Trim cdi

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Mikkel0811
Innlegg: 13
Registrert: 02 mai 2014, 21:32
Motorsykkelen din: Aprilia

Trim cdi

Legg inn av Mikkel0811 »

Jeg kjøpte en trimcdi fra crash.no til scooteren min, men scooteren nekter å starte-.- jeg har til og med kjøpt en trimcoil som passer.. Er det noe som må gjøres før det skal funke?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Trim cdi

Legg inn av SuperMorten »

Hei og velkommen hit. :vs

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men føler meg overbevist om at det om ikke lenge vil komme noen fornuftige svar.. :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Trim cdi

Legg inn av Snikendeugle »

Ikke for å virke avvisende, men tipper gutta ved http://www.mopedportalen.com/forum/" onclick="window.open(this.href);return false; har mange gode svar på moppe og scootertrim!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Jonk888
Innlegg: 37
Registrert: 02 jun 2014, 22:59
Motorsykkelen din: Honda VFR800 2002
Sted: Asker

Re: Trim cdi

Legg inn av Jonk888 »

Kan være en defekt cdi som gjør at den nekter å starte. Og hvis du først skulle fått start på den, så kan det hende den hoster seg opp til 25km/t og nekter å kjøre fortere.

Dette har faktisk skjedd på min scooter noen år tilbake.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Trim cdi

Legg inn av AndreasB »

Snikendeugle skrev:Ikke for å virke avvisende, men tipper gutta ved http://www.mopedportalen.com/forum/" onclick="window.open(this.href);return false; har mange gode svar på moppe og scootertrim!
Ikke for å virke som en bedreviter (Joda litt. :D) Og beklager for Off-topic xD

Men dette er MCsiden.no. HVa er definisjonen på en MC?
Strengt tatt burde det vært en egen forumdel for folka med elmotor på tråsykkelen sin da det helt strengt tatt er en MC.

Men fra halvveis spøk til revolver så mangler faktisk moped som egen underforum her.. Jeg forstår ikke helt hva den åpenbare diskrimineringen av mopeder kommer av...

Sure, moped/scooter er som regel en fase, og det fører til at mange nekter å hilse på dem.. Men hvorfor må det være sånn ?

Brukeravatar
Jonk888
Innlegg: 37
Registrert: 02 jun 2014, 22:59
Motorsykkelen din: Honda VFR800 2002
Sted: Asker

Re: Trim cdi

Legg inn av Jonk888 »

AndreasB skrev:
Snikendeugle skrev:Ikke for å virke avvisende, men tipper gutta ved http://www.mopedportalen.com/forum/" onclick="window.open(this.href);return false; har mange gode svar på moppe og scootertrim!
Ikke for å virke som en bedreviter (Joda litt. :D) Og beklager for Off-topic xD

Men dette er MCsiden.no. HVa er definisjonen på en MC?
Strengt tatt burde det vært en egen forumdel for folka med elmotor på tråsykkelen sin da det helt strengt tatt er en MC.

Men fra halvveis spøk til revolver så mangler faktisk moped som egen underforum her.. Jeg forstår ikke helt hva den åpenbare diskrimineringen av mopeder kommer av...

Sure, moped/scooter er som regel en fase, og det fører til at mange nekter å hilse på dem.. Men hvorfor må det være sånn ?
Jeg hadde gjerne hilst på mopeder. Men jeg føler at de fleste ikke skjønner meninga med hilsingen. De fleste på moped hadde valgt bil over moped, men de har ikke noe annet valg. Så derfor kan NOEN av dem ikke klassifiseres som "bikere" som kjører sykkel fordi de elsker det. Derfor er det ikke så meningsfult å hilse på dem med tanke på at mange ikke gidder å hilse tilbake.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Trim cdi

Legg inn av AndreasB »

Jonk888 skrev:
Jeg hadde gjerne hilst på mopeder. Men jeg føler at de fleste ikke skjønner meninga med hilsingen. De fleste på moped hadde valgt bil over moped, men de har ikke noe annet valg. Så derfor kan NOEN av dem ikke klassifiseres som "bikere" som kjører sykkel fordi de elsker det. Derfor er det ikke så meningsfult å hilse på dem med tanke på at mange ikke gidder å hilse tilbake.
Jeg er absolutt ikke uenig med deg, det er et "problem" at det for mange er en fase, de har ikke noe annet valg.

På en annen side, for min del hvertfall ønsker jeg ikke å legitimere noe jeg mener er livsfarlig å ha i trafikken.
Jeg skulle gjerne sett moped gjort ulovlig, at våre nye landsmenn ikke fikk billappen gratis, og at staten heller subsidierte lett-lappen for våre norske 16-åringer.
Det hadde økt kunnskapen blant yngre mc-førere, det hadde antagelig gitt dem en bedre opplevelse av to hjul, samt at det hadde økt trafikksikkerheten betraktelig.

Slik det er idag er mange avhengige av å ha en "pappabank" for å klare å få seg lett-lappen, eller vært så heldige at de har fått seg en godt betalt jobb.

Brukeravatar
Blueberry
Innlegg: 47
Registrert: 05 mai 2014, 23:23
Motorsykkelen din: '05 Honda XR125L
Sted: Gjøra, Sunndal

Re: Trim cdi

Legg inn av Blueberry »

Sjekk at alt er jorda skikkelig og alle kontakter er på rett plass. Om du tester ved å sette på plass igjen original coil og CDI å den starter så har du vel funnet problemet.

Svar