Erfaringer med kontantoppgjør ved forsikringsak?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Erfaringer med kontantoppgjør ved forsikringsak?

Legg inn av Andreas »

Heisann

Samboeren min ble påkjørt bakfra i køkjøring, hun mistet balansen og datt i bakken med GSX-F'n sin. Ble litt riper i (nylakkerte) kåper og bøyd bremsehendel og litt andre småting. Taksten med lakkering av kåpen, bytte av deler og arbeid er på ca 8000,- pluss moms.

Hvordan fungerer det hvis vi velger å få kontantoppgjør og jeg ordner sykkelen selv? Får vi da deleprisene uten momsen? Hva med arbeidspengene som er satt opp på taksten?

Aldri vært borti noe før, så forsikringsoppgjør er nytt for oss :scratch

Påkjørt bakfra, så det er den andre partens forsikring som ordner opp.

Brukeravatar
E-strom
Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
Kontakt:

Re: Erfaringer med kontantoppgjør ved forsikringsak?

Legg inn av E-strom »

Jepp - du kan regne med å få deler + arbeid, minus moms og minus egenandel (hvis det er aktuelt)

Hvis forsikringsselskapet er greie med deg, kan du sende inn kvitteringer for reparasjon hvor momsen er spesifisert, og de refunderer utlagt moms også :prf
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

MKH88
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010

Re: Erfaringer med kontantoppgjør ved forsikringsak?

Legg inn av MKH88 »

Hvis du velger å gjøre det selv, så får du alt pluss mva. Jeg syns taksten var lav? Bare retting og lakk av kåpe er vel rundt 4-5000 tenker jeg.

Svar