Har vært drittvær her på Nordmøre i lang tid no.

Lurer på om nokon har lure tips til å holde seg tørr? (untatt å holde seg inne såklart

Har søkt litt, men har ikkje funne liknandes emne fra tidligare.
Takker for svar på forhånd!
Det var nok meg, du!MLeikarnes skrev: Så en XR125 som kom forbi her hjemme for noen uker siden, kunne det vært deg?Bor rett utenfor Elnesvågen på veg mot Farstad og Atlanterhavsveien. Har ikke sett andre XR'er her irundt ihvertfall
Jofama, Halvarssons og Lindstrands skal være laga i samme fabrikk ja. Om eg hugsar rett.Jompa skrev:Trudde Lindstrands laga dressene på samme måte som Halvarssons, de er vel sydd på samme fabrikk ?
Selv kjører jeg med Halvarssons tekstildress og har aldri blitt gjennomvåt, ikke engang etter tredve mil i fossregn for etpar år siden.
Kun våt på knærne og i ræva, og litt fra halsen og ned. For at vannet rant inn i halsåpninga.
Flanker skrev:Skal man unngå kombinasjonen pisse vått ytterstoff i kjøredressen og at man selv blir våt av svette, så er det to måter å gjøre det på:
1. Kjøp en dress i laminert GoreTex, f.eks. Rukka eller Klim. Mucho kronasje, men du er tørr!
2. Kjøp en kjøredress UTEN membran, og med god ventilasjon. Eller en med zip-in løsning på membranen. Da kan du bare ta den ut og kaste den! Løsningen kompletteres med en regndress som man alltid har tilgjengelig.
Selv har jeg gått for alt. 2. I toppkofferten ligger alltid Spidi Flux regndressen, som tar opp lite plass. Og på meg har jeg en Teiz Navigator kjøredress, som funker i alskens temperaturer (http://www.teizms.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
Jeg er godt fornøyd, og kommer ikke til å endre noe på dette oppsettet før kjøredressen er utslitt!
Snikendeugle skrev:Greit å forholde seg til Gore-Tex som har bra garantier hvor forhandleren ikke gir deg beskjeden "Njaa, du har sikkert hatt den på litt rart".
Jeg har kun gode erfaringer med min Klim Latitude jakke. Kommer ikke en dråpe igjennom den.
Molde - Oslo på den værste regnværsdagen i året er det så og si ingen klær som holder tett... Kjørte med full oljehyre og støvler ble våt likevel!Epylypzon skrev:30 min holder "de fleste" klær.
Jeg snakker om 8-10 timers kjøring i regn.