Artig å lese seg opp på sykkel ja :) men er jo kjedelig og ikke få prøve skikkelig. Er flere som anbefaler å vente til etter man har lappen med å kjøpe, men det er jo også folk som kjøper før de har lappen. Kjenner man noen som har mc lappen og har hatt den i 5 år så vil det jo være en stor

fordel å kunne øvelseskjøre.
Når det gjelder MT-07 så ville jeg definitivt dratt til en forhandler og prøvd den.
Jeg satt som sagt godt på den og prisen er jo veldig positiv.
Jeg vurderer selv en MT-09 nå, men ser av testene at det er mange som mener at dette ikke er noen sykkel man burde ha som 1. sykkel grunnet hissig gassrespons. Din samboer sitter nok mer behagelig bakpå denne enn en MT-07?
Når det gjelder sertifikatet så vil jeg anbefale å ta teori så fort som du kan. Jeg hadde flere kjøretimer før jeg tok teoriprøven (ergelig at jeg ikke tok teori før ). Så fort jeg tok teori så sa læreren at han skulle melde meg opp til praksis prøven. Ventetiden i Oslo var vel nærmere to måneder

Når jeg sjekker time nå så er første valget helt i slutten av juli. Vil vel tro at ventetiden vil avta når vi nærmer oss høsten. Sitter ikke på fasiten, men vil tro at det vil lønne seg å ta teori så fort som mulig og så selv bestille oppkjøring (etter å ha hatt samtale med kjøreskolen).