Da har jeg lagt inn Riksvei 285 som rute i stede for å kjøre om Sandvika.
Her er oppdatert rute:
http://bjerknez.no/?page_id=1225" onclick="window.open(this.href);return false;
Siden dette blir din første langtur, med relativt lange dagsetapper, er det ikke sikkert du bør velge en rute med så kronglete veier som mulig. Jeg slutter meg til de som råder deg til å se på kjøringen østafjells som transport. Uansett tviler jeg på at det blir kjedelig å kjøre E16/E6 så lenge så mye annet på turen er nytt for deg. I tillegg har du en sykkel som muligens egner seg dårlig for veier som f.eks østsiden av Tinnsjø (som ble foreslått tidligere), en vei undertegnede har kjørt bare en gang og aldri igjen. Selv synes jeg motorveier er artig å kjøre som avveksling så sant det ikke er kø, og trives mye bedre der enn på humpetitten-veier som antakelig er best egnet for adventure sykler.
Det høres veldig fornuftig ut det du sier med at noen mil langs E6/E16 ikke bør være like kjedelig for meg som mange andre da jeg nok kanskje ser litt annerledes på turen siden jeg er fersk og mye er nytt for meg.
Jeg er nok en som liker å "cruise" av gårde. Å kjøre svingete veier så det gnistrer av pegs'a er nok ikke helt meg. Jeg liker å dra på litt jeg også inni mellom, men i all hovedsak så liker jeg å cruise. Hvis aktiv kjøring hadde stått høyere på agendaen så hadde nok en annen sykkel blitt vurdert.
Men foreløpig har jeg lagt inn ovenstående rute, så får vi se hva andre her inne vil komme med av forslag. Alt tas i mot med takk