Ny rekord i frakttid?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Ny rekord i frakttid?

Legg inn av Bjerknez »

Bestilte meg Drift Ghost S HD på http://www.scubastore.com" onclick="window.open(this.href);return false; i går og valgte DHL Express som sendingsmetode. Der sto det at pakken ble levert dagen derpå, selv om den ble sendt fra Spania (Barcelona)(!!!!!)

Jaja, tenkte jeg. Som vanlig er vel dette mildt sagt skrytetider, men når jeg kjørte en tracking på pakken via DHL sine sider i dag så fikk jeg følgende info:
dhl.JPG
Like før dette innlegget ringte sjaføren meg og spurte om jeg var tilgjengelig for mottakelse av pakke og at han var hos meg om ca. 2 timer.

Dette må virkelig være ny rekord! :thumleft :thumleft :prf

Det skal sies at det kun kostet 146,- i frakt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Re: Ny rekord i frakttid?

Legg inn av TBI81 »

Verden blir mindre og mindre. Imponerende :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Satan, da snakker vi :)

Lastebil, tog eller båt?

Hadde lignende positiv opplevelse når jeg bestilte hjelm og annet fra HelmetCity.co.uk. Igjennom mange land og enda så kom den frem på 2 dager :). Da er det jo også en selvfølge at punktet det stopper opp på er når Posten tar over leveransen. Da tar det én virkedag for å frakte den mellom hvert fordømte tettsted :p
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Satan, da snakker vi :)

Lastebil, tog eller båt?

Hadde lignende positiv opplevelse når jeg bestilte hjelm og annet fra HelmetCity.co.uk. Igjennom mange land og enda så kom den frem på 2 dager :). Da er det jo også en selvfølge at punktet det stopper opp på er når Posten tar over leveransen. Da tar det én virkedag for å frakte den mellom hvert fordømte tettsted :p
Med tog/båt er nok fysisk og teoretisk umulig og få den hit til Norge fra Spania på så kort tid.

Er nok med fly dette. :D

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev:

Lastebil, tog eller båt?

Med tog/båt er nok fysisk og teoretisk umulig og få den hit til Norge fra Spania på så kort tid.

Har større tro på at et tog fikser det fortere enn et fly. Ifølge sporingen så har den jo vært innom flere lastestasjoner, og det ville vært ganske tidkrevende med fly, yes?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev:

Lastebil, tog eller båt?

Har større tro på at et tog fikser det fortere enn et fly. Ifølge sporingen så har den jo vært innom flere lastestasjoner, og det ville vært ganske tidkrevende med fly, yes?
Jeg vet bare at det sto noe med "fly" under fraktmetode når jeg valgte "express".

Så noe fly må vel ha blitt brukt her vel?
Ble plutselig litt usikker faktisk...

Uansett er dette imponerende! :prf

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Tror nok også at dette er fly ja... DHL har sikkert frakt-hub'er på større flyplasser, og sorterer raskt der for så å sende videre med nytt fly (enten eget eller andres).

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Å der var pakken levert på døra! :\m/:

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Jeg kjøpte engang ett eksosanlegg (minus pottene) hos en kar i Frankrike. Dette var uten noen form for ekspress-avtale. Betalte varen på tirsdags morgen og fredags formiddag kom varen på døra. Det syns jeg var akseptabelt :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Epylypzon
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Kontakt:

Legg inn av Epylypzon »

Det der var helt rått kjapt. Til å være såpass billig!
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

UNDER ett døgn fra bestilling til levering på døra!

Sitter nesten å lurer på hvordan det er mulig...

Brukeravatar
Kmann
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85

Legg inn av Kmann »

Bjerknez skrev:UNDER ett døgn fra bestilling til levering på døra!

Sitter nesten å lurer på hvordan det er mulig...
DHL er jo rå. En kamerat i Drammen bestilte frakt for en gjest der med DHL, fra de hadde lagt på tlf til de hentet gigg det under 10 min. Men nå hadde gjesten kundenummer 2 eller 3 hos DHL, Skikkelig VIP-kunde :lol
Men din erfaring tilsier jo at Postens monopol har overlevd seg selv og at de har blitt utkonkurrert forlengst :-)å
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Dette var garantert fly. 2:20 fra Barcelona til Brussel. Nye 2:20 fra Brussel til København, og bare 1:20 fra København til Oslo.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Helt utrolig,har aldri hørt om så rask frakt før.Fikk en kabel fra Wemoto på 5 dager og syns det var kjapt :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

DHL ser ut til å være en slags favoritt her inne. Bare to ganger har jeg opplevd skikkelig krøll med postgang .... begge gangene var det DHL som var den ansvarlige. De mistet kontroll i siste ledd før overlevering til norsk transportør. Begge gangene var alt betalt på forhånd, men likevel fikk jeg en ekstraregning på 1200 kr den ene gangen. Da hadde visstnok pakken reist 2-3 ganger over Nordsjøen før den ble overlevert i Trondheim. 5-6 døgn fra London til Trondheim. Fra Trondheim til Honningsvåg gikk det under et døgn, uten noen ekstraregning.
Stort sett går det 2 døgn, av og til 3 men ofte bare 1 døgn, å få post fra Sør-Norge hit opp hvor jeg bor, og det er vel omtrent samme distanse som fra Barcelona til Sør-Norge
Jeg tror navnet på transportøren er mindre viktig enn dagsformen til den enkelte ansatte.
Men det var kjapt og godt levert i ditt tilfelle, Bjerknez, det må man si. :prf

Svar