Hei.
Jeg prøvde min brors Yamaha RD 125 i dag (2-takter).
Da jeg var på vei hjem, kom det en liten regnskur. Etter at regnet hadde gitt seg, så begynte motoren å gå dårligere og dårligere. Den ville liksom ikke opp i turtall, noe som den ellers er veldig villig til.
Turtallet fortsatte å synke, helt til motoren stoppet. Jeg klarte/klarer å starte motoren igjen, men den vil ikke over 1000rpm. Når jeg starter den, så går den under 10sek før den stopper igjen. Hvis jeg prøver å gi gass, så stopper den da også, pluss at det kommer en lyd fra potta som sier "FFTTT". Jeg har bytta plugg (den gamle var svart), prøvd å blåse vekk noe eventuell vann fra tennplugghetta, og sjekka at den har nok olje.
Er det noen her som kan hjelpe meg!?
Setter stor pris på svar
Motorproblemer Yamaha RD 125
- Erik.H.M
- Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Motorproblemer Yamaha RD 125
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
- Blueberry
- Motorsykkelen din: '05 Honda XR125L
Re: Motorproblemer Yamaha RD 125
Vanskelig å diagnotisere uten å ha sett/hørt på den selv. Du kan prøve å ta av topplokket å sjå om den er skjært. Kan høres ut som at den har lav kompresjon når den ikke vil over 1000RPM. Mopeden til ein kompis av meg skjærte da vi var ute å kjørte. Den begynte å miste kraft til den til slutt stoppa og ville så ikkje ruse opp i turtall, så samme symptom som din.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Kan også være tett eksosanlegg. Jeg var plaga av det på min moped en gang i forrige århundre... Sot og rester av totaktsolje tetta anlegget.
- Erik.H.M
- Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Beklager sent svar...
Den har ikke skjært seg, og det er "dessverre" ikke eksosen.
Jeg har en mistanke om at det er det elektriske, fordi nå vil ikke pluggen gnistre i det hele tatt. Har prøvd å feilsøke litt, og har funnet litt irr i koblinger (tror ikke at det er feilen). Jeg har også lokalisert coilen og cdi boksen, som jeg tenkte at jeg skulle prøve å bytte ut..
Den har ikke skjært seg, og det er "dessverre" ikke eksosen.

Jeg har en mistanke om at det er det elektriske, fordi nå vil ikke pluggen gnistre i det hele tatt. Har prøvd å feilsøke litt, og har funnet litt irr i koblinger (tror ikke at det er feilen). Jeg har også lokalisert coilen og cdi boksen, som jeg tenkte at jeg skulle prøve å bytte ut..
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson