Opp klokka ni i dag, ut å vaske sykkelen til årets store happening i Alta, motorsykkelens dag.
MC-klubben, Amcarklubben og Alta kjøretøyhistoriske forening har felles arrangement på Alta Gård som er en av mange nedlagte militærleire.
Jeg parkerte først i lag med veteransyklene, før jeg ble med på mc-klubbens parade.
Skal ikke skrive så mye, heller la bildene tale for seg, med noen små kommentarer.
Her er min sykkel fremst, en Honda CB 650 Custom, GoldWing og Yamaha XS 1100.
Det var også etpar CB 750er og noen mopeder.
DSCF2739.JPG
Amcarkjlubben stilte med over 30 biler, her er en av dem.
DSCF2735.JPG
Disse passet til omgivelsene, gammel militærleir.
DSCF2736.JPG
BMW Isetta
DSCF2738.JPG
Og BMW R 35 fra før krigen, husker ikke årsmodell.
Denne sykkelen har vært i Alta fra den ble kjøpt ny, naboen min begynte på restaureringa for ca 30 år siden, solgte den til en som nesten er naboen min og
han gjorde den ferdig. Legg merke til gearstanga på sida av tanken.
DSCF2740.JPG
Suzuki GSX 1100 Katana.
Den observante leser har vel allerede oppdaget at denne er lettere modifisert.
Hjul, bremser, gaffel, luftfilter, Mikuni Flatslide forgassere, Vance & Hines eksos m.m.
DSCF2741.JPG
Kawasaki Z1, 900.
Jeg måtte helt ned i støvet for å få den "klassiske" kameravinkelen som mc-bladene brukte på 70 og 80-tallet
DSCF2742.JPG
Fire eksosrør, ajajaj.

( og ihvertfall en som hadde smalere bakdekk enn meg)
DSCF2743.JPG
Det var flusst av Harlyer, men bare en av denne.
DSCF2745.JPG
Og noen offroadere med babes på panseret. Godt påkledte babes, det var bare 8 grader og sur nordavind.
Pickupen til høyre tilhører nevøen min.
DSCF2746.JPG
Dagen ble avsluttet med parade og kaffe på mc-klubbens hus ca ei mil utfor Alta.
Æ kjørte paraden, men hoppa av da det bar utover mot klubbhuset. Er ikke medlem.
Da æ kom hjem var det bare å fylle vedboksen, og fyre i ovnen. Æ var gjennomfrøssen, men såpass må man da tåle.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.