overstyre blandingen.

Det er dog bare da den har noen virkning. Ved pådrag eller ved jevn kjøring vil lambda overstyre blandingen.
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Boosterplugg BMW
Eller denne, som jeg har bestilt i dag: http://www.sol2.be/Performance/ENG/Home/page.html#" onclick="window.open(this.href);return false;ZZR-Erling skrev:Dene kan nok ha noe for seg, men K1300S trenger den ikke, men K1200S mfl.
http://www.boosterplug.com/shop/frontpage.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hakket billigere, men akkurat samme greia. Valgte "extended" utgaven, så får vi se hvordan min R 1200 GS oppfører seg etter installasjon.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Re: Boosterplugg BMW
Prøver meg på en slik Accelerator Module selv! Takk for tips! I følge en test så oppfører den seg helt likt med boosterplug, bare rimeligere.
http://www.sol2.be/Performance/Images/MCN_1312.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sol2.be/Performance/Images/MCN_1312.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh.
Tord F
- KTM 390 Adventure
x Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer
Tord F
- KTM 390 Adventure
x Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Boosterplugg BMW
Trenger ikke sånt på RT'n hellerZZR-Erling skrev:Dene kan nok ha noe for seg, men K1300S trenger den ikke, men K1200S mfl.
http://www.boosterplug.com/shop/frontpage.html" onclick="window.open(this.href);return false;

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Boosterplugg BMW
Da var Accelerator Module fra Solid Solutions mottatt og installert. Tok hele 5 min. å gjøre den jobben! Kommer tilbake med førsteinntrykk etter en liten prøvetur...
EDIT: Sjekk bloggen min for førsteinntryk - http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=6346#p214869" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: Sjekk bloggen min for førsteinntryk - http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=6346#p214869" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- PCP
- Innlegg: 562
- Registrert: 06 okt 2012, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
- Bosted: Høvik
Re: Boosterplugg BMW
Det er jo egentlig helt forkastelig at noen i det hele tatt trenger noe sånt, og at eier skal måtte betale til tredjeparts-produsenter for å rette opp kjente defekter i motorstyringen.SuperMorten skrev:Trenger ikke sånt på RT'n hellerZZR-Erling skrev:Dene kan nok ha noe for seg, men K1300S trenger den ikke, men K1200S mfl.
http://www.boosterplug.com/shop/frontpage.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Når dette nå har blitt relativt vanlig har miljøhysteriet etter mitt syn fått litt for mye makt. Og det hadde vel sannsynligvis også vært bedre ifht reelle utslipp om produsentene selv laget en map som faktisk fungerer, fremfor at "alle" ettermonterer mer eller mindre upresise statiske løsninger som sleiver inn litt ekstra bensin. Men sånn har verden blitt, ett skritt frem og to tilbake.

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Boosterplugg BMW
Mappingen og a/f blandingen er jo den samme som resten av "registeret" etter slike modifikasjoner....PCP skrev:Det er jo egentlig helt forkastelig at noen i det hele tatt trenger noe sånt, og at eier skal måtte betale til tredjeparts-produsenter for å rette opp kjente defekter i motorstyringen.SuperMorten skrev:Trenger ikke sånt på RT'n hellerZZR-Erling skrev:Dene kan nok ha noe for seg, men K1300S trenger den ikke, men K1200S mfl.
http://www.boosterplug.com/shop/frontpage.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Når dette nå har blitt relativt vanlig har miljøhysteriet etter mitt syn fått litt for mye makt. Og det hadde vel sannsynligvis også vært bedre ifht reelle utslipp om produsentene selv laget en map som faktisk fungerer, fremfor at "alle" ettermonterer mer eller mindre upresise statiske løsninger som sleiver inn litt ekstra bensin. Men sånn har verden blitt, ett skritt frem og to tilbake.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- PCP
- Innlegg: 562
- Registrert: 06 okt 2012, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
- Bosted: Høvik
Re: Boosterplugg BMW
Nja, men problemet er at mappingen er feil, og at det er tullete at den er det.
En del av disse "reverse engineering-baserte" boksene virker ganske vellagede, men grunnen til at jeg generelt tror motorprodusenten selv kunne gjort det bedre er at de kunne gjort det med større presisjon, målrettet bare akkurat der det var nødvendig, fremfor å måtte manipulere en sensor med et fast antall grader over hele temperaturspekteret og uten hensyn til noe annet.
Uansett har jeg ingen innvendinger mot å bruke en slik boks, ville gjort det selv om behovet var der. Jeg syns bare det er tragisk at den voldsomme higen etter lave utslipp har ført til at både biler og motorsykler forlater fabrikken med så feiltunede motorer at de er elendige i bruk, og lar det bli opp til eier å finne en løsning. Enkelte produsenter har vel tatt ansvar og oppdaterer ECU gratis, det burde alle som er rammet gjort.
En del av disse "reverse engineering-baserte" boksene virker ganske vellagede, men grunnen til at jeg generelt tror motorprodusenten selv kunne gjort det bedre er at de kunne gjort det med større presisjon, målrettet bare akkurat der det var nødvendig, fremfor å måtte manipulere en sensor med et fast antall grader over hele temperaturspekteret og uten hensyn til noe annet.
Uansett har jeg ingen innvendinger mot å bruke en slik boks, ville gjort det selv om behovet var der. Jeg syns bare det er tragisk at den voldsomme higen etter lave utslipp har ført til at både biler og motorsykler forlater fabrikken med så feiltunede motorer at de er elendige i bruk, og lar det bli opp til eier å finne en løsning. Enkelte produsenter har vel tatt ansvar og oppdaterer ECU gratis, det burde alle som er rammet gjort.