Har fulgt tråden fra starten, og sett bilder av alle de fine syklene, og hørt alle de gode grunnene.
Så hiver meg med;
Jeg mener det må ha vært i 1988 (

) jeg kjørte litt rundt til forskjellige MC-butikker for å prøvekjøre diverse sykler, og eventuelt få innbytte-tilbud for min 86 VF500F. En av de syklene jeg prøvde var en ny
VFR750F. Den gangen var det MC-butikk på Skøyen, og allerede ved Lysaker hadde jeg bestemt meg; jeg
skal ha en VFR!! (Fikk forsåvidt et godt tilbud, men VF'en var allerede godt belånt med disse gunstige 26%-rente lånene man fikk, så ble alt for dyrt...)
Det skulle vise seg å ta litt tid, og det ble etterhvert også en del år uten noen MC. Frem til jeg for få år siden tenkte at det kunne vært interessant å se om jeg fortsatt ville like en VFR nå som en kunne skaffes uten lån. Tenkte opprinnelig å bruke svært lite penger, og kjøpe en lik som den jeg prøvde, men etter å ha frisket litt opp i modell-kunnskapen fant jeg det mest fornuftig å gå for en 4.generasjon VFR (1994-1997). Så som tenkt, som gjort, endte opp med en rød 1996 modell, og har ikke angret på det!
Det jeg liker med den er de universale egenskapene -sport/touring.
Motor med fin rolig lyd som er "V-twin-sterk" i bunnen, men som kan lure gamle gubber til å tro det er en R-sykkel på toppen.
Stødig, men relativt kvikkstyrt hvis man vil.
Krever minimalt med vedlikehold, som greit gjøres selv.
Det er lite som går i stykker; ikke noe kamkjede/strammer som kan ryke og rakle, ikke noe vippearmer som kan knekke (skjedde med VF500'en og kostet en sesong), ikke noe smøreproblemer (som eldre V4). Den er gammel, men moderne nok til at rammen/hjuloppheng er stiv, bremser og clutch behagelig, har kurante dekk-dimmensjoner, etc. I tillegg syns jeg fremdeles designen er grei, selv om modellen før er litt penere i mine øyne.
Så hvis ikke dette er grunner nok, så vet jeg ikke. Da får dere vel heller kjøpe noe annet da!!
(Som de aller fleste av dere også gjorde

)
Her er'n på gress;
IMG_2924.JPG
I fjellheimen;
IMG_7234.JPG
Kuer ville valgt VFR!
2013-07-31 13.24.28.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.