Hadde jeg hatt pengene i dag så skulle jeg så gjerne ha kjøpt en sykke lsom du har KUN for utseendets skyld og til småturer, men det blir nok ikek spesielt økonomisk, hehe. Hadde jeg hatt i bøtter og spann av penger, så hadde jeg kjøpt følgende sykler i tillegg til den jeg har som alltid vil være en slags "hovedsykkel" for meg:bshagen skrev:Bare så synd man ikke kan pulverlakkere karbonfiber.![]()
Min egen vekt er jeg på gang med, men det fettet snurrer ikke rundt hjulet.![]()
Haha, det morsomme er at jeg har begynt å kikke på Alfa Romeo som neste bil også, sikler litt på en 159 StvBjerknez skrev:Rett og slett en nydelig sykkel! Inge nover ingen ved siden!bshagen skrev:Takker for fine ord, er fornøyd med nyinnkjøpet!Og mtp på komfort så tror jeg du ville blitt overrasket!
![]()
Synd jeg ikke får brukt den mens det er fint vær, sitter litt fast her jeg er akkurat nå.![]()
På en annen side, så gir det meg litt til å bestille bling, så mulig jeg blakk før jeg kommer hjem igjen...![]()
Elsker den fronten. Mye lik Honda CBR600RR fronten, men uansett mye mye flottere ellers i mine øyne.
Tro meg, jeg har prøpvesittet en drøss av R-sykler (ikke kjørt) og det som plager meg mest er at jeg fpr for mye vekt på håndleddene da man ligger for mye fremover. Jeg prøvesatt en Gucati Monster 796 i fjor og salen på denne var steinhard. Utrolig tøff sykkel dette også, men komforten var helt fraværende.
Det nermeste jeg kommer komfort hvis jeg skal velge noe annet enn en cruiser en gang, er en Triumph Speed Triple. Dette er jo ikke en R-sykkel sån sett men på denne sitter jeg utrolig godt.
Men den sykkelen jeg har i dag er bare så sinnsykt digg å kjøre på alle måter. På langt nær en R-sykkel så klart, men jeg vil kose meg på tur.
Kroppen min er ikke bygget for å sitte sammenkrøket på en slik R-sykkel. Skulle jeg kjørt 30 mil i strekk på en slik sykkel, så måtte noen løftet meg av med en kran. Ikke at jeg er så vannvittig tung (selv om jeg er litt overvektig) men fordi jeg får fort vondt i skuldre/rygg/bein etc. Selv en CB500 blir en prøvelse for meg over lengre strekninger![]()
Men kos deg med sykkelen din. Det er jo opplagt at DU liker sykkelen og det med veldig god grunn. Det er som jeg har sagt tidligere den desidert råeste R-sykkelen jeg har sett. Ingen andre er i nærheten med tanke på utseende. Minner meg litt om en Alfa Romeo, hvis jeg skal dra en paralell til bilverdenen :)![]()
Men det høres nesten ut som at din neste sykkel burde bli en Multistrada. Touring som spiser 600ccm til frokost, og som virkelig er et teknisk underverk!
- Triumph Street Triple
- BMW 1200GS
- Duke 690
I tillegg til sykkelen jeg har så tror jeg dette hadde vert en killer kombinasjon!

Men så klart langt dyrere enn hva min lommebok tåler, hehe.
MÅTTE jeg velge EN av dem så hadde det nok blitt en BMW 1200GS tror jeg...
Men uansett så blir det ikke noe sykkelkjøp på ett par år ennå, det er helt sikkert :)