Tilbakemelding på rute?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Steinar_R
Innlegg: 60
Registrert: 09 aug 2010, 20:52
Motorsykkelen din: Honda Pan European ST 1100

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Steinar_R »

Et alternativ kan jo være å ta E16 fra Fagernes til Tyinkrysset og videre ned til Øvre Årdal, så Tindevegen til Turtagrø og over Sognefjellet til Lom.

Personlig synes jeg Valdresflya er kjedelig å kjøre.

Mvh

Steinar_R

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av gorbys »

Er ikke østsiden bedre da? Har vel lagt ny asfalt over ein større strekning og?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av AJ »

gorbys skrev:Er ikke østsiden bedre da? Har vel lagt ny asfalt over ein større strekning og?
Snakker vi om Randsfjorden?
I så fall er denne strekningen utbedret betydelig i Søndre Land mot Hov. Ny nydelig vei og selvfølgelig ny asfalt :P :p .
Selv foretrekker jeg østsida framfor vestsida. Ikke minst pga. veistandarden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Epylypzon »

Her et et forslag til.
Har du tid kan du jo også kjøre nedom Tofte.
001003.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Epylypzon »

AJ skrev:
gorbys skrev:Er ikke østsiden bedre da? Har vel lagt ny asfalt over ein større strekning og?
Snakker vi om Randsfjorden?
I så fall er denne strekningen utbedret betydelig i Søndre Land mot Hov. Ny nydelig vei og selvfølgelig ny asfalt :P :p .
Selv foretrekker jeg østsida framfor vestsida. Ikke minst pga. veistandarden.

Jo, denne er oppgradert. Kjørt fra Bjoneroa (tok ferga over fra vestsida) til Fluberg i fjor vår.
Etter min mening var den veien utrolig kjedelig i forhold til vestsida.

60 soner med gang&sykkelvei ved siden av ++
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

evike skrev:
Bjerknez skrev:Da er ruten endret til vestsiden av denne fjorden. :-)

Er sprekkene i veien der av betydning for en cruiser i cruiserfart?

Her er en link til kartet. Samme linken som i første post, men da slipper man å bla så langt :)
http://bjerknez.no/?page_id=1225" onclick="window.open(this.href);return false;
men etter MINE kriterier er det ikke fare for å miste lappen langs den veien...
Da blir det vestsiden! :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

Epylypzon skrev:Her et et forslag til.
Har du tid kan du jo også kjøre nedom Tofte.
001003.JPG
Jeg tenkte jeg skulle komme meg fort og galt forbi Oslo og heller bruke mer tid jo lenger opp jeg kommer. Når jeg skal til Vestlandet og den vakre naturen man finner der, så blir det litt kjipt og bruke tiden ved å putre rund her nede i Oslo traktene. Disse turene kan jeg ta andre dager.

Men jeg takker for forslaget :)

Men jeg tenker mer fra Oslo og oppover og kanskje aller helst hvis det finnes noen mc veier lenger opp som ikke bidrar til veeeldig mye lenger omvei for å nå mine mål. :)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Flanker »

Epylypzon skrev:Her et et forslag til.
Har du tid kan du jo også kjøre nedom Tofte.
001003.JPG
Støtter denne! Veien over Skaret er super på MC, og langt bedre enn å putre over nitriste og sterkt trafikkerte Sollihøgda (E16) :-)å

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av ojda »

AJ skrev:I så fall er denne strekningen utbedret betydelig i Søndre Land mot Hov. Ny nydelig vei og selvfølgelig ny asfalt :P :p .
Selv foretrekker jeg østsida framfor vestsida. Ikke minst pga. veistandarden.
Kjørte Vestsiden fra Bjoneroa nå på Søndag. Den er veldig mye "flatere" en i fjor høst. Jeg var ikke veldig mye under 100 i løpet av turen.
Hompet litt gjorde det vel, men de flotte svingene var mer en værdt det :thumleft Senker man farten til 70-80 fatter ikke jeg at det skal være
noe problem i det heletatt.
Men jeg frydes ved tanken på den dagen den strekka er med på vegbudsjettet :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg fulgt rådet og lagt om ruten.

http://bjerknez.no/?page_id=1225" onclick="window.open(this.href);return false;

Tar gjerne i mot flere endringer, og kanskje aller helst lenger vestover. Det er fra Oslo og oppover turen blir interresant for min del :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av kjellv »

Du skal hit til nordvestlandet på sommerferie, da fokuserer du heller på det. Se på i hvert fall de første 30 mil av turen hit som transportetappe. Skal jeg til Østlandet på ferie så kjører jeg som regel E6. Jeg kjører ikke om Sunnmøre og Stadt fordi det er så fint der, dit kan jeg kjøre på helgetur ellers i året. E6 er kjedelig ja...men det går unna. 3,5 t effektiv kjøring tar det til Kvam i Nord Fron, da er du akkurat halvveis til Molde. Noen få mil til så er du på Otta. Her begynner ferieturen...
Jeg foreslår at du tar av på Otta og kjører over til Stryn, og derfra til Hellesylt. Kom deg over til dette området før du tar kveld, da er du på Vestlandet. Kjør så til Hellesylt og ta fergen inn Geirangerfjorden. Her er det veiløst på begge sider av fjorden, men du kan stå på dekk og få med deg den fantastiske Geirangerfjorden som du ikke får sett på annen måte.
Forslag:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

Takk for flott forslag :)

Men her ser det ut til at Trollstigen har blitt glemt da :roll

Ellers er jeg enig med deg angående det du skriver om at jeg bør fokusere på vestlandet kontra og finne flotte veier her nede hvor jeg bor. Høres veldig logisk ut og komme seg oppover mot Otta eller den veien noenlunde kjapt slik at jeg kan bruke mer tid på vestlandet. Har i ugangspunktet lagt inn en overnatiing i planene, men gidder jo ikke å overnatte bare for å overnatte, så kommer jeg meg til Molde innen rimelig tid og uten stress så blåser jeg i overnattingen.

På den annen side har jeg ikke kjørt så langt på sykkel før så jeg tror kanskje det kan være lurt å planlegge en overnatting for sikkerhets skyld...? litt usikker...

Jeg har som sagt famile der oppe og jeg bor gratis når jeg først kommer til Molde og derfra igjen kan jeg jo dra på daglige turer med Molde som base hver dag. Så hvis det er noe sted jeg bør prioritere og bruke mest tid så må jo det være lenger sør på vestlandet FØR jeg kommer meg oppover til Molde.

Jeg har vert i Selje en gang og Stadtlandet og der mener jeg å huske det var veldig fint...?

men det bør vel legges inn en overnatting da kanskje...

Pug-Nose
Innlegg: 57
Registrert: 16 feb 2012, 22:29
Motorsykkelen din: Svensk symaskin

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Pug-Nose »

Bjerknez skrev:Takk for flott forslag :)

Men her ser det ut til at Trollstigen har blitt glemt da :roll

Ellers er jeg enig med deg angående det du skriver om at jeg bør fokusere på vestlandet kontra og finne flotte veier her nede hvor jeg bor. Høres veldig logisk ut og komme seg oppover mot Otta eller den veien noenlunde kjapt slik at jeg kan bruke mer tid på vestlandet. Har i ugangspunktet lagt inn en overnatiing i planene, men gidder jo ikke å overnatte bare for å overnatte, så kommer jeg meg til Molde innen rimelig tid og uten stress så blåser jeg i overnattingen.

På den annen side har jeg ikke kjørt så langt på sykkel før så jeg tror kanskje det kan være lurt å planlegge en overnatting for sikkerhets skyld...? litt usikker...

Jeg har som sagt famile der oppe og jeg bor gratis når jeg først kommer til Molde og derfra igjen kan jeg jo dra på daglige turer med Molde som base hver dag. Så hvis det er noe sted jeg bør prioritere og bruke mest tid så må jo det være lenger sør på vestlandet FØR jeg kommer meg oppover til Molde.

Jeg har vert i Selje en gang og Stadtlandet og der mener jeg å huske det var veldig fint...?

men det bør vel legges inn en overnatting da kanskje...


Ikke kjør via Sandvika og Sollihøgda, der er det masse trafikk og kjedelig vei! Endre ruten din til riksveg 285 fra Drammen (eller Tranby) til Sundvollen. Google Maps sier dette tar 8 minutter lengre, men jeg skal love deg at du kjører inn dette på denne fine lille veien!

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av spiritofwinter »

Om du treffer riktig dag(er) da jeg ikke jobber eller har noe planlagt med familien så har jeg en hytte i Stryn med rikelig med overnattingsplasser og de fleste fasiliteter. Selv om det er litt opp i "fjellsiden" så er der asfaltvei helt frem til hyttefeltet, og bare ca 200m med grusvei opp til hytten, fult mulig å kjøre sykkel på. Har også plan om å kjøre strekningen Geiranger - Valldal - Trollstien på sykkel i sommer, og kan like gjerne gjøre det sammen med noen andre viss det skulle passe seg :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

spiritofwinter skrev:Om du treffer riktig dag(er) da jeg ikke jobber eller har noe planlagt med familien så har jeg en hytte i Stryn med rikelig med overnattingsplasser og de fleste fasiliteter. Selv om det er litt opp i "fjellsiden" så er der asfaltvei helt frem til hyttefeltet, og bare ca 200m med grusvei opp til hytten, fult mulig å kjøre sykkel på. Har også plan om å kjøre strekningen Geiranger - Valldal - Trollstien på sykkel i sommer, og kan like gjerne gjøre det sammen med noen andre viss det skulle passe seg :)
Det hadde jo vert skikkelig hyggelig da! :)

Det eneste jeg vet er at jeg kommer til å dra fra Fredrikstad mellom den 11-16. juli i år. Grunnen til at jeg ikke vet helt hvilken dag det blir har med været å gjøre. Kjekt å ha noen dager å gå på slik at man kan kjøre når været er mest brukbart oppover.18-19. juli er det lig og røre i Molde da det er avsluttende helg for jazzfestivalen og denne har jeg tenkt til å få med meg.

Så jeg slår så absolutt følge hvis datoen for den aktuelle avreisedagen samt været blir kalibrert :)

Svar