Turtips til sommerferie - Med kart. - Ankommet Finnsnes!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Turtips til sommerferie - Med kart.

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Skjønner at det kan bli vanskelig, ja, men får nesten bare se :D Noen som vet om google har lagt inn reell fergetid, eller om fergetida er "borte" fra kjøretida som blir opplyst der? Er nok mye som skal klaffe, ja, men så fort jeg er ferdig med ferge-stedene så kan jeg jo også kjøre på natta, noe som kanskje tilsier litt mindre trafikk. Dog også mindre naturopplevelser.

Er nok mye som er dyrere enn forventet, ja. Får ta meg en tur rundt på lørdag og sjekke litt opp i telt. Prøver også å se om det er noen kjentfolk som har noe jeg kan låne eventuelt.
Jeg tror google har lagt inn reell fergetid med å annta en gjenomsnittlig ventetid etc. ja, men jeg tror ikke google tar hensyn til turistsesongen og generelle fergetider. Hvis det er en ferge som kun går hver andre time feks. så tror jeg ikke Google maps tar hensyn til dette.

Men senker du kravene litt og kutter ut lofoten og veien om trollstigen samt velger E6 nordfra så tror jeg det er realistisk.

Ved å velge strake veien ned, så sparer du i følge Google hele 15 timer i forhold til din rute. Sikkert ikke like artig det, men jeg tror ikke du skal regne med at fergen fra Å i Lofoten går hvert kvarter for å si det sån. Da ville jeg nok kanskje heller droppet lofoten og heller gått for Trollstigen etc. hvis du føler du må ha litt å se på.

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

E6 er jo ganske lite interessant, men det får bli en vurderingssak litt nærmere. Hvis det regner kjører jeg E6 uansett og da får jeg heller bare si det sånn at jeg rekker det om det regner :P

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:Her er alt jeg hadde med meg på 4 ukers Europatur.
Bilde

Har lite billigting. Ting som er små og lette er oftes og dyrt.
Men du kan jo få tak litt rimeligere og mere lettbygde musikkavspillere enn du det tydeligvis har med på tur.
Men du har jo en forholdsvis solid sykkel, så det går sikkert bra :thumleft

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

mortenolb skrev:E6 er jo ganske lite interessant, men det får bli en vurderingssak litt nærmere. Hvis det regner kjører jeg E6 uansett og da får jeg heller bare si det sånn at jeg rekker det om det regner :P
Jeg trodde du bare hadde tidspress den ene veien, og god tid for sightseeing på tur sørover?
Om det regner, kan det jo være ett kjærkomment avbrekk å søke tilflukt på ei ferge .. kanskje?
Det blir nesten for dumt å kjøre 3/4 av landet, t/r, uten å se noe av det ypperste av norsk natur når man har muligheten ... synes ikke du også det?

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

jhn skrev:
mortenolb skrev:E6 er jo ganske lite interessant, men det får bli en vurderingssak litt nærmere. Hvis det regner kjører jeg E6 uansett og da får jeg heller bare si det sånn at jeg rekker det om det regner :P
Jeg trodde du bare hadde tidspress den ene veien, og god tid for sightseeing på tur sørover?
Om det regner, kan det jo være ett kjærkomment avbrekk å søke tilflukt på ei ferge .. kanskje?
Det blir nesten for dumt å kjøre 3/4 av landet, t/r, uten å se noe av det ypperste av norsk natur når man har muligheten ... synes ikke du også det?
Jo, det er nettopp det :P Jeg har bare tidspress en vei, men som jeg skrev tidligere så er det en konsert i Nordfjordeid som jeg kunne prøvd å rekke, men som jeg også skrev så skal jeg ikke kutte noe av ruta nordpå fordétom.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Da rekker du nok det du vil, skulle man tro. God tur. :thumleft

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Da har jeg fått telt, og en veldig kompakt sovepose i bursdagsgave av mamma. Begynner å komme seg! :D

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Bilde

Tror du glemte kattemat :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Ang fergjer på kjøretur... selv om de tar litt tid, og koster noen kroner (her omkring ligger det på ca 60 kr for fjordkryssinger på ca 20 min) så gir fergjer deg en liten pause fra salen. Det er faktisk gull verd når det lir på dag.
Ellers vil jeg gi deg ett råd om å lage deg en sitteplate til å ha inni kjørebuksa. Det kan gi deg noen ekstra mil på slutten av dagen :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Olav K skrev:Ang fergjer på kjøretur... selv om de tar litt tid, og koster noen kroner (her omkring ligger det på ca 60 kr for fjordkryssinger på ca 20 min) så gir fergjer deg en liten pause fra salen. Det er faktisk gull verd når det lir på dag.
Ellers vil jeg gi deg ett råd om å lage deg en sitteplate til å ha inni kjørebuksa. Det kan gi deg noen ekstra mil på slutten av dagen :knegg
Kjøpte faktisk sitteunderlag istad som jeg tenkte til det formål!

Så det ér billigere med MC? Betalte vel 105kr for ferja mellom Jondal og tørvikbygd sist jeg tok den med bil.

Brukeravatar
MLeikarnes
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S

Re: Sv: Turtips til sommerferie - Med kart.

Legg inn av MLeikarnes »

mortenolb skrev:
Olav K skrev:Ang fergjer på kjøretur... selv om de tar litt tid, og koster noen kroner (her omkring ligger det på ca 60 kr for fjordkryssinger på ca 20 min) så gir fergjer deg en liten pause fra salen. Det er faktisk gull verd når det lir på dag.
Kjøpte faktisk sitteunderlag istad som jeg tenkte til det formål!

Så det ér billigere med MC? Betalte vel 105kr for ferja mellom Jondal og tørvikbygd sist jeg tok den med bil.
Halv pris med MC! :D ;)

Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:
Bilde

Tror du glemte kattemat :lol
Kattemat ja. Viste det var noe jeg glemte siden katten klagde så.. Musikksnnlegget gikk greit men TV'en var et problem!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

TVen monterer du jo bare med veggfeste på lykta, må jo ha reiseunderholdning

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:TVen monterer du jo bare med veggfeste på lykta, må jo ha reiseunderholdning
Så gammeldagse dere er'a!
Har sån headUP display på sykkelen jeg hvor jeg får inn Netflix via 3G. Så en bedre film i går mens jeg kjørte kveldsturen :lol

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Jaggu! Dette må jeg sjekke opp i. Kanskje noe å tenke på til lastebilen. Der har jeg en TV som henger over vinduet på passasjersiden. Er så jævla trafikkfarlig å sitte med huet vridd 90 grader og oppover når jeg kjører. Vet ikke hvor mange ganger jeg kræsjer om dagen, men det er ikke få!

Svar