Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??
- lars_helgek
- Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999
Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??
Vet ikke om det går an å lage en "poll", men vært litt spennende å lage en statistikk over medlemmene her, hvor mange som har vært i uhell/ulykker.
Høres selvsagt "trist ut" å sette fokus på noe slikt, men vært litt interessant i et statistisk perspektiv. (vi har vel alle venner og familie som mer eller mindre så oss som ille ute når vi satte oss på sykkel. I troen på at vi ikke er 100% gale som gjør dette, kan det være interessant å se.
Så; Hvor mange år har du kjørt? Ulykker/velt? Antall?
Kan prøve på¨en liste om folket er med. (bare sitere dette innlegget, og legge inn de som vil/orker)
Lars 29år, andre sesong, 0 uhell.
Høres selvsagt "trist ut" å sette fokus på noe slikt, men vært litt interessant i et statistisk perspektiv. (vi har vel alle venner og familie som mer eller mindre så oss som ille ute når vi satte oss på sykkel. I troen på at vi ikke er 100% gale som gjør dette, kan det være interessant å se.
Så; Hvor mange år har du kjørt? Ulykker/velt? Antall?
Kan prøve på¨en liste om folket er med. (bare sitere dette innlegget, og legge inn de som vil/orker)
Lars 29år, andre sesong, 0 uhell.
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Re: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??
Jeg har hatt 3
2ganger fordi en bil ikke overholdt vikeplikt regelen.En med nesten døden til følge da en bil vrengte over i mitt felt og hogg inn bremsene rett foran meg,hadde ca 80km/t da jeg traff bilen(11år siden).
En fordi mc sklei på is under beina mine i 10 km.Vinterkjøring.
Har kjørt i ca 40 år medregnet mop og lett tiden.
2ganger fordi en bil ikke overholdt vikeplikt regelen.En med nesten døden til følge da en bil vrengte over i mitt felt og hogg inn bremsene rett foran meg,hadde ca 80km/t da jeg traff bilen(11år siden).
En fordi mc sklei på is under beina mine i 10 km.Vinterkjøring.
Har kjørt i ca 40 år medregnet mop og lett tiden.
Sist redigert av Kawagutten den 20 jun 2014, 11:16, redigert 6 ganger totalt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Ikke direkte ulykke dette, men et uhell og en påminnelse om at man kjører ikke mc uten godt sikkerhetsutstyr.
I fjor sommer, en fin og varm sommerdag. Jeg var på jobb, hadde kjørt mc kun i vanlig arbeidstøy, joggesko, skinnjakke, hjelm og hansker. Bilen hadde stått på verksted noen dager og ventet på deler. Det var fredag, og jeg fikk telefon fra verkstedet at bilen var ferdig. Jeg bestemte meg for å kjøre dit før de stengte og løse den ut samt hente nøklene slik at jeg fikk henta den på kvelden.
Da alt var ordnet og jeg skulle hjem igjen var det midt i verste rushtrafikken, og stillestående foran et lyskryss. Jeg hadde et 90 graders høyrekryss og skulle til høyre også i neste. Køen sto stille foran lyskrysset med de som skulle til venstre, og litt trangt i krysset. Midt i svingen stubba høyrefoten (joggeskotåa) i fortauskanten og sugde seg fast som joggeskosålen skal. Brakk den under fotpinnen før den slapp taket igjen og jeg fikk den løs. Fortsatte som om ingenting hadde hendt.
Det ble en vond kveld, foten ble blåsvart og hoven. Brudd i lilletåa.
Dette hadde nok ikke hendt om jeg hadde kjørt med MC-støvlene. Sålen på disse er stiv og hard, ville nok ha sklidd på fortauskanten i stedet for å suge seg fast som joggeskoen gjorde.
Slikt lærer man av... 3 uker gikk det før jeg fikk på MC støvlene igjen!
I fjor sommer, en fin og varm sommerdag. Jeg var på jobb, hadde kjørt mc kun i vanlig arbeidstøy, joggesko, skinnjakke, hjelm og hansker. Bilen hadde stått på verksted noen dager og ventet på deler. Det var fredag, og jeg fikk telefon fra verkstedet at bilen var ferdig. Jeg bestemte meg for å kjøre dit før de stengte og løse den ut samt hente nøklene slik at jeg fikk henta den på kvelden.
Da alt var ordnet og jeg skulle hjem igjen var det midt i verste rushtrafikken, og stillestående foran et lyskryss. Jeg hadde et 90 graders høyrekryss og skulle til høyre også i neste. Køen sto stille foran lyskrysset med de som skulle til venstre, og litt trangt i krysset. Midt i svingen stubba høyrefoten (joggeskotåa) i fortauskanten og sugde seg fast som joggeskosålen skal. Brakk den under fotpinnen før den slapp taket igjen og jeg fikk den løs. Fortsatte som om ingenting hadde hendt.
Det ble en vond kveld, foten ble blåsvart og hoven. Brudd i lilletåa.
Dette hadde nok ikke hendt om jeg hadde kjørt med MC-støvlene. Sålen på disse er stiv og hard, ville nok ha sklidd på fortauskanten i stedet for å suge seg fast som joggeskoen gjorde.
Slikt lærer man av... 3 uker gikk det før jeg fikk på MC støvlene igjen!
En gang for lenge siden var jeg ny og fersk motorykklist. Var på tur med en kompis. Vi kjørte fra Kristiansand mot Evje. Et stykke nord for vennesla var jeg litt uopmerksom og lå alt for nærme sykkelen forran meg. Han bremset plutslig i en sving for å kjøre inn på en busslomme. Jeg så ikke dette med en gang på grunn av uoppmerksomhet. Jeg hogg i bremsene og fikk skrens på grunn av grus i veien.
Merket egentlig ikke at jeg fikk skrns og veltet for det gikk så fort. Farten var ca 90km/t. Sykkelen skled ca 40-50 meter bortover og ut på busslomma. Den traff ingentig og fikk stort sett kosmetiske skader bortsett fra at dekselet over ladespolen ble slitt ned og oljen rant ut. Dermed ikke kjørbar.
Selv så roterte jeg rundt min egen akse og spratt flere flere ganger opp fra asfalten. Kompisen som så dette i speilet sitt påsto en meter opp i luften. Kneputen på venstre kneet på skinnbuksa ble slitt av da sykkelen lå på benet de første meterne. Det resulterte i et skrubbsår. Ellers ingen skader, untatt litt forslått i skuldrene. Ikke en eneste gang var jeg nedi med hjelmen og den fikk ikke en eneste ripe. Ca 30 meter skled jeg bortover asfalten men med fullt kjøreutstyr så gikk det bra.
Selve hendelsen satt lenge i meg og jeg slet lenge med å kjøre sviner, noen vil sikkert si enda.
Merket egentlig ikke at jeg fikk skrns og veltet for det gikk så fort. Farten var ca 90km/t. Sykkelen skled ca 40-50 meter bortover og ut på busslomma. Den traff ingentig og fikk stort sett kosmetiske skader bortsett fra at dekselet over ladespolen ble slitt ned og oljen rant ut. Dermed ikke kjørbar.
Selv så roterte jeg rundt min egen akse og spratt flere flere ganger opp fra asfalten. Kompisen som så dette i speilet sitt påsto en meter opp i luften. Kneputen på venstre kneet på skinnbuksa ble slitt av da sykkelen lå på benet de første meterne. Det resulterte i et skrubbsår. Ellers ingen skader, untatt litt forslått i skuldrene. Ikke en eneste gang var jeg nedi med hjelmen og den fikk ikke en eneste ripe. Ca 30 meter skled jeg bortover asfalten men med fullt kjøreutstyr så gikk det bra.
Selve hendelsen satt lenge i meg og jeg slet lenge med å kjøre sviner, noen vil sikkert si enda.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- jongsanim
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Kjørt 13 sesonger, 0 ulykker, 1 velt ved parkering.
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Er ganske fersk ennå, men har kjørt 4500km. til sammen og så langt har jeg ikke vert utfor noen ulykker eller velt av noe slag.
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Mitt 4. år på MC. Ingen ulykker eller velt så langt! Hadde noen gufne opplevelser første året, med et par biler som brøt vikeplikten og forhjulsslipp i inngangen til en sving (førerfeil). Har vel blitt bedre på både å lukte hjernedøde bilister på lang avstand og å kjøre svinger etter det, så har ikke hatt liknende situasjoner siden der jeg ikke har hatt kontroll.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Snart 20 000km på klokka, 0 velt, 0 ulykker. Lappen fikk jeg i fjor.
Men likevel fant jeg et par skrammer litt her og der på sykkelen i går når jeg vasket den litt nøye... Ikke skrammer av velt, men mulig uforsiktige servicearbeidere.
Jeg gikk ganske hardt i bakken på moped en gang... :)
Men likevel fant jeg et par skrammer litt her og der på sykkelen i går når jeg vasket den litt nøye... Ikke skrammer av velt, men mulig uforsiktige servicearbeidere.

Jeg gikk ganske hardt i bakken på moped en gang... :)
Sist redigert av Snikendeugle den 20 jun 2014, 08:12, redigert 1 gang totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
kjørt i 20 år, hatt en del velter på gruskjøring, men det er jo som det skal være
Ellers ingen ulykker.

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Erman
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Null hull foreløpig siden jeg fikk lappen for 4 år siden 

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Kjørt et år, 16000 km. En liten velt, vinterkjøring. En større krasj for tre uker siden, påkjørt bakfra i 80 km/h. Sykkelen (KTM Duke 690 R, 2013 mod) ble kondemnert, jeg fikk et skrubbsår. Bruk kjøreutstyr! Blir en KTM 690 Enduro R som erstatter for Duke når oppgjøret med forsikringsselskapet er ferdig :-)
Sent from my D6503 using Tapatalk
- Snikendeugle
Ahh crap, det er kjipt...!!! Bra det gikk bra med fører!lamoi skrev:Kjørt et år, 16000 km. En liten velt, vinterkjøring. En større krasj for tre uker siden, påkjørt bakfra i 80 km/h. Sykkelen (KTM Duke 690 R, 2013 mod) ble kondemnert, jeg fikk et skrubbsår. Bruk kjøreutstyr! Blir en KTM 690 Enduro R som erstatter for Duke når oppgjøret med forsikringsselskapet er ferdig :-)
Har du fortsatt den seat cowlen for Duke'n som du kanskje vil bli kvitt?

- MLeikarnes
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Re: Sv: Ulykker, hvor mange her har egentlig hatt en??
Har kjørt i 5 år (2009) noe rundt 100.000km vil jeg tro.
Har kolvet og kjørt i koll mange ganger (kun på vinter, 4 vintersesonger...) renger ikke å kjøre i koll som noen ulykke...
Ett par tre ganger i grøfta på grunn av skjulte lastebil spor under nysnø i ca 80kmt men ingen skade da det va snø i grøfta...
Men ble påkjørt i februar 2010 av en caravelle og vraket sykkelen, en tur med ambulanse for å konstantere kun skrubbsår og at jeg var litt forslått. Bygde opp igjen sykkelen og fortsatte på samme måte, men med thermodress i ambulansefarger... haha!
Gikk også i asfalten (med snø på) oppe på Lesjaskog i vinter, ingen skade skjedde der heller.
Sent from my Galaxy S3
Har kolvet og kjørt i koll mange ganger (kun på vinter, 4 vintersesonger...) renger ikke å kjøre i koll som noen ulykke...

Men ble påkjørt i februar 2010 av en caravelle og vraket sykkelen, en tur med ambulanse for å konstantere kun skrubbsår og at jeg var litt forslått. Bygde opp igjen sykkelen og fortsatte på samme måte, men med thermodress i ambulansefarger... haha!
Gikk også i asfalten (med snø på) oppe på Lesjaskog i vinter, ingen skade skjedde der heller.
Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
-
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Har kjørt sykkel i 51 år (!), og har kjørt ca. 500k' km. Har veltet stillestående 2 ggr., 1 gang pga. skivelås, og blitt påkjørt av bil som ikke overholdt vikeplikt 1 gang. Skade på sykkel, men bare et skrubbsår på meg.Det må sies at jeg regner meg som forsiktig.
Den har jeg, hvor mye tilbyr du? :)Snikendeugle skrev:Ahh crap, det er kjipt...!!! Bra det gikk bra med fører!lamoi skrev:Kjørt et år, 16000 km. En liten velt, vinterkjøring. En større krasj for tre uker siden, påkjørt bakfra i 80 km/h. Sykkelen (KTM Duke 690 R, 2013 mod) ble kondemnert, jeg fikk et skrubbsår. Bruk kjøreutstyr! Blir en KTM 690 Enduro R som erstatter for Duke når oppgjøret med forsikringsselskapet er ferdig :-)
Har du fortsatt den seat cowlen for Duke'n som du kanskje vil bli kvitt?hehe
- Snikendeugle
Sender PM :)lamoi skrev:Den har jeg, hvor mye tilbyr du? :)Snikendeugle skrev:Ahh crap, det er kjipt...!!! Bra det gikk bra med fører!lamoi skrev:Kjørt et år, 16000 km. En liten velt, vinterkjøring. En større krasj for tre uker siden, påkjørt bakfra i 80 km/h. Sykkelen (KTM Duke 690 R, 2013 mod) ble kondemnert, jeg fikk et skrubbsår. Bruk kjøreutstyr! Blir en KTM 690 Enduro R som erstatter for Duke når oppgjøret med forsikringsselskapet er ferdig :-)
Har du fortsatt den seat cowlen for Duke'n som du kanskje vil bli kvitt?hehe
Hatt lappen i 4 år og grapset én R1.
Kom alt for fort inn i en (venstre-)sving (etter forbikjøring), frøs og hogg i bremsene som resulterte i låst forhjul. Gikk ned og ut i autovernet.
Sykkelen traff en av stolpene med forhjulet og slengte meg avgårde. Gikk som en filledukke mellom de neste stolpene, men pga av at jeg roterte rundt min egen akse så vrengte jeg meg heldigvis ikke rundt noen av dem.
Reiste meg opp, så sykkelen og tenkte "faen, dette kommer til å bli dyrt".
Gul og blå langs hele siden og brist i et ribbein. Helt greit når jeg egentlig skulle vært død...
Sykkelen ble kondemnert.
Kjørte en kompis sin sykkel hjem, med han bakpå (get back on the horse!).
Henta ny sykkel i Trondheim 4 dager senere.
Kom alt for fort inn i en (venstre-)sving (etter forbikjøring), frøs og hogg i bremsene som resulterte i låst forhjul. Gikk ned og ut i autovernet.
Sykkelen traff en av stolpene med forhjulet og slengte meg avgårde. Gikk som en filledukke mellom de neste stolpene, men pga av at jeg roterte rundt min egen akse så vrengte jeg meg heldigvis ikke rundt noen av dem.
Reiste meg opp, så sykkelen og tenkte "faen, dette kommer til å bli dyrt".

Gul og blå langs hele siden og brist i et ribbein. Helt greit når jeg egentlig skulle vært død...

Sykkelen ble kondemnert.
Kjørte en kompis sin sykkel hjem, med han bakpå (get back on the horse!).
Henta ny sykkel i Trondheim 4 dager senere.
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Kjørt siden 1974 (lovlig)
En utkjøring i sving. Førerfeil, stor fart.
En lowside under en traktorhenger. Førerfeil og dårlig forbrems. Bakbrems var bedre og årsaken til at jeg sklei under og ikke kjørte rett på :)
En velt i rundkjøring, påkjørt av bil.
En velt i sving, slipp på forhjul, førerfeil.
På bane? Noen ganger :)
En utkjøring i sving. Førerfeil, stor fart.
En lowside under en traktorhenger. Førerfeil og dårlig forbrems. Bakbrems var bedre og årsaken til at jeg sklei under og ikke kjørte rett på :)
En velt i rundkjøring, påkjørt av bil.
En velt i sving, slipp på forhjul, førerfeil.
På bane? Noen ganger :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
MLeikarnes skrev: Gikk også i asfalten (med snø på) oppe på Lesjaskog i vinter, ingen skade skjedde der heller.
Sent from my Galaxy S3
I lissersvingen rett etter kirken? Maaaange som har hatt uhell/ulykker der. Husker en Waagan bil dro av i den svingen for noen år siden.. Hadde boden min full av hermetiske pærer med bulk i siden etter den :)
Hadde selv mitt største uhell på moped på Lesjaskog. Dro rett ut i skogen på en gammel trimmet Tempo.
Hatt lappen i to år, ikke engang bikka tusen kjørte kilometer.
Heldigvis 0 kræsj & 0 velt med egen sykkel, men 2 velt med kjøreskolesykkel!
Heldigvis 0 kræsj & 0 velt med egen sykkel, men 2 velt med kjøreskolesykkel!

- MLeikarnes
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Forbi autovernet rett ved saga der... traff noe fokksnø da det blåste noe helt forferdelig så det var kommet en fonn over veien på ett sted der.detvarvondtdet skrev:MLeikarnes skrev: Gikk også i asfalten (med snø på) oppe på Lesjaskog i vinter, ingen skade skjedde der heller.
Sent from my Galaxy S3
I lissersvingen rett etter kirken? Maaaange som har hatt uhell/ulykker der. Husker en Waagan bil dro av i den svingen for noen år siden.. Hadde boden min full av hermetiske pærer med bulk i siden etter den :)
Hadde selv mitt største uhell på moped på Lesjaskog. Dro rett ut i skogen på en gammel trimmet Tempo.
Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Har vel hatt noen småsaker---men hva interesserer neppe den øvrige menighet.. 

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Jeg la fra meg V-stromen i siden på min egen bil foran garasjen hjemme.. That's it (skulle hatt en bank i bordet-smiley her)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Robin79
- Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
Ble rygga ned av en bil da jeg sto i ro ett godt stykke bak, og langt nok ut til siden til at han såg meg i speilet. Vet han såg meg for vi hadde øyekontakt opp til flere ganger før han bestemte seg for å komme med bilen gikk i revers. Hadde min sønn på da 9 år bakpå, fikk en eller annen supermann kraft idet bilen traff sykkelen på frem-hjulet og klatret oppover sykkelen, for jeg spratt av og i hoppet huta jeg fatt i guttungen og løfta han av i mitt eget hopp. Vi kom begge uskadd fra hendelsen, men sykkelen var vrak. Fikk 10k mer igjen på forsikringen enn jeg ga for sykkelen, så litt hell i uhellet hadde jeg :)
- Tobben84
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Hatt lappen i 10 år, kjørt aktivt siste 4 sesonger med ca 6-7000 hver sesong. 0 uøykker og 0 velt, men havna i grusfella på bane i fjor, da var det med nød og neppe:) kjører med paranoia for alle firhjulede kjøretøy, det er eneste måten å kjøre helskinnet på.