Snikendeugle skrev:
Jeg kan bekrefte at LC4 690 motorene blir varme, ja

Varmer greit langs leggen når en krypkjører i trafikken. Men koke? neppe.
Har flere ganger latt den stå på tomgang i over 15 minutter for å enten tørke den av eller for å la ECU tilvenne seg en endring (etter 15 minutter tomgang uten å røre gassrullen kjører den en tilvenning. Anbefalt å ta en slik "idle reset" ved f.eks endring av eksosanlegg, luftfilter, etc.).
På nest siste streken så slår viften seg på og den kommer da aldri opp på siste strek.
Det finnes enkle modifikasjoner for at termostaten skal slå inn tidligere, men i et land som Norge ser jeg ikke noe behov for det.
Veldig offtopic... My bad :)
Kjente det i går, for da gikk vifta på for første gang når jeg drev å krypkjørte mellom Drammen i tett trafikk... Har aldri hørt den vifta starte før og lurte med en gang på hva den lyden var, men skjønte det når jeg ble glo heit på legger og lår :)
Og da var det to streker igjen hos meg, men de gikk fort nedover når vifta startet... Tror heller ikke at jeg trenger at termostaten skal slå inn fortere, som sagt, første gang jeg har hørt den starte i går og det var på en veldig varm dag...
Og jeg fikk nytt bakdekk... Great!! :) (vel, fikk og fikk....)
Den med "idle reset" har jeg aldri hørt eller lest, men skal gjøre det når jeg skifter alt (sykkelen har utrolig nok snart gått 10 000 alt... Trodde når sant skal sies at jeg ikke ville bytte dette allerede i juni, men milene går unna her... ) som skal skiftes ved 10k kilometer, luft filter inkludert. Har merket at den små justerer seg etter start, går litt opp og ned liksom, for den stabiliserer seg og i og med at gassen aldri skal røres under start gikk jeg ut i fra at den resetter seg og tilpasser blanding og slikt optimalt... Hender jeg må gjøre det samme når den er skikkelig varm også, da det noen ganger smeller i potta når jeg slipper gassen og da hjelper det å slå den av og starte den igjen og la den justere seg på tomgang har jeg funnet ut (ved ren tilfeldighet) , da smeller det ikke så mye i potta etterpå... :)
Tenkte å legge en tur ut til Mysen og spinning wheel for å få tak i de delene jeg trenger, men det er kanskje noen KTM butikker nærmere? Jupp, off topic ja...