Valg av MC...

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Maabren
Innlegg: 13
Registrert: 22 mai 2014, 01:02
Motorsykkelen din: Tempo
Sted: Vestlandet

Valg av MC...

Legg inn av Maabren »

Kort sagt hadde eg bestemt meg for å prøve enduro/offroad og i den anledning hadde eg sett meg ut nokre objekt som eg ville ha litt tilbakemeldinger på. Noko hadde eg hogd ut i stein som:

20 liters tank eller større
midtstøtte
bagasjebrett med mulighet for toppboks

Elles var godt vedlikehold og lav km stand positivt samt at prisnivået holdt seg under 30k. Fekk knota saman ei liste og skulle lagt den ut for ei tid tilbake, men tida strekker aldri til samt at eg handla mc kjappare enn planlagt.


Dermed enda eg opp med eit nebbdyr fra 1990 årgangen, type Suzuki DR 800S Big med diverse skjønnhetsfeil og utslitte dekk. Kjøremessig var det moro sjølv om o-ringane forlot kjeden på heimturen. Motor virka ganske ok, så da eg bytta olje og fekk "kjenne" på gamleoljen kunne eg i det minste håpe at endunkeren hadde mange tusen km att å by på.

Nå hadde eg ein plan om at denne skulle hangle og gå til høsten for så å bli fiksa opp att til ein grei standard, men nyskjerrig som eg er måtte eg fjerne eit deksel her og eit der og nå er mc'n regelrett skrudd fra kvarandre.

Deler er bestillt og noko har allereie kome i hus. Alt av smårust er fjerna og behandla samt burde bli lakka denne veka. Dette er ein tung offroad'er på 214 kg og med bensintank på 29 liter får man ei grei rekkevidde. Mulig eg kan ta litt bilder og sette saman ein liten "bygge opp att"-tråd.

Uannsett hadde det vore fint med litt info og tilbakemeldinger om denne typen mc. Eg har lite peiling og er takknemlig for alt som kan være til hjelp. :-)
1 stk overalt-mc; Suzuki DR 800S Big 1990, desverre noko redusert

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Valg av MC...

Legg inn av MLeikarnes »

Heisann!
Artig med flere nebbdyr!
Har hatt DR750'n i snart ett år nå, morsom sykkel å kjøre! Utrolig moment i den, regner med det er bedre i 800'n

Anbefaler deg om å ta turen over på advrider.com og søke opp "DR750 & DR800 owners thread" der er det mange som kan hjelpe deg med absolutt alt om DR Big!
For handling av aftermarked og rally deler har du Stefan Hessler sin DR big shop, han har også alt av orginale deler, samt at cmsnl har alle orginale deler.

Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Maabren
Innlegg: 13
Registrert: 22 mai 2014, 01:02
Motorsykkelen din: Tempo
Sted: Vestlandet

Re: Valg av MC...

Legg inn av Maabren »

Takker og bukker. :D

Ska sjekke opp advrider og den 750&800 tråden.

Hessler har eg allereie sjekka ut og bestillt deler fra.

Godt å sjå at fleire har tatt til seg eit nebbdyr. :D
1 stk overalt-mc; Suzuki DR 800S Big 1990, desverre noko redusert

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Valg av MC...

Legg inn av Kjellrf »

Var vel det første nebbdyret det, som BMW raskt hermet etter. Morsomt å se, blei ikke solgt mange av de her i landet. Husker bare en i Drammen som kjøpte nytt nebbdyr på slutten av 80-tallet. Er vel fortsatt den største ensylindrede mc'en som er produsert, selv om Kawasaki VN2000 har større sylindre.

:thumleft
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar