Da var endelig de svindyre aluminiumshylsene montert, og dermed er det nå kun ørsmå detaljer som skiller sykkelen min fra Multistrada, GS, Explorer, og alle disse turvennelige syklene.
Mulig jeg overdriver litt da, men jeg gleder meg i alle fall til neste tur og syns det kjennes bra ut når jeg sitter på den, så blir spennende å se om det er nevneverdig merkbart i praksis.
Selve monteringen gikk veldig greit! Helt uproblematisk på venstre side, mens bremseslangen ble litt kort på høyre side og siden festene til slangeholder er knotete å komme til skrudde jeg heller bare av hendel/reservoar fra styret, og på igjen til slutt (2 bolter). Klypebolten på styret/clip-on kom akkurat i høyde med, eller dvs rett under toppen av gaffelben, så det er jeg komfortabel med til tross for min opprinnelige skepsis til konseptet.
Er litt mindre slark i styrepinnene med Genmar enn originalt (tappene som hindrer at man kan vri styret på gaffelben selv om det er helt løst). Før jeg strammet klypebolten tok jeg også slarken i styrepinner helt ut i retning forover. Som bla Cannon nevnte over her er det nok fremover styret er i størst fare for å løsne, noe som skal veldig mye til nå når kreftene fremover går rett i pinnen.
Dog er det et lite problem. VFR750 har veldig liten klaring under kåpe og mot tanken, og på venstre side går clutch-hendel såvidt borti kåpa ved full høyre sving. Kan eventuelt justere hendelen litt ned, eller bare ignorere det. Men på høyre side så går run-bryteren akkurat i kåpa ved full venstre sving. Bryteren går til OFF-posisjon... Fra mine år med trail/offroad på XT350 vet jeg at et av de aller beste rådene hvis man har lyst til å velte, er å uforberedt slå av motoren i gangfart med fullt styreutslag.
Så det bør jeg nok gjøre noe med. Kan hende man må ta ut slarken i styrepinnene nevnt over i retning bakover, og ikke frem som jeg gjorde. Ellers får jeg vel sjekke hva som er billigst og lett erstattelig, og gyve løs med dremmelen. Tar med noen bilder til slutt, i tilfelle andre skulle være nysgjerrig på meget enkel styreheving;
Resultatet:
IMG_2172.JPG
Nedre styrepinne i sporet sitt (som bare er hodet på en umbraco)
IMG_2171.JPG
Klaring kåpe venstre side;
IMG_2173.JPG
Mangel på klaring til bryter, høyre side;
IMG_2174.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.