Lykke til uansett hva du velger !!

Bor i DrammenJK95 skrev:Du sier du ikke har mye peiling, å at du ikke har noen rundt deg som kan stort heller. Det jeg lurer på er hvor i landet du holder til? Vi er mange MC-ister her, spredd over hele landet, noen i nærheten av deg kan sikkert være behjelpelige med prøvesitting/kjøring, enten privat eller hos forhandler, slik at du finner ut hva som passer deg![]()
Jeg kan gjerne være med deg om du har lyst på en liten rundtur til forskjellige forhandlere om det er ønskelg, det er bare å si ifra.Friis94 skrev:Bor i DrammenJK95 skrev:Du sier du ikke har mye peiling, å at du ikke har noen rundt deg som kan stort heller. Det jeg lurer på er hvor i landet du holder til? Vi er mange MC-ister her, spredd over hele landet, noen i nærheten av deg kan sikkert være behjelpelige med prøvesitting/kjøring, enten privat eller hos forhandler, slik at du finner ut hva som passer deg![]()
Friis94 skrev:Bor i DrammenJK95 skrev:Du sier du ikke har mye peiling, å at du ikke har noen rundt deg som kan stort heller. Det jeg lurer på er hvor i landet du holder til? Vi er mange MC-ister her, spredd over hele landet, noen i nærheten av deg kan sikkert være behjelpelige med prøvesitting/kjøring, enten privat eller hos forhandler, slik at du finner ut hva som passer deg![]()
Da bør du ikke tenke r-sykkel i det hele tatt, men det finnes masse flotte alternativer på markedet.Friis94 skrev:En del ulike tips/råd her, takker for det! ... Ikke at jeg ble noe mer sikker, men, jeg får vel bare kjenne litt på det selv.
Jeg har funnet ut at jeg kommer til å bruke sykkelen min på litt lengre turer, eksempelvis utlandet.. Og kanskje Litt lenger enn til Sverige, da![]()
![]()
Så sykkelen må jo kunne ha plass til litt utstyr også
Var det jeg oppdaget også, selv om det faktisk er splittede meninger der også.. Men.. Så jo denne Honda CB500F! Likte utseende, vet ikke hvordan det er med plass osv på denne da. KTM Duke 690 er også nevnt, men den er vel mye "mindre" igjen, enn Hondaen? Uff, ikke vet jegtor2502 skrev:Da bør du ikke tenke r-sykkel i det hele tatt, men det finnes masse flotte alternativer på markedet.Friis94 skrev:En del ulike tips/råd her, takker for det! ... Ikke at jeg ble noe mer sikker, men, jeg får vel bare kjenne litt på det selv.
Jeg har funnet ut at jeg kommer til å bruke sykkelen min på litt lengre turer, eksempelvis utlandet.. Og kanskje Litt lenger enn til Sverige, da![]()
![]()
Så sykkelen må jo kunne ha plass til litt utstyr også
Har selv hatt r-sykkel i 11år det er absolutt ikke noe behagelig på langtur. just my2cents![]()
Takker min skaper at jeg kom til fornuft.
Det som er... at jeg har VELDIG lyst å kjøre langturer... nedover Europa ...KTM950SMR skrev:Ser i første post at det er R-sykkel du har lyst til å kjøre. En jente på 20år(tenker da på kjøreerfaring) og 167cm tror jeg ville passet bra på en Kawa 250 eller 300. At folk mener det er bortkasta penger med en slik sykkel er tull. Her snakker vi topp kjøreegenskaper og en sykkel som gjør ca 200, og ca 14sek på 1/4 mile. Vist det er R-sykkel som appelerer til deg er det også fantastisk opplevelse og utrolig god erfaring å ta de med på bane. 250-300 R er en fin sykkel å starte med i et år eller to, og økonomien ved salg av sykkelen er god. Ville ikke vært redd for å kjøpe brukt, men ta med deg en som har erfaring og får luket ut om det er noe tull. Ser det ligger 5stk ute på finn nå, jeg ville brukt muligheten og prutet litt å skaffet meg en billig sykkel. Har gutta som har hatt syklene ikke tatt service på sykkelen du ser på i henhold til intervallene så tyner du dem for det på pris og tar en full service når du kjøper den.
Er jo heller ingen hast i å kjøpe så stor sykkel som mulig. Jeg hoppet over 600R klassen og angrer litt på det nå, hadde vært gøy og lærerikt med en 600 før jeg kjøpte meg en 1000.
Eneste er om du har tenkt å kjøre langturer nedover europa så må en nok være litt mer dedikert til sykkelen enn snittet om du kjører R sykkel, men det er pluss og minuser ved alle sykler. Så hva en kommer til å bruke sykkelen til daglig er lurt å ha i bakhodet når en kjøper sykkel. Men husk at det er lite som slår R-sykkel og Trackdays:)
UTVILSOMT en skikkelig stylet (og KUL) jentesykkel! -Den skal du pinadø ha!!Pyttis skrev:Hvis du er intressert i en ferdig stylet jentesykkel så vurderer jeg å selge min.
Kawasaki ninja 250r 2010 modell :-)
Hahaah! Den var kul! .. Men vet ikke heelt om det er "helt meg", jeg er jo jente, ja, men rosa... Hmmm.....norse900 skrev:UTVILSOMT en skikkelig stylet (og KUL) jentesykkel! -Den skal du pinadø ha!!Pyttis skrev:Hvis du er intressert i en ferdig stylet jentesykkel så vurderer jeg å selge min.
Kawasaki ninja 250r 2010 modell :-)