En venn av meg strøk 2 ganger.
Først kjørte han for sakte,
andre gang plasserte han seg galt i trafikken.
Strøk sjøl i 1974 fordi jeg kjørte for fort.
Så plasser deg riktig, følg trafikken,men ikke for fort.

Hvis du triller den bakover før du tråkker ned støtta, vil den komme opp nesten av seg selv, bruker liksom farta til å klatre opp på støttaMyst skrev:Har gjort meg vane å sette alle sykler i fri når jeg er ferdig med dem, så lenge det er rett plan. Er mest på ujevn bakke at den bør stå i 1. så den ikke triller av sted.
For en som er uvandt med sykkel, høres dette nesten ut som en bruksanvisningSuperMorten skrev:Hvis du triller den bakover før du tråkker ned støtta, vil den komme opp nesten av seg selv, bruker liksom farta til å klatre opp på støttaMyst skrev:Har gjort meg vane å sette alle sykler i fri når jeg er ferdig med dem, så lenge det er rett plan. Er mest på ujevn bakke at den bør stå i 1. så den ikke triller av sted.
Lærte ikke om sånt jeg.. Tok lappen i 86. Da kjørte vi på hver vår sykkel (jeg på lett og lærer på tung) på langtur og eneste kommunikasjon var læreren som vifta med handa...ojda skrev:For en som er uvandt med sykkel, høres dette nesten ut som en bruksanvisningSuperMorten skrev:Hvis du triller den bakover før du tråkker ned støtta, vil den komme opp nesten av seg selv, bruker liksom farta til å klatre opp på støttaMyst skrev:Har gjort meg vane å sette alle sykler i fri når jeg er ferdig med dem, så lenge det er rett plan. Er mest på ujevn bakke at den bør stå i 1. så den ikke triller av sted.
for å velte sykkelen![]()
Liite spørsmål til deg som har ganske færsk lapp Morten. Om instruktør sitter bakpå
med elev, holder det da med analog komunikasjon eller må man ha intercom for å kjøre lovlig
Tror ikke det er påbudt med kommunikasjons utstyr når dere sitter på samme sykkel.ojda skrev:For en som er uvandt med sykkel, høres dette nesten ut som en bruksanvisningSuperMorten skrev:Hvis du triller den bakover før du tråkker ned støtta, vil den komme opp nesten av seg selv, bruker liksom farta til å klatre opp på støttaMyst skrev:Har gjort meg vane å sette alle sykler i fri når jeg er ferdig med dem, så lenge det er rett plan. Er mest på ujevn bakke at den bør stå i 1. så den ikke triller av sted.
Liite spørsmål til deg som har ganske færsk lapp Morten. Om instruktør sitter bakpå
med elev, holder det da med analog komunikasjon eller må man ha intercom for å kjøre lovlig
PingleSuperMorten skrev:Lærte ikke om sånt jeg.. Tok lappen i 86. Da kjørte vi på hver vår sykkel (jeg på lett og lærer på tung) på langtur og eneste kommunikasjon var læreren som vifta med handa...ojda skrev:For en som er uvandt med sykkel, høres dette nesten ut som en bruksanvisningSuperMorten skrev:Hvis du triller den bakover før du tråkker ned støtta, vil den komme opp nesten av seg selv, bruker liksom farta til å klatre opp på støttaMyst skrev:Har gjort meg vane å sette alle sykler i fri når jeg er ferdig med dem, så lenge det er rett plan. Er mest på ujevn bakke at den bør stå i 1. så den ikke triller av sted.
Det jeg gjorde i 2009 teller ikke. Var jo bare noen kjøretimer og oppkjøring.
Men tilbake til støtta. Om sykkelen veier 2 eller 300 kg, så klarer du ikke løfte den. Derfor drar jeg sykkelen bakover for å få den på støtta. Drar jeg den opp, får jeg prolaps og brun strek i trusa...
Kawagutten skrev:Det er ikke spesifisert om en sitter på samme sykkel eller ei men her ser det vist ut til at kommunikasjon skal brukes,ville tatt en telefon og sjekket for moroskyld![]()
http://www.vegvesen.no/Forerkort/Forero ... otorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;