Om elbiler er miljøvennlig, i det store og hele, er ikke opplagt. En lenke til en artikkel i IEEE Spectrum finnes lengre ned.
Der heter de bla:
"But no company can ever remove cars from the environmental equation. Public impressions are fleeting and malleable, but the laws of physics and chemistry are immutable. Cars require energy to move, and that energy—even if it’s stored in a battery pack rather than in fuel sloshing around in a tank—has to come from somewhere.
And therein lies the problem. Odds are those batteries won’t be recharged with solar or wind energy. In most places, grid power is for many decades going to come from the burning of fossil fuels, which generate their own emissions. So the question becomes: If you power a vehicle with electricity from the grid rather than with fuel from the tank, is that better or worse for the environment, particularly with respect to greenhouse gases like carbon dioxide?"
http://spectrum.ieee.org/energy/the-sma ... -my-plugin" onclick="window.open(this.href);return false;
How green is my plug-in? Artikkel fra IEEE Spectrum.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
How green is my plug-in? Artikkel fra IEEE Spectrum.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 310
- Registrert: 22 mai 2012, 12:10
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
- Bosted: Porsgrunn
Re: How green is my plug-in? Artikkel fra IEEE Spectrum.
Ja, det er ikke så enkelt, nei. Hva med produksjonen av el-biler, inkludert batteripakkene? (Er det ikke termodynamikkens 2. lov som sier at ingen energi forsvinner - den tar bare en annen form). Så vi må (sorry) rett og slett begynne å bruke mindre energi. Det er ikke viktig hva slags, faktisk. Men nå tror nå jeg at de færreste som kjøper elbil gjør det av miljømessige grunner. Tror det er mest alle fordelene (foreløpig) som styrer det hele.