SneakyOwl log - Nye eventyr (gammel 690 Duke logg)
Re: SneakyOwl log
Heisann, hvordan er du fornøyd med tankvesken? Er det denne http://shop.ktm.com/no_en/powerparts/tr ... bag-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;? Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal gå for tankveske man fester magnetisk eller den orginale. Den vil jo bare unntaksvis bli brukt... Hvor mye måtte du ut med?
Sendt fra Note 10.1 4g
Sendt fra Note 10.1 4g
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: SneakyOwl log
Det er den PowerParts tankvesken jeg har, ja. Bruker den hele tiden, og det er ikke så mye styr å flytte den for å fylle bensin heller.
God plass!
God plass!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: SneakyOwl log
Fikk endelig den etterlengtede bestillingen min hos AMD- ny eksosklemme + pakning!
Begynte å bli noget lei av at Akra slip'on'en ikke ble holdt ordentlig på plass etter at den hadde gått varm, så blitt kald igjen...Riste riste riste
Sitter som støpt nå
Begynte å bli noget lei av at Akra slip'on'en ikke ble holdt ordentlig på plass etter at den hadde gått varm, så blitt kald igjen...Riste riste riste
Sitter som støpt nå

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: SneakyOwl log
Handlet meg ny bukse i dag.
Dainese Street Tracker
Jeg hadde egentlig planer om å kjøpe en Klim Latitude bukse, men så fant jeg ut at Dainese buksen jeg allerede har er egentlig litt for stor (kan ha noe med et aldri så lite vekttap det siste året), men at Dainese er ganske fint for det passer med jakken jeg har/vil ha når det gjelder glidelås rundt livet.
Denne Dainese buksen er merket med Gore-Tex, så regner med den er LITT mer vanntett enn patetiske Dainese D-Dry P.Tompsk buksen min som også var "vanntett".
Ellers så virker den som en grei allround bukse med uttagbart foring.
Selfie fra en litt rar vinkel:

Dainese Street Tracker
Jeg hadde egentlig planer om å kjøpe en Klim Latitude bukse, men så fant jeg ut at Dainese buksen jeg allerede har er egentlig litt for stor (kan ha noe med et aldri så lite vekttap det siste året), men at Dainese er ganske fint for det passer med jakken jeg har/vil ha når det gjelder glidelås rundt livet.
Denne Dainese buksen er merket med Gore-Tex, så regner med den er LITT mer vanntett enn patetiske Dainese D-Dry P.Tompsk buksen min som også var "vanntett".
Ellers så virker den som en grei allround bukse med uttagbart foring.
Selfie fra en litt rar vinkel:

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 10 mai 2014, 17:26
- Motorsykkelen din: Ktm Duke 690, 2012
- Bosted: Akershus
Re: SneakyOwl log
Hei, noen kjappe spørsmål her!
Powerparts setet til 690, merker man mye forskjell fra det og det som er der fra før av?
og kan noen forklare meg hvordan jeg får ut lyddemperen på akrapovic potta?!
Powerparts setet til 690, merker man mye forskjell fra det og det som er der fra før av?
og kan noen forklare meg hvordan jeg får ut lyddemperen på akrapovic potta?!
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: SneakyOwl log
Nja jo, det er litt annen "flate". Jeg bruker fremdeles standardsete og har kun prøvd PP setet stillestående på andre sykler.
Har planer om å skaffe PP setet uansett, da det virker litt bedre lagd for å bevege seg litt rundt på for veldig aktiv svingkjøring.
Om du har kjørt en stund med lyddemperen har den en tendens til å sitte godt fast :) Det enkleste er å plukke ned Akrapovic potten, så tre et kosteskaft e.l igjennom hele potten, og gi et lite dytt fra innsiden. Da popper lyddemperen fint ut.
Må selvfølgelig også fjerne skruen da.
Har planer om å skaffe PP setet uansett, da det virker litt bedre lagd for å bevege seg litt rundt på for veldig aktiv svingkjøring.
Om du har kjørt en stund med lyddemperen har den en tendens til å sitte godt fast :) Det enkleste er å plukke ned Akrapovic potten, så tre et kosteskaft e.l igjennom hele potten, og gi et lite dytt fra innsiden. Da popper lyddemperen fint ut.
Må selvfølgelig også fjerne skruen da.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 10 mai 2014, 17:26
- Motorsykkelen din: Ktm Duke 690, 2012
- Bosted: Akershus
Re: SneakyOwl log
Jeg har gjort det nå, tatt av potta og skrudd ut skua. satt den på en kosteskaft. men den sitter bom fast! vrikker seg ikke i det heletatt. prøv å ta på litt wd 40 også.Snikendeugle skrev:Nja jo, det er litt annen "flate". Jeg bruker fremdeles standardsete og har kun prøvd PP setet stillestående på andre sykler.
Har planer om å skaffe PP setet uansett, da det virker litt bedre lagd for å bevege seg litt rundt på for veldig aktiv svingkjøring.
Om du har kjørt en stund med lyddemperen har den en tendens til å sitte godt fast :) Det enkleste er å plukke ned Akrapovic potten, så tre et kosteskaft e.l igjennom hele potten, og gi et lite dytt fra innsiden. Da popper lyddemperen fint ut.
Må selvfølgelig også fjerne skruen da.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: SneakyOwl log
Ta i litt med kosten, hold potten loddrett med skaftet i, så dunker du kosten i gulvet mens du presser potten ned mot den.
Eventuelt så kan du ta en litt kortere "pinne" som du kan slå med hammer på enden på for å dunke den ut.
Eventuelt så kan du ta en litt kortere "pinne" som du kan slå med hammer på enden på for å dunke den ut.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 16
- Registrert: 10 mai 2014, 17:26
- Motorsykkelen din: Ktm Duke 690, 2012
- Bosted: Akershus
Re: SneakyOwl log
Har strevet med en god stund nå, skulle tru den hadde rusta fast. Hvor mye tåler potta egentlig? Med tanke på å bruke hammer og en kortere "pinne" ?Snikendeugle skrev:Ta i litt med kosten, hold potten loddrett med skaftet i, så dunker du kosten i gulvet mens du presser potten ned mot den.
Eventuelt så kan du ta en litt kortere "pinne" som du kan slå med hammer på enden på for å dunke den ut.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: SneakyOwl log
Hmm, si det
Prøv å dytt db-killeren litt begge veier (og spray litt WD40 i potta rundt der db killeren begynner) så den kan rikke seg ut av eventuel rust og "tørre" eksosvegger.


Prøv å dytt db-killeren litt begge veier (og spray litt WD40 i potta rundt der db killeren begynner) så den kan rikke seg ut av eventuel rust og "tørre" eksosvegger.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: SneakyOwl log
Jøsses. Har hørt av flere at det kunne være problematisk å få ut dB-killeren, men i potta mi kom den nærmest ut av seg selv :o
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: SneakyOwl log
Det gjorde min også før
Kjørte uten skruen i, popp sa det så var den ute et sted langs veien. Brukte over en time for å finne den igjen...
Etter at jeg hadde kjørt en god del med DB killeren, så satt den litt bedre, og da måtte kosteskaft metoden til

Etter at jeg hadde kjørt en god del med DB killeren, så satt den litt bedre, og da måtte kosteskaft metoden til
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: SneakyOwl log
Jaggu. Jeg er usikker på om min noen gang hadde vært ute. Den satt på i hvertfall 10 000km i mitt eie.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: SneakyOwl log - Vålerbane helg!
Da var vi vel på plass i Heia Hotell :)








MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: SneakyOwl log - Vålerbane helg!
Kos deg med banedag! Skal godt gjøres å velge noe bedre redskap på gocart-banen hvertfall:)