RuneMC's blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: RuneMC's blogg - turer og foto...

Legg inn av PCP »

Nede på Veggli tok jeg sørover mot Kongsberg. Kjørte dog ikke helt til Kongsberg men tok av i Lampeland og kjørte Lyngdal - Sigdal på stort sett flotte veier bortsett fra et litt humpete parti, nærmere Sigdal.
Da er det mulig vi vinket på denne strekningen i går ettermiddag. Jeg hadde valgets kvaler over Solihøgda om jeg skulle ta av og via Sylling, men bestemte meg i siste liten for at det var greit med litt fartsvind og trafikken fløt greit på E16. Stoppet litt etter Steinsletta og bestilte Tomtom "svingete veier" til Prestfoss. Når det var unnagjort fikk jeg plutselig øye på skiltet til Lampeland, en vei jeg aldri har kjørt, men mener å erindre at jeg har lest om den her i bloggen din tidligere (?), så tenkte det var verdt et forsøk. Som du skriver var det litt ugreit dekke på en liten del, men alt i alt en veldig fin vei, og praktisk talt ingen biler! :thumleft
Eneste nedturen var at jeg endte opp i Kongsberg, men det er vel prisen man må betale når man bor så usentralt (ifht de virkelig gode MC-veiene!) :P :p

Er i alle fall glad jeg droppet Sylling, og holder meg langt unna til noen her friskmelder strekningen. Det høres jo såpass ille ut at det bør gå rimelig raskt.

Ellers var det som alltid flotte bilder, og inspirerende tur-referat. :vs

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: RuneMC's blogg - turer og foto...

Legg inn av Busa Trond »

Hvis man kommer fra Vikersund og skal over til Flesberg så kan jeg anbefale følgende rute.
Ta en rask transport etappe opp til Sysle på 280 og følg 148 og 146 til du er på Sigdalsveien. Kjør så ned til Åmot sentrum og følg 149 til du tar av på 150. Følg så 63 til du kommer til Letmolivatnet, der er det en kort fin grustubb frem til Letmolivatnet hvor det passer fint med en kaffe og en røyk. Røyker du ikke er dette en flott anledning til å begynne :knegg , der er det vakert.
Så er det bare å kruse ned til Lyngdal og Flesberg. Den ruta bærer preg av mange flott krappe svinger.

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: RuneMC's blogg - turer og foto...

Legg inn av PCP »

Gode tips der Busa-T. Jeg tenkte på at jeg nok rotet rundt i bakhagen din da jeg var i området, men ser at en eller annen form for GPS-tracking kunne vært litt kjekt for å se hvor jeg faktisk kjørte. Kan forsåvidt ta opp ruta med Tomtom, men har ikke skjønt hvordan det gjøres samtidig med guiding -"svingete veier," som jo er helt genial. Kjenner igjen "opp til Sysle på 280 og følg 148 og 146 til du er på Sigdalsveien." kjørte der, men veien før det var mye høyre og venstre med div gårdstun i mellom.

Ruta etter dette er nok mer etter Runes smak, min sykkel er veldig vanskelig å stå på, og jeg styrer unna grusveier så langt det er mulig. =;

Hehe, dette du nevner med røyking har jeg tenkt litt på av og til, og andelen røykere blandt MC-førere må da være langt over det generelle snittet? Er vel ikke direkte helsefremmende, men veldig bra for rumpa føler jeg... :mk :P :p

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: RuneMC's blogg - turer og foto...

Legg inn av ojda »

PCP skrev:Gode tips der Busa-T. Jeg tenkte på at jeg nok rotet rundt i bakhagen din da jeg var i området, men ser at en eller annen form for GPS-tracking kunne vært litt kjekt for å se hvor jeg faktisk kjørte. Kan forsåvidt ta opp ruta med Tomtom, men har ikke skjønt hvordan det gjøres samtidig med guiding -"svingete veier," som jo er helt genial. Kjenner igjen "opp til Sysle på 280 og følg 148 og 146 til du er på Sigdalsveien." kjørte der, men veien før det var mye høyre og venstre med div gårdstun i mellom.

Ruta etter dette er nok mer etter Runes smak, min sykkel er veldig vanskelig å stå på, og jeg styrer unna grusveier så langt det er mulig. =;

Hehe, dette du nevner med røyking har jeg tenkt litt på av og til, og andelen røykere blandt MC-førere må da være langt over det generelle snittet? Er vel ikke direkte helsefremmende, men veldig bra for rumpa føler jeg... :mk :P :p
Et av de "tidligere" medlemmene her "Godt Voksen" nekta plent å begynne
å røyke (igjen?) Så han ble nødt til å ha med pølse/lompe/ketsjup og sennep
til pausene på tur :-)å

Hva tracking angår, er det jo mye fine apper til telefonen. Jeg har Android,
å bruker en sporingsapp som heter "Spor" Fungerer helt glimrende :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: RuneMC's blogg - turer og foto...

Legg inn av PCP »

Haha, ja det sies jo at summen av lastene er konstant Ojda! Jeg føler vel at det tross alt er lettere å administrere en røykpakke enn tilsvarende antall pølser. :knegg

Takk for tips, jeg bruker Android selv, så skal sjekke ut appen du nevner. Nå skal jeg kjøre svingete veier til Sverige, og kjøpe røyk. (Atter en fordel med røyking; mål med turen, og vi tjener grovt i samme slengen! :P :p ) :roll

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - turer og foto...

Legg inn av RuneMC »

Jaja, idag ble det en skikkelig tur hjemover fra Levanger. Det begynte vått og fortsatte vått til godt forbi Trondheim, så var glad regndressen var på fra starten.

Ved Berkåk ble det sånn ca opphold, og fra Oppdal - etter å ha latt regndressen tørke litt i fartsvinden, tok jeg sjansen på å ta den av.
Bilde

Endel blå himmel og Hjerkinn-Dombås forut - fine fjell å se på :thumleft
Bilde

Rett ved der den bratte bakken mot Dombås starter var det en tankvogn som hadde fått motorstopp... men heldigvis i motgående...
Jeg kunne bare suse ned til Dombås og videre. Det var endel trafikk, men jeg holde meg stort sett i køen bortsett fra noen rykk framover for å komme forbi et par som kjørte under fartsgrensen tidvis. Målet var absolutt ikke E6, men snarere å ta av fra E6 i Sjoa og opp mot Randsverk og Valdresflye :janikk

Lenge siden jeg har kjørt her og veien gjennom Heidal var lenger enn jeg husket, men jo det var rett vei.
Heidal kirke og Bjølstad kapell i bakgrunnen
Bilde

Videre mot Randsverk - og Jotunheimen
Bilde

Resten av turen over Valdresflye ble en visuell nytelse - og det ble såpass med bilder at jeg gjør det enkelt denne gangen :D
Snurr lysbildeshow ! :prop:
https://www.flickr.com/photos/runemc/se ... 2748/show/
(klikk på linken over)

Turen over Valdresflye (51) anbefales på det sterkeste (...men sjekk værmelding først. Fint vær -> tut & kjør !)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

chromecast
Innlegg: 85
Registrert: 08 jan 2014, 18:56
Motorsykkelen din: Tysk, japse etc

Re: RuneMC's blogg - turer og foto... (Valdresflye s29)

Legg inn av chromecast »

Gløtta du nedover Jotunheimvegen da du var på Flya? Den må vel begynne å bli så tørr at man ikke blir sittende fast i gjørme til navlen der ... :-k

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - tilbake fra en liten ferietur...

Legg inn av RuneMC »

@chromecast - sorry for sent svar... Nei, gløtta ikke nedom.. var litt i forbikjøringsmodus av snegle-bilister akkurat da :-J men tipper det var bart nok...

Ellers er man tilbake fra en ukes ferie til syden, nærmere bestemt Santorini :b_c:
Ferien begynte ellers litt labert da Novair's fly fra Gardermoen ble 14 timer forsinket. Vi fikk da etterhvert både frokost og lunch-kuponger (100 og 200 kr som kunne brukes på mat på Gardermoen).

Så jeg fikk da tid til å studere en feilparkert MC i Duty Free butikken - ikke tvil om at dette var en lur langtidsparkering som har unngått Europark's ellers så årvåkne P-vakter - Det var ihvertfall ingen gule dekorasjoner å se :knegg
Bilde

Ett lite besøk på det lokale Clarion hotellet ble det også tid til - selv om det nesten var litt tilfeldig at vi kom oss dit, grunnet mangelfull info fra både flyselskap og Apollo (dvs Apollo's info desk var stengt(!) ). Clarion hotellet kunne vært høydepunktet i ventetiden, men ble en skuffelse grunnet den dårligste buffeten jeg til dags dato har fått på noe norsk hotell. Her kunne jo Clarion istedet brukt anledningen som fin egenreklame for å rekruttere nye kunder ved å diske opp med kulinariske gleder (særlig annet trekkplaster har jo ikke hotell i dette området) ... istedet ble man "vaksinert" mot å besøke denne hotellkjeden...

Nåvel, vi kom oss da fram til Santorini sånn i 2-tiden på natten og til "Studio Apartments" kl 3 - ganske nøyaktig 24 timer etter at vi hadde stått opp foregående natt for å rekke flyet 07:25 (som altså gikk 21:40 istedet). Verten var serviceminded og kunne komme "any time" for å sjekke oss inn - så ikke noe problem der. 50 kvm leilighet fire senger, kjøleskap, kokeplater, spartansk ( dvs gresk standard) bad med kun hånddusj og en litt lite effektiv Aircondition - men ellers rent og pent (daglig rengjøring). Det ble til at vi brukte gjennomlufting istedet for aircondition og det gikk greit med en nattetemp på 22-23C og mye vind.

Yr.no varslet for Santorini både før og under reisen at tempen skulle ligge mellom 24 og 26C - men de må ha røyka noen alvorlig sure sokker, for det var minst +5C i forhold til det - dvs 29-31C alle dagene vi var der. (Ikke rart avisene kan lage agurk-nytt om at Oslo er varmere enn Roma hvis de baserer seg på Yr's værvarsler når det gjelder store utland. :sk? )

Tenkte før turen på om jeg skulle leie en MC der en dag eller to - dvs kjøre kun med hjelm som sikkerhetsutstyr, men trafikken var såpass hektisk at jeg vurderte det som litt for sjansespill. Taxiene holdt vel stort sett 80-100 hele tiden uansett om det stod 30 eller 50 på skiltene og var det mopeder/MC eller ATV (mange av de) som gikk sakte, så var det å ligge på støtfangeren til første og beste forbikjøringsmulighet kom. Endel av turistene som hadde litt trafikal erfaring kjørte klokelig tilside med jevne mellomrom... Jeg kom vel fram til at jeg har vært veldig lykkelig uvitende i yngre dager når jeg putret rundt på moped i Syden.

Så da ble det ren R&R istedet med late dager på Perissa stranden og lunch på tavernaer ved stranden, og en og annen tur med taxi - taxiturene var egentlig spennende nok.
Første turen vi tok fra flyplassen og til leiligheten var omtrent som å sitte på med en som kjørte Rally Monte Carlo :lol

Et besøk til Fira kan anbefales for utsikten og shoppingen (befriende fri for innkastere). Ved Perissa-stranden der vi bodde var det ikke så mye annet enn spisesteder, "supermarket" og et bakeri. De bedre restaurantene ligger også i Fira og vi spiste på en som het Sphinx (nede i venstre hjørne på bildet under), som virkelig hadde gourmet-klasse på maten (riktignok til ca 4x prisen på tavernaene i Perissa dvs 130 Eur istedet for 35 Eur for full middag til famile på 4) - men det var det verdt ! :prf Med på kjøpet får du også med en helt eksepsjonell utsikt. (Tatt med mitt velbrukte Sony RX100 dette også :janikk )

Bilde

Tar med noen flere bilder
BildeBildeBilde
BildeBilde
BildeBilde
BildeBilde

Men... dette er jo en MC blogg, så da tar jeg med et bilde av en "Busa" som faktisk var parkert rett utenfor svømmebassenget ved leiligheten vår.

Bilde

Turen hjem gikk heldigvis etter skjema - kun en halvtime forsinket fly og litt ekstra spenning da taxien vi tok til flyplassen fikk en liten stopp rett før et kryss. Det var opp med panser og fylle på fra en liten flaske. Mener han sa det var noe med "gears"... men på flasken så jeg ihvertfall det stod DOT 3 - som vel er bremsevæske... og det kan rime med at han pumpet mye på en pedal... så det kan hende vi var nærmere å seile ut i krysset uten bremser enn jeg helt liker å tenke på... :lol

Borte bra, men hjemme best. Utrolig hvordan man verdsetter norsk standard etter en slik tur - men samtidig tror jeg det er sunt å oppleve andre lands standard, ikke minst for barna :-)
Man tilpasser seg og det er jo utrolig gunstig priset om man er villig til å gå for litt mindre luksus - vi betalte for 7 netter i nevnte leilighet 3500,- (brukte Booking.com)
Flyturen var 8400,- for oss alle (restplasser Apollo, kun fly) - så da snakker vi faktisk sydenferie for 12000,- for en uke for 4. Ikke verst mener nå jeg :-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - kveldstur...

Legg inn av RuneMC »

Tok MC'n til jobben idag også tross dystre varsler om flom og nedbørsrekord - og det var jo nesten sol når jeg kjørte til jobbe :thumleft
Litt skeptisk senere på dagen da det dels regnet mye og dels var nyhet om tankbil som hadde kræsjet i betongveggen ved Sjølyst og lekket diesel som gjorde E18 såpeglatt utover mot Lysaker

Men det ble bare fine været igjen innen jeg dro hjemover, men da var det trafikale utfordringer istedet :doh

Begynte med at det var full stopp i trafikken fra IT-Fornebu med biler i stillestående kø opp fra garasjeanlegget. Ble litt kreativ kjøring både ut av garasjeanlegg og opp til hovedveien. Der viste det seg etterhvert at problemet var kun ett felt hele veien til Oksenøykrysset grunnet at de skal bygge et ekstra kollektivfelt (pga alle køene sånn til vanlig). For å bygge kollektivfeltet som blir et tredje felt utover hadde de altså stengt det ene av de to eksisternede feltene... og slikt blir det veldig mye kø av. Vel på Lysaker uten å ha kjørt særlig lanesplitting (det var det rett og slett ikke plass til...) tok jeg Prof Koths vei til Strand og i starten fra Lysaker var det en god del glinsende dieseldrypp midt i veibanen (sikkert dratt med av biler som hadde fått med seg litt av E18 dieselen). Tok støvelen nedi og det kjentes relatvit glatt så unngikk å kjøre midt oppå den... det dabbet heldigvis fort av med det, så greit nok...

Vel ut ved påkjøringen til E18 ved Strand var det ny kø pga avkjøring Høvik stengt og ene feltet stengt for graving der også... :doh :doh ... Men etter det var det greit videre hjem.

Fant ut at jeg måtte ta en skikkelig kveldstur etter rushtids-stresset hjemover, spesielt siden det klarnet opp utover kvelden - og kjørte en tur nedover Hurumlandet ganske sent.
Passe kjølig var det også... flott å få litt frisk luft :prf

Sykkel i solnedgang på grusveien ned til Tofte
Bilde

På vei tilbake om Grimsrudveien var det også fine farger som speilet seg i Drammensfjorden - litt av sjarmen med sånne kveldsturer...
Bilde

Nå som kornet er høyt langs veien så er jeg ekstra obs i tilfelle rådyr kommer sprettende... men så heldigvis ingen sånne eller elg i løpet av turen.
Ser ellers ut som om den sammenhengende 80-sonen mellom Klokkarstua og Tofte kan stå for fall, pga nytt byggefelt (?) med utkjøring som blir rimelig skummel midt i et svingete parti hvor det tidligere kun var en gjengrodd skogsbilvei: http://goo.gl/maps/PXBBv" onclick="window.open(this.href);return false; Utkjøring fra evt boligfelt her vil være typisk dårlig planlegging og rart at kommunen/Vegvesen tillater det...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - turer og foto...

Legg inn av RuneMC »

En stund siden siste oppdatering.

I mellomtiden har det blitt noen kveldsturer rundt Hurum
Bilde

...tildels sene turer, så slipper jeg å ha sola i øynenen når jeg snur i den retningen :-)
Bilde

Idag var jeg en runde rundt Gaustatoppen. Tok starten om Notodden og ned vestsiden av Tinnsjø idag, så det ble en ganske kort tur ca 4 og en halv time.
I Tuddal var det spesielt mye folk og parkering langs begge veikantene ved de historiske stabburene osv - tydeligvis bydgedag!

Så ellers skilt om "Tuddal Triathlon 26. juli" - så neste lørdag er kanskje ikke dagen å legge en kjøretur om Tuddal, medmindre en vil være tilskuer da...

Ikke mye snø igjen nå...
Bilde

...men hver årstid har sin sjarm.
Bilde

Det var mange fotturister og endel telt og lavvoer også... legg merke til lavvoen i bakgrunnen...
Bilde

Gaustatoppen i nærkontakt med noen skyer og lyden av sauebjeller i fjellsiden...
Bilde

Rett etter siste bildet var det en veilomme lenger fram der en bil holdt på å rygge så den stod helt på tvers i veien - greit nok, god avstand ennå og den kjørte inn på veilommen igjen. MEN så uten å se seg for, hadde den tenkt seg videre ut og framover i samme retning som meg. Jeg tutet en gang på litt avstand - bil imot - og deretter langt tut da den fortsatt ikke reagerte. Kjørte vel forbi med 10-15cm klaring til forskjermen dens og et laaangt tut (det reagerte den heldigvis på)... Alltid superskeptisk og tommelen på hornknappen når det er snakk om biler i veilommer eller busslommer.

På vei nedover mot Rjukan stusset jeg på at det luktet brent clutch eller bremsebelegg i alle svingene... Lukta forsvant etter at jeg passerte en bil med svær campingvogn som hadde stoppet i veikanten for å ta bilder... Tror det var litt stor vogn i forhold til bilen :lol

Veien om Gransherad var like flott og svingete som alltid, ja også Jondalen da... men Gransherad er nå best pga at den er lenger og har finere asfalt :prf
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - da var det min tur...

Legg inn av RuneMC »

Da er det offisielt - ikveld - første velt på vanlig vei, og i god fart....

Men for å ta litt forhistorikk, så har jeg hatt mange fine turer rundt Hurum i sommer. Litt kjedelig blir det jo med samme rute mange ganger, men samtidig er det stadig variasjon i vær, trafikk, osv :-)

Kveldsturer har det blitt...
Bilde

Turen idag begynte fint, med mye variabelt vær med lokale skurer som varte noen km, så opphold fint.
Bilde
Tok det rolig i og med at dekkene var helt nye, men de satt nå tilsynes bra i regn på ny, våt asfalt ved Hyggen.
Men tok det også litt rolig med tanke på kulelager i drevet som ikke er helt topp (nytt bestilt).

Kjørte helt rundt Hurumlandet idag. Før Tofte er det nå veiarbeid der det har vært fine svinger før. Veien skal nemlig rettes. Videre mellom Tofte og Filtvet har det tidligere vært 60 utenom skoletid og skiltet 50 i skoletiden. Nå var det blitt 40 og de holdt på å anlegge fartshump der...

Ellers gikk turen innom Sætre og valgte idag korteste vei hjem via Hurumveien. Det var skiltet Fare for steinsprut med underskilt MC og 0,2-2km så tok det litt roligere enn vanlig. Snabelbilen var ikke å se imidlertid, så lurte på om skiltet kunne vært satt opp litt i forkant eller noe. Men plutselig lå jeg på bakken gitt.

Ene øyeblikket kjørte jeg i en venstresving og neste lå jeg på bakken og skled sammen med MC'n et stykke før jeg tok av mot veikanten der det heldigvis var gress og myk jord. Oppfattet litt gnistregn fra styret (barend) og litt asfalt før det ble grønt i grøfta... skled med hodet først og tok meg litt for idet jeg entret veikanten med hodet først. Det kom et mye jord og gress inn i overkant av visiret, så sannsynligvis krøket jeg hodet ned. Men det stoppet da opp og merkelig nok var jeg like hel. En litt forstuet venstre tommel og et lite skrubbsår på høyre albue - that's all folks :thumleft

En syklist imot stoppet med en gang og lurte på om jeg var OK og litt etter et par bilister, en som kjørte imot tok og kjørte over i min veibane og satte på nødblink. Han hadde visst samme MC selv. En annen som kom kjørende bak stoppet også opp... Så ingen mangel på hjelp. Etter å ha summet meg litt og bekreftet at jeg var OK, så gikk vi bort til MC'n som jeg slo av og fikk reist opp igjen. Ingen brukket girpedal eller annet og den startet helt fint.
Bilde
(Jepp, kameraet funket også selv om det var i frontlomme som jeg skled på...)

Imens jeg stod der kikket jeg også tilbake til svingen - og joda der var det grus i omtrent samme nyanse som asfalten...

Snakket litt mer med folkene og samlet opp brukket vindskjerm og et par smådeler - så var det tut & kjør hjem. ... og den :bandana :bl3 "snabelbilen" passerte jeg et stykke lenger opp....
Må si jeg lurer på hvorfor de må legge igjen så mye grus. Finner ingen annen forklaring enn grus, kjørte akkurat samme veien for et par dager siden og da var den helt fin.

Litt opptelling når jeg kom hjem viser at jeg trenger en god del nye deler (blinklys, fotpinne, crash-bar, evt venstre kåpe (kosmetisk), nytt feste til vindskjerm og ny kjørebukse/jakke). Blir vel neppe lønnsomt å ta på forsikring tror jeg, så tar det nok som en uforutsett utgift. Jakke har jeg tenkt på i lengre tid å skifte uansett pga noen dårlige glidelåser.

Ihvertfall full uttelling for god kjøredress med skikkelig padding på knær, albuer osv - ATGATT anbefales.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: RuneMC's blogg - da var det min tur... (s.29)

Legg inn av Kawagutten »

Godt det gikk bra med deg men kan være greit å ta en grundig sjekk pga senskader .Sykkelen kan stort sett fikses men det er værre med kroppen.Mulig Alfa Lakkering på( Tlf: 454 53 455.3176 Undrumsdal )kan gi deg en grei pris på lakkering av sykkelen,han limer det som er sprekt så det blir sterkere enn orginalt før han lakkererEr ikke mer enn ca 5 mil unna.Anbefales hvis du først skal bruke en lakkerer :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: RuneMC's blogg - da var det min tur... (s.29)

Legg inn av kjellv »

Huff så leit!
Godt at det bare er materielle skader. Slikt blir man skremt av å høre om. Dette kan skje oss alle når som helst. Atgatt støttes herfra også!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - da var det min tur... (s.29)

Legg inn av RuneMC »

@Kawagutten -Nja, selvsjekken da og nå sier at alle systemer er OK, bortsett fra litt forstuelse i tommel og ankel.

Ikke stort verre enn visse fall jeg har hatt i slalåmbakken - da sklir man godt på snøen og nå skled jeg godt på kvalitets kjøreutstyr. Hjelm fikk bare noen få riper, albuer og knær tok brorparten. Støvlene klarte seg aller best etterfulgt av skinnhansker.

Så, jeg hadde nok flaks - som han ene sa også.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: RuneMC's blogg - da var det min tur... (s.29)

Legg inn av Olav K »

Huff huff huff, der får man ett innblikk i hvor fort det kan gå galt langs veien. jammen bra at marginene var på din side, når galt først gikk galt. Og nok en påminnelse og at jeg ikke kjører en meter uten skinndressen og resten av utstyret.
Skummel lesning men veldig bra at du er like hel...
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar