LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av ega16 »

Hatt Held Titan i 1.5 sesong nå, veldig fornøyd! Man kjenner responsen (brems,clutch gass etc) igjennom dem veldig godt også .

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av ojda »

Jeg var innom Held-fabrikkutsalget i fjor, og det er ingen tvil om at Held kann skinn.
Kjøpte også med meg etpar hansker, og det er de beste jeg noensinne har hatt.
Gratulerer med nyanskaffelsen :vs


[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 9d94c4.jpg[/img]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av LordShaft »

Takk takk.... Ja dette er definitivt det beste kjøpet jeg har gjort så langt.
Ser de har flere modeller som kommer strålende ut i det meste av tester.

Sony Z2

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av LordShaft »

Hadde store planer om å kjøre til sognefjellet i går, men pga tidsklemma til to av kompisene mine som skulle være med, valgte vi å ta en noe kortere rute... Dette angrer jeg definitivt ikke på.

Kjørte fra Åsane relativt tidlig til overskyet og litt kjølig vær, men dette tok seg kraftig opp etter et par timer :-)
Kjørte videre til Tysse og Gjermundhavn, før turen gikk videre rundt Tysnes. Her snakker vi omtrent 12 mil med perfekte svinger og fantastisk asfalt.... Ble dessverre veldig dårlig med bilder på denne turen, fokuset var å kjøre mest mulig før vi måtte vende snuten hjem igjen :thumleft

Dette er definitivt en rute jeg skal kjøre mye mer framover.... gjerne kombinert med en tur til Odda (mulig overnatting) eller rundt Stord. Mulighetene er mange akkurat her.

Fikk også testet litt bakhjulskjøring med elektronikken på sykkelen innkoblet. Syns fortsatt den kutter litt for brått (som var et minus på de første modellene av sykkelen) Når jeg setter meg bak på salen, ca 10 cm klaring til tanken går den alt for lett opp både i 1 og 2 gir :twisted

Hanskene mine blir jeg også bare mer og mer fornøyd med... helt fantastisk å ha på hånden. Med mye inspirert kjøring har jeg også funnet ut at clutch hendelen er litt for langt unna styret, må liksom gripe etter den.... ser helt klart fordelen med å kunne justere den nærmere, som gjør at jeg bør skifte ut både clutch og bremsehendel.
Får se om jeg ikke tar meg tid til å google litt i kveld å finne noe som passer biken min. Kommer jo feriepenger og skattepenger denne måneden..... :roll
Fruen må bare ikke få høre om det :redface

Nei, får komme meg ut å nyte fineværet igjen.... alt for varmt til å sitte inne i. Kjapp middag og en vask av sykkelen før det blir en liten runde i nærområdet :yeyeye

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av LordShaft »

Her er ruta vi kjørte sist tur :thumleft

https://goo.gl/maps/0o1Ei" onclick="window.open(this.href);return false;

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av TBI81 »

LordShaft skrev:Her er ruta vi kjørte sist tur :thumleft

https://goo.gl/maps/0o1Ei" onclick="window.open(this.href);return false;
49 fra Hodnanes har noen suuupre "busasvinger" opp fra fergeleie! Bra rute :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av Kawagutten »

LordShaft skrev:Hadde store planer om å kjøre til sognefjellet i går, men pga tidsklemma til to av kompisene mine som skulle være med, valgte vi å ta en noe kortere rute... Dette angrer jeg definitivt ikke på.

Kjørte fra Åsane relativt tidlig til overskyet og litt kjølig vær, men dette tok seg kraftig opp etter et par timer :-)
Kjørte videre til Tysse og Gjermundhavn, før turen gikk videre rundt Tysnes. Her snakker vi omtrent 12 mil med perfekte svinger og fantastisk asfalt.... Ble dessverre veldig dårlig med bilder på denne turen, fokuset var å kjøre mest mulig før vi måtte vende snuten hjem igjen :thumleft

Dårlig med bilder? kjører ikke du med action kamera og kan ta ut enkelt bilder fra den?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av LordShaft »

TBI81 skrev:
LordShaft skrev:Her er ruta vi kjørte sist tur :thumleft

https://goo.gl/maps/0o1Ei" onclick="window.open(this.href);return false;
49 fra Hodnanes har noen suuupre "busasvinger" opp fra fergeleie! Bra rute :thumleft
Du skal prøve hele det strekket der.... vi snakker perfekte svinger omtrent hele ruten... par områder der er litt smalt, men ellers helt sinnsykt :thumleft
Kawagutten skrev:
Dårlig med bilder? kjører ikke du med action kamera og kan ta ut enkelt bilder fra den?
Nei jeg har ikke fått fester GoPro'en på ny hjelmen, rett og slett glemt å tenke så mye på den filmingen :redface
Så er dårlig med bilder derfra... har med meg et lite kompakt kamera, men tar det alt for sjeldent opp :twisted Må helt klart bli flinkere på dette

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny dress s.53 et par spm*

Legg inn av LordShaft »

Sitter nå å planlegger tur Nordover.... Fruen har tatt med seg sneipen til Ålesund, å skal være der i noen uker! Må nesten få stagget maset til besteforeldre og annen familie :P :p

Ser for meg at jeg kaster meg på sykkelen fredag ettermiddag eller lørdags morgen. Da går turen i første omgang til Ålesund, men vil prøve å få strekt turen så langt som mulig opp dit.... bruke hele dagen på å kjøre. Mulig det blir inom sognefjellet, over til Lom, så geiranger og til Ålesund.
Har en kompis som har kjøpt seg ny sykkel i Trondheim... det kan være en god unskyldning til å ta turen dit opp, og mulig over grensen for å handle litt proviant. Tenkte å være en uke på veien... eller har hvertfall en uke å disponere. Alt avhenger jo også av været. Blir ikke veldig mye kjøring om himmelen skulle åpne seg. Det gidder jeg rett og slett ikke :-# :x

Snikkeren, holder han fortsatt til i Ørsta? Er han fortsatt aktiv? Hva med Globe? Hadde jo vært kjekt å hilse på litt av forumfolket om det passer seg på turen :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *En uke på tur...side 54*

Legg inn av LordShaft »

En 40 mil på telleren så langt, venter på fergen over til Volda.
Bilde

Kjenner det skal bli godt å utforske veiene her oppe igjen. Evigheter siden jeg sist fikk mulighet å kjøre en del her oppe. Mulig turen går innom Trondheim i løpet av helgen/uken også :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *En uke på tur...side 54*

Legg inn av Olav K »

Det ser jo riktig naijs ut da, blåååå himmel og en lang dag på sykkel :thumleft KOS deg på tur :prf
Jeg kjenner det fortsatt litt etter mandagsturen (hvis jeg kjenner etter) men iløpet av helga kommer vel "Striple-abstinenzen" for fullt igjen, tenker jeg.
Kan jo tråkke litt på spinningsykkelen her ute slik at rumpevondten varer litt lengre :lol og fred i sjelen opprettholdes utover neste uke :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: LordShaft - *En uke på tur...side 54*

Legg inn av Busa Trond »

Nå er det min tur til å si jeg er misunnelig :twisted
God tur :prf :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: LordShaft - *En uke på tur...side 54*

Legg inn av SuperMorten »

God tur videre. Jeg er ikke misunnelig. Jeg legger ut på 4000 km i morgen tidlig :prop
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *En uke på tur...side 54*

Legg inn av LordShaft »

Godt å høre det er flere som benytter seg SuperMorten :thumleft
God tur til deg også, gleder meg til å lese tur referatene dine :-)

Kjørte med 30 liter sekk på ryggen i dag, litt ubehagelig å kjøre så langt med. Men den dumper jeg her i Ålesund... Resten av turen blir uten bagasje :lol.... Har så mye kjentfolk som bor rundt, at jeg skal klare å planlegge turene slik at det klaffer med besøk hos gode venner :thumleft

Nok en gang tar jeg meg selv i å ta alt for lite bilder, blir liksom bare når jeg tar naturlige stopp... Er så spent på hva som er rundt neste sving at jeg "glemmer" helt å stoppe for kule kjøre bilder.
I frykt for å rote meg vekk, fikk jeg malt på ruten min fra Google maps på sykkelen i dag
Bilde
Forbanna griseri, må ha meg en god vask i morgen før det setter seg for mye.

Flere bilder kommer :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *En uke på tur...side 54*

Legg inn av Snikendeugle »

God tur! Ruten du postet må jeg nesten bokmerke for fremtidig bruk... :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar