Igår kjørte jeg meg en tur på 15 km. Hele den veien fjusket sykkelen trudde bare at den va kald. Etter jeg kom ut av butikken så vile den ikke starte FI lanpa lyser:(. Når jeg endelig fikk start på sykkelen så begynnte den å ryke veldig mye å viste seg at den fikk alt for mye bensin. Lurer på hva som kan være feilen?. Mye bensin hum.. å da snakker vi om 15liter på 15 km så tanken va nesten tom når jeg kom hjem igjen. Åpnet luftfilter boksen å så at forgasserene var også druknet i bensin, likans eksosspotten det har til å med kommet bensin i selve moteren og blandet seg med oljen.
Trenger hjelp forslag på hva det kan være?
Er klar over at jeg må bytte olje nå.
Kawasaki ZX10R 2004 får alt for mye bensin.
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 08 mai 2014, 18:43
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX10R 1000ccm 2005
-
- Innlegg: 52
- Registrert: 21 nov 2009, 23:26
- Motorsykkelen din: BMW R1250GSA 2019
- Bosted: Vestfold
Re: Kawasaki ZX10R 2004 får alt for mye bensin.
Jeg kjenner ikke din sykkel, men jeg hadde ett lignende problem på min xx for 2 år siden.
Det var da wax enheten som styrer choken som var gåen, med det resultat at choke var på hele tiden.
Sykkel gikk som en ræv, stoppet på tomgang og brukte mye bensin. Det luktet bensin av eksosen og motorolje.
Det var da wax enheten som styrer choken som var gåen, med det resultat at choke var på hele tiden.
Sykkel gikk som en ræv, stoppet på tomgang og brukte mye bensin. Det luktet bensin av eksosen og motorolje.
Re: Kawasaki ZX10R 2004 får alt for mye bensin.
Denne må da lekke en eller annen plass..har vanskelig for å tro at du kan bruke 15l på 15km, som ei stridsvogn liksom..
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 08 mai 2014, 18:43
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX10R 1000ccm 2005
Re: Kawasaki ZX10R 2004 får alt for mye bensin.
Ingen lekasjer alt går i ekssosen
, Men 15l va vell kanskje litt overdrevet.

- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Kawasaki ZX10R 2004 får alt for mye bensin.
Du har vel ikke forgassere på denne, og FI på lampa betyr jo fuel injection. Sjekk hvordan den blinker og sjekk i manualen hva feilkilden er
Kjenner ikke din modell men :
I enden av throttle bodien (hva heter det på norsk ? ) sitter det som heter FUEL PRESSURE REGULATOR, sjekk denne, den styrer bensintrykket (til injektorene), den kan være feil..det er ikke en ukjent feilkilde. Du kan ha feil i ECU ...og har du powercommander på den så koble vekk den og test.
Ellers er bensinpumpa et lite svakt ledd på zx10r i følge forum. Men altså, sjekk feilkodingen først og fremst, den forteller deg hvor du skal lete som regel. Worst case så kan du komme deg til en forhandler som har muligheten til å lese av de lagra kodene i ECUen
Kjenner ikke din modell men :
I enden av throttle bodien (hva heter det på norsk ? ) sitter det som heter FUEL PRESSURE REGULATOR, sjekk denne, den styrer bensintrykket (til injektorene), den kan være feil..det er ikke en ukjent feilkilde. Du kan ha feil i ECU ...og har du powercommander på den så koble vekk den og test.
Ellers er bensinpumpa et lite svakt ledd på zx10r i følge forum. Men altså, sjekk feilkodingen først og fremst, den forteller deg hvor du skal lete som regel. Worst case så kan du komme deg til en forhandler som har muligheten til å lese av de lagra kodene i ECUen
Memento mori
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Kawasaki ZX10R 2004 får alt for mye bensin.
Nå var jeg litt rask på labben, ser ut som bensinpumpa har innebygd FPR, etter et kjapt søk på nettet....så da vil jeg gjette på at bensinpumpa er stedet å begynne, selvom dette ikke er kvalitativ gjetting fra min side 
Les i alle fall denne tråden fra Bikeland.org, her nevnes det throttle position sensor ...
http://www.bikeland.org/board/viewthrea ... &TID=39473" onclick="window.open(this.href);return false;

Les i alle fall denne tråden fra Bikeland.org, her nevnes det throttle position sensor ...
http://www.bikeland.org/board/viewthrea ... &TID=39473" onclick="window.open(this.href);return false;
Memento mori
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 08 mai 2014, 18:43
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX10R 1000ccm 2005
Re: Kawasaki ZX10R 2004 får alt for mye bensin.
Takk Barbarozza skal demontere å se, men får ikke til å starte sykkelen å teste før jeg har byttet olje: Pga at den er blandet med bensin nå. Men det høres ut som det kan være feilen. FI lanpa kommer på pga at servon til ekssosen er koblet av veit ikke hvorfor folk bruker å koble den av etter at de setter på effektpotte.