Mortenolb - Multistrada 950 S
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Denne blir vel tilgjengelig i løpet av kvelden;
Fra Odda og oppover.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=OEofhOfbOW0[/video]
Fra Odda og oppover.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=OEofhOfbOW0[/video]
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MortenOlbs Rautetråd
Forstår ikke hvordan du ikke kan like de veiene over ulvikfjellet! De er jo helt magisk. Litt dårlig asfalt de første hårnål svingene, men på toppen der er helt fantastisk. Men klart, det inspirerer til fart opp og over fartsgrensen med fine nedlegg
Sony Z2

Sony Z2
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Helt grei vei sånn sett, men tror kanskje jeg er bortskjemt på noen av veiene vi har her
må prøve den en dag jeg ikke allerede har kjørt i 5-6 timer, kanskje 


- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Om det skulle være av interesse for noen så er jeg nå nødt til å selge bilen, siden det ikke lenger er plass for meg å parkere i garasjen uten å stå i fare for å skrape opp min egen + to andre biler når jeg parkerer sliten og trøtt etter jobb. Trenger noe betydelig mindre, som gjør det lettere. Har en 2007 Passat stasjonsvogn, 2.0 TDI 140hk 4motion.
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Tenkte meg egentlig ut på en liten 5-6 timers tur i morgen, men siden jeg ikke klarer å sovne før jeg er dødtrøtt, så er det nok ennå en liten time til jeg får sove, og da utgår det. Får heller prøve meg på en tur til Heistad for å handle litt lette mc-klær nå som skattepenga kommer!
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Dro på Speed isteden, jeg. Handla lindstrands-kevlarbukse+kne og hoftebeskyttelse, og noen TCX-sko. Klar for å kjøre på varme sommerdager!
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Da var jeg på tur igjen. Uten mål og mening denne gang.
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Hittil kjørt 72 mil. Valdresflye - Lom - Sogndal, og nå sitter jeg i Stryn. Er ikke klar for å gi meg ennå. Jeg tenkte egentlig å campe i Isfjorden, men ser nå at det går ferge over der, og da er jeg for sent ute antar jeg.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MortenOlbs Rautetråd
Det må jeg si.... Koser deg på tur forstår jeg
Misunner deg denne turen.
Sony Z2

Misunner deg denne turen.
Sony Z2
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: MortenOlbs Rautetråd
Vi venter på bilder mortenolb 
God tur

God tur

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Får ikke lasta opp bilder fra tlf. For store står det. Jeg har ikke gitt meg ennå. Runda 100 mil et sted før Ringebu, er nå på Espa og får varmen på bolleland 

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Da var jeg hjemme gitt! Bilder ordner jeg når jeg er fysisk i stand til å bevege meg. Rute også. 1420.6 km. Lastet opp et bilde på face fra garasjen i det jeg dro, og et i det jeg hadde parkert. Tiden mellom disse to bildene er 23 timer og 48 minutter.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MortenOlbs Rautetråd
Imponerende gjort. Jeg kjørte 1650 på 25 timer og litt, og jeg har nok "litt" mer komfort 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- PCP
- Innlegg: 562
- Registrert: 06 okt 2012, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
- Bosted: Høvik
Re: MortenOlbs Rautetråd
Skulle vel egentlig bare mangle, hvis ikke SuperMorten var noe bedre enn vanlig Morten, ville det jo vært meningsløst!?SuperMorten skrev:Imponerende gjort. Jeg kjørte 1650 på 25 timer og litt, og jeg har nok "litt" mer komfort


Men jeg hang meg litt opp i dette med dealbreaker service-intervall på Z1000SX, ikke minst fordi det er en sykkel jeg kunne sett meg selv ha i garasjen. Jeg kan ikke skjønne annet enn at service-intervall i praksis er 12k. Hvis ikke så er det hver 1k, da jeg ikke kan se at tabellen gjør noe forskjell på 1k og 6k punktene som er mellom hovedservice'ene på 12k (det står i samme kolonne som det henvises til at skal følges ved høyere km-stand). Så Morten må med sitt kjøremønster ha sykkelen inn 1-2 ganger om dagen...


Det som skal gjøres på 6k er å sjekke bremselys, nivå på bremsevæsker, og at klossene ikke er nedslitt, samt at bremsene fungerer og ikke henger. Et punkt som roter til for rene 12k intervaller er at luftfilter skal skiftes hver 18k.
Min mening er at man enten må skifte olje hver 1000 km, eller ta tabellen med en klype salt. Personlig ville jeg sjekket tingene nevnt under 6k selv, (og oftere enn hver 6k), og enten drøyd luftfilter til 24k, eller evnt tatt det hver 12k hvis man er hysterisk, eller kjører mye i støvete miljø.
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Jeg ser egentlig hva du mener med det. Kikka igjen nå, og det er jo i utgangspunktet ikke så gæli. Da må jeg egentlig bare lære meg hvordan jeg skal klare å se på bremseklossene uten å å demontere et øye for å se. For ikke å snakke om lære meg hvordan de skal se ut
Men det burde jeg vel lære først som sist.

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Nå er jeg våken igjen. Fysisk hvertfall. Klarte tilogmed å komme meg ut av senga, og har ingen umiddelbare smerter!
Ruta jeg kjørte finner man her: https://goo.gl/maps/dlL6m" onclick="window.open(this.href);return false;
137 mil, da. Sykkelen viser som sagt 142.
Er vel godt synlig at alt etter Geiranger var en "fortest mulig hjem uten å tenke"-etappe. Begynte å bli rimelig tungt å svinge mot slutten!
Hadde en god del regn på denne turen, og fikk testa at regndressen fra biltema faktisk er vanntett, og det er den! Da har jeg ikke så mye i mot å kjøre i regn lenger. Eneste som irriterer nå er dårlig sikt. Kom også snø noen meter oppe på beitostølen, om jeg ikke så syner. En annen ting var på veien mellom Sogndal og Førde der, og på vei ned fra Utvikfjellet, så kjentes det ut som det var fryst på veien. Det så også ut som det var det, men jeg fikk jo svinga og bremsa i den grad jeg turte å prøve. Satte føttene ned og det var særdeles liten friksjon.
Ellers observasjoner og erfaringer langs veien:
Franske motorsyklister kommer bort og håndhilser på deg.
Å kjøre på natta er veldig fint siden det er null turister på veiene.
Elg blir skremt av potta uten db-killer.
Hjort med dødsangst kan løpe loddrett opp fjellvegg(den hoppa minst dobbelt sin egen høyde).
Fulle folk på Otta er meget komisk, dialekt-wise.
Jeg er ikke flink til å smøre kjedet ofte nok i forhold til regn.
Det smeller godt i hjelmen av å head-butte småfugl. - Lurer på om hjelmen tok skade av det?
Folk går på ski på Sognefjellet.
Jeg skal helst ikke ta en sånn tur igjen på denne sykkelen. Sove før det har gått 24 timer er best.
Var nok kanskje litt uforsvarlig mot slutten, da jeg begynte å bli trøtt. I hanekleivtunnelen opplevde jeg at jeg ble "hypnotisert" av lysene og det å kjøre i tunnel. Fikk tunnelsyn kan du si, også rista jeg på huet og det føltes ut som jeg hadde sovna et sekund. Stoppa på Grelland, strakk på beina i et par minutter, også kjørte jeg videre.
Ble ikke tatt mange nok bilder, men noen ble det:
Klar for å dra;








Sånn passe letta over å være i Oslo og relativt nært hjemme da jeg tok det siste bildet der.
Og så var vi parkert hjemme igjen:

Andre bilder i rotete rekkefølge:






Ruta jeg kjørte finner man her: https://goo.gl/maps/dlL6m" onclick="window.open(this.href);return false;
137 mil, da. Sykkelen viser som sagt 142.
Er vel godt synlig at alt etter Geiranger var en "fortest mulig hjem uten å tenke"-etappe. Begynte å bli rimelig tungt å svinge mot slutten!

Hadde en god del regn på denne turen, og fikk testa at regndressen fra biltema faktisk er vanntett, og det er den! Da har jeg ikke så mye i mot å kjøre i regn lenger. Eneste som irriterer nå er dårlig sikt. Kom også snø noen meter oppe på beitostølen, om jeg ikke så syner. En annen ting var på veien mellom Sogndal og Førde der, og på vei ned fra Utvikfjellet, så kjentes det ut som det var fryst på veien. Det så også ut som det var det, men jeg fikk jo svinga og bremsa i den grad jeg turte å prøve. Satte føttene ned og det var særdeles liten friksjon.
Ellers observasjoner og erfaringer langs veien:
Franske motorsyklister kommer bort og håndhilser på deg.
Å kjøre på natta er veldig fint siden det er null turister på veiene.
Elg blir skremt av potta uten db-killer.
Hjort med dødsangst kan løpe loddrett opp fjellvegg(den hoppa minst dobbelt sin egen høyde).
Fulle folk på Otta er meget komisk, dialekt-wise.
Jeg er ikke flink til å smøre kjedet ofte nok i forhold til regn.
Det smeller godt i hjelmen av å head-butte småfugl. - Lurer på om hjelmen tok skade av det?
Folk går på ski på Sognefjellet.
Jeg skal helst ikke ta en sånn tur igjen på denne sykkelen. Sove før det har gått 24 timer er best.
Var nok kanskje litt uforsvarlig mot slutten, da jeg begynte å bli trøtt. I hanekleivtunnelen opplevde jeg at jeg ble "hypnotisert" av lysene og det å kjøre i tunnel. Fikk tunnelsyn kan du si, også rista jeg på huet og det føltes ut som jeg hadde sovna et sekund. Stoppa på Grelland, strakk på beina i et par minutter, også kjørte jeg videre.
Ble ikke tatt mange nok bilder, men noen ble det:
Klar for å dra;








Sånn passe letta over å være i Oslo og relativt nært hjemme da jeg tok det siste bildet der.
Og så var vi parkert hjemme igjen:

Andre bilder i rotete rekkefølge:
Sist redigert av mortenolb den 28 jun 2014, 17:06, redigert 3 ganger totalt.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: MortenOlbs Rautetråd
Fine bilder :) Mange kjente lokasjoner!
Hadde det ikke vært litt mer forfriskende å tilbringe natten på vestlandet?
Hadde det ikke vært litt mer forfriskende å tilbringe natten på vestlandet?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Jo, men så fikk jeg plutselig idéen om at "jeg slipper å kjøre like mye i morgen om jeg havner nærmere hjemme" etter at jeg fant ut at det ble en ganske lang omvei for å komme seg til åndalsnes, og mye vil ha mer, og så har man plutselig parkert i sin egen garasje 

- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: MortenOlbs Rautetråd
Flotte bilder og lang tur ble det også 

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: MortenOlbs Rautetråd
Voksen dagstur må jeg si. Godt gjort!
Men synes du hadde voldsomt mye baggasje for en dagstur.. Bruker selv ca halvparten for en 14dagers-tur.
:-)


Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Det var jo ikke ment som en dagsturbiker7 skrev:Voksen dagstur må jeg si. Godt gjort!Men synes du hadde mye baggasje for en dagstur..
:-)

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MortenOlbs Rautetråd
Kjærringa sitter å planlegger ukesturen til Hardangervidda hvor hun skal vandre fra hytte til hytte med bikkja etc. Hun sitter og prøver og komprimere innholdet i sekken og det ser ut til at hun får plass.
Litt bekymret er jeg dog, for når vi var ute å gikk fire timer her om dagen med bikkja ut i skogen like ved her vi bor for å fyre opp primusen og drikke kaffe etc. så hadde hun fylt opp den største sekken til Bergans samt bermeisen til bikkja!
Blir spennende å se hvordan dette fungerer i praksis altså
Litt bekymret er jeg dog, for når vi var ute å gikk fire timer her om dagen med bikkja ut i skogen like ved her vi bor for å fyre opp primusen og drikke kaffe etc. så hadde hun fylt opp den største sekken til Bergans samt bermeisen til bikkja!

Blir spennende å se hvordan dette fungerer i praksis altså

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: MortenOlbs Rautetråd
Forresten, er det noen som har noe forslag til noen skikkelig gode, varme hansker? Jeg snakker kjøre i 0 grader uten å bli kald på henda-type varme.
- PCP
- Innlegg: 562
- Registrert: 06 okt 2012, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
- Bosted: Høvik
Re: MortenOlbs Rautetråd
Jeg bruker Gerbing elektriske varmehansker, som i alle fall er mer enn varme nok. Første sessongen brukte jeg de uten regulator, og det ble alt for varmt. Mulig det er ok ved 0 grader, jeg tar dem på lenge før den tid.