Hei,
Har en GSX400E hvor det ikke er oppgitt effekt i vognkortet. Det gir problem i forhold til å kjøre den med klasse A2 førerkort.
Er det noen som har en slik sykkel, med et vognkort hvor det er oppgitt effekt? Det skal være 30kW. Kan dere i så tilfelle oppgi regnr og typegodkjenningskode?
mvh Ole
Effekt ikke oppgitt i vognkort
-
- Motorsykkelen din: ZZR600-2000
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Re: Effekt ikke oppgitt i vognkort
Det er i hvert fall feil, dette skal stå i vognkortet.olew62@gmail.com skrev:Hei,
Har en GSX400E hvor det ikke er oppgitt effekt i vognkortet. Det gir problem i forhold til å kjøre den med klasse A2 førerkort.
Er det noen som har en slik sykkel, med et vognkort hvor det er oppgitt effekt? Det skal være 30kW. Kan dere i så tilfelle oppgi regnr og typegodkjenningskode?
mvh Ole
Slit ser det ut på http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... mer=uu9659 når jeg legger inn reg.nummer på en Yamaha XJ6 A2 kjøreskolesykkel jeg solgte i forrige uke:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
Takk, at det er feil vet jeg. Og jeg vet fra tidligere sjekk av regnr på finn at noen av disse syklene også har oppgitt effekt i vognkort, andre har ikke det. Og da er de automatisk klasset som tung motorsykkel. Så jeg har behov for å sjekke om det da er avvik i typegodkjenningskoden. Importøren kan gjøre dette, men ønsker seg kr 3000 i betaling. Det synes jeg er litt rått.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Dersom sykkelen ikke har gjennomgått endringer i effekten (ikke har vært nedplombert etterpå) er det vel egentlig importøren som har oppgitt mangelfulle opplysninger under nyregistrering...?olew62@gmail.com skrev:Takk, at det er feil vet jeg. Og jeg vet fra tidligere sjekk av regnr på finn at noen av disse syklene også har oppgitt effekt i vognkort, andre har ikke det. Og da er de automatisk klasset som tung motorsykkel. Så jeg har behov for å sjekke om det da er avvik i typegodkjenningskoden. Importøren kan gjøre dette, men ønsker seg kr 3000 i betaling. Det synes jeg er litt rått.
Har du prøvd hos vegvesnets kontrollstasjon? De skal ha liggende en kopi av typegodkjenning, og der skal da dette stå.
-
Takk, det siste kan jo være verdt et forsøk. Dog var det VV som ba meg kontakte importøren.
Likevel: Om noen har en GSX400E (82-86), og et vognkort med oppgitt effekt, blir jeg glad for å få oppgitt typegodkjenningskoden og reg.nr
Likevel: Om noen har en GSX400E (82-86), og et vognkort med oppgitt effekt, blir jeg glad for å få oppgitt typegodkjenningskoden og reg.nr
- MGR1
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
Du har rett. Sjekket nettopp reg.nr på min gamle GSX400E som jeg solgte for mange år siden, og der står det jammen 0 HK.
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... mer=df2429
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... mer=df2429