Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av Kmann »

JohnnyTh skrev:Jeg tror fremdeles de aller fleste kjøper ADV sykkel på grunn av design og miljø. Tror nok mange hadde hatt en like bra sykkel i et annet segment. Det er ikke bare ADV som har oppreist stilling og masse bagasje. Det er ADV som er inn, sånn er det bare.
Det var da voldsomt.... Sånn er det bare fordi du mener det ?
Er det noe stort problem at noen kjøper en ADV sykkel som man syns er god å kjøre, som en sitter greit på og som er lett å gjøre noe med osv?
Jeg kjøpte min gamle GS fordi min gamle K var som å kjøre et akebrett på grusveg, og fordi den er snart 30 år. For å gjøre noe med den måtte jeg skru plastdeksel et par timer. På min GS kan jeg sette meg på bakken ved sidenav og gjøre nesten alt uten å ta av et eneste deksel. I tillegg er den en sabla grei sykkel for meg slik jeg er bygd. Andre er bygd anderledes og har andre kjørebehov.
Jeg har intrykk av at alle skal ha sk Motard eller hva det nå heter disse forvokste mopedene, men de om det, De har annet behov og andre preferanser enn meg på over 50.
Design, tja smaken er som baken (bare ræva? :lol ) delt. Noen liker mora andre dattera.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
JoachimG
Innlegg: 22
Registrert: 13 jun 2014, 12:55
Motorsykkelen din: BMW F650GS Dakar, Vespa GTS 300, m.fl

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av JoachimG »

Kapabel er ikke det samme som egnet...

Man kan diskutere hva slags kjøretøy som egner seg til det klikker for en. Saken er den at du faktisk kan komme deg fram nesten hvor som helst med hva som helst... jeg snakker av erfaring (se video under). Men det at det meste er kapabelt betyr ikke at det også er "egnet". Og mye av det som selges som "egnet til eventyr", eller "ADV" og "Dualsport" er virkelig ikke spesielt "egnet" til det det de ofte utgis i markedsføringen til å være egnet til... og "egnetheten" til det glossy bildet som avbilder sykkelen offroad er ofte omvendt proporsjonal med størrelse og pris på sykkelen... altså jo større og dyrere, jo mindre egnet. Mange ADV-sykler og Dual Sport Sykler har dessuten modifikasjoner med høy blingfaktor men som noen neppe hadde ettermontert selv (som feks BMW F800GSA sin bash plate og radiatorbeskyttelser i plast fremfor aluminium, den høytmonterte bremseveskebeholderen, osv, osv). Fine sykler, og gode fine til mange slags turer både på grus og asfalt, men man må ta "egnetheten" med en stor klype salt/sand

Selv valgte jeg og et par kompiser å delta i Endurroallyet "Budapest to Bamako 2012"... på gamle Vespa Scootere, helt uassistert mot da langt mer egnede kjøretøy... vi var de eneste i klassen for idiotiske og uegnede kjøretøy som faktisk kom i mål for egen maskin, men det var også flere SUVer, ATVer og Endurosykler som heller ikke kom i mål. Men det jeg kan si er at min Touratecha BMW F650 Dakar er langt mer egnet i et slikt rally, men ikke i nærheten så egnet som min Yamaha wr250f. Likevel, eventyret ble større fordi vi kjørte på nettopp Vespa... For noen er selve affeksjonen for sykkelen en stor del av eventyret, for andre er det kun snakk om maskinens funksjoner og egenskaper som gjelder.

Hva som er mest egnet til eventyr er avhengig av så veldig mange faktorer. Hvor fort skal du reise (altså hvor mye tid har du til å løse problemer underveis), hva du kan fikse selv og hva du kan få hjelp til dit du reiser, hvor langt unna hjelp du vil være, hva slags terreng/underlag og hvor mye av de ulike sortene, hvor lenge skal du være borte, skal du campe eller ikke, hvor høy du er, hvor erfaren er du, hva slags klima er det snakk om, skal man ha med seg passasjer, hvor mye komfort man skal ha med seg i bagasjen, m.m.... og ikke minst, hvilke fetisher man har... kanske en Uralmed sidevogn eller en Royal Enfield Bullet med knastedekk er den ultimate eventyrsykkelen for degt?

For de som anser at eventyr innebærer mye mer enn bare asfalt og fine grusveier så vil jeg påsta at man med en Yamaha WR250R (altså ikke racingversjonen wr250F), og kun med noen små modifikasjoner (større tank, vindskjerm, midtstøtte, mykere sete, forsterkning av bakre delen av rammen for bagasje), sannsynligvis få mye mer glede enn om man kjører en BMW R1200GSA, eller F800GSA, eller F650GS Dakar/Sertao... eller tilsvarende fra andre merker.... jo lettere jo bedre.

For de av dere som er interessert så kan dere se traileren til rally dokumentaren her:

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Om den pirrer så kan du se hele dokumentaren her: ');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Og her er teamets egen kanal: https://www.youtube.com/channel/UCTwr-0 ... ZTDeh7h6Wg

Bloggen finner dere her (ble ikke helt ferdig med blogginga): https://bamakobyvespa.no/

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av ZZR-Erling »

TomB skrev:
ZZR-Erling skrev:
Tom..nei faktisk, har blitt litt mere laidback mht kurvene.
hmmm ikke alle kurver vel :lol
Nei nei nei :-) blir bare værre og værre..hehe

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av ZZR-Erling »

JoachimG skrev:Kapabel er ikke det samme som egnet...

Man kan diskutere hva slags kjøretøy som egner seg til det klikker for en. Saken er den at du faktisk kan komme deg fram nesten hvor som helst med hva som helst... jeg snakker av erfaring (se video under). Men det at det meste er kapabelt betyr ikke at det også er "egnet". Og mye av det som selges som "egnet til eventyr", eller "ADV" og "Dualsport" er virkelig ikke spesielt "egnet" til det det de ofte utgis i markedsføringen til å være egnet til... og "egnetheten" til det glossy bildet som avbilder sykkelen offroad er ofte omvendt proporsjonal med størrelse og pris på sykkelen... altså jo større og dyrere, jo mindre egnet. Mange ADV-sykler og Dual Sport Sykler har dessuten modifikasjoner med høy blingfaktor men som noen neppe hadde ettermontert selv (som feks BMW F800GSA sin bash plate og radiatorbeskyttelser i plast fremfor aluminium, den høytmonterte bremseveskebeholderen, osv, osv). Fine sykler, og gode fine til mange slags turer både på grus og asfalt, men man må ta "egnetheten" med en stor klype salt/sand

Selv valgte jeg og et par kompiser å delta i Endurroallyet "Budapest to Bamako 2012"... på gamle Vespa Scootere, helt uassistert mot da langt mer egnede kjøretøy... vi var de eneste i klassen for idiotiske og uegnede kjøretøy som faktisk kom i mål for egen maskin, men det var også flere SUVer, ATVer og Endurosykler som heller ikke kom i mål. Men det jeg kan si er at min Touratecha BMW F650 Dakar er langt mer egnet i et slikt rally, men ikke i nærheten så egnet som min Yamaha wr250f. Likevel, eventyret ble større fordi vi kjørte på nettopp Vespa... For noen er selve affeksjonen for sykkelen en stor del av eventyret, for andre er det kun snakk om maskinens funksjoner og egenskaper som gjelder.

Hva som er mest egnet til eventyr er avhengig av så veldig mange faktorer. Hvor fort skal du reise (altså hvor mye tid har du til å løse problemer underveis), hva du kan fikse selv og hva du kan få hjelp til dit du reiser, hvor langt unna hjelp du vil være, hva slags terreng/underlag og hvor mye av de ulike sortene, hvor lenge skal du være borte, skal du campe eller ikke, hvor høy du er, hvor erfaren er du, hva slags klima er det snakk om, skal man ha med seg passasjer, hvor mye komfort man skal ha med seg i bagasjen, m.m.... og ikke minst, hvilke fetisher man har... kanske en Uralmed sidevogn eller en Royal Enfield Bullet med knastedekk er den ultimate eventyrsykkelen for degt?

For de som anser at eventyr innebærer mye mer enn bare asfalt og fine grusveier så vil jeg påsta at man med en Yamaha WR250R (altså ikke racingversjonen wr250F), og kun med noen små modifikasjoner (større tank, vindskjerm, midtstøtte, mykere sete, forsterkning av bakre delen av rammen for bagasje), sannsynligvis få mye mer glede enn om man kjører en BMW R1200GSA, eller F800GSA, eller F650GS Dakar/Sertao... eller tilsvarende fra andre merker.... jo lettere jo bedre.

For de av dere som er interessert så kan dere se traileren til rally dokumentaren her:

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Om den pirrer så kan du se hele dokumentaren her: ');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Og her er teamets egen kanal: https://www.youtube.com/channel/UCTwr-0 ... ZTDeh7h6Wg

Bloggen finner dere her (ble ikke helt ferdig med blogginga): https://bamakobyvespa.no/

Ohhh...den der kom som et svalende vinddrag en varm dag...kult med de Vespa'ene!!!

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av PCP »

JohnnyTh skrev:Jeg tror fremdeles de aller fleste kjøper ADV sykkel på grunn av design og miljø. Tror nok mange hadde hatt en like bra sykkel i et annet segment. Det er ikke bare ADV som har oppreist stilling og masse bagasje. Det er ADV som er inn, sånn er det bare.
Grunnen til at folk kjøper vet jeg lite om, men har tenkt at fenomenet minner veldig mye om SUV-eksplosjonen i bilverden. Plutselig ble det veldig populært, alle hadde en kneik opp til hytta, den ene "SUV-aktige" modellen etter den andre lanseres, og man har de samme diskusjonene om off-road egenskaper, eller mangel på sådan når AC-gass og kjølevæske spruter ut av fronten på en BMW X5 i en steinrøys.

Selv vet jeg ikke om jeg er helt moden for det, men super og lang fjæring er nok det som trekker meg i den retningen. Har dessverre ingen erfaring med disse moderne reinsdyrene, men jeg inbiller meg at jeg med en slik ikke vil ha hull i alle poser som har ligget i toppboksen en dag.

Da jeg nettopp kom hjem fra tur, og skulle låse sykkelen med skivelås, fant jeg ut at hele futteralet har revnet, og låsen vekk, etter 2 sessonger helgekjøring på norske veier.
Slike problemer har vel ikke Multistrada-eiere, vil jeg tro... ;-)
Lås.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av jhn »

JoachimG skrev:Kapabel er ikke det samme som egnet...

Man kan diskutere hva slags kjøretøy som egner seg til det klikker for en. Saken er den at du faktisk kan komme deg fram nesten hvor som helst med hva som helst... jeg snakker av erfaring (se video under). Men det at det meste er kapabelt betyr ikke at det også er "egnet". Og mye av det som selges som "egnet til eventyr", eller "ADV" og "Dualsport" er virkelig ikke spesielt "egnet" til det det de ofte utgis i markedsføringen til å være egnet til... og "egnetheten" til det glossy bildet som avbilder sykkelen offroad er ofte omvendt proporsjonal med størrelse og pris på sykkelen... altså jo større og dyrere, jo mindre egnet. Mange ADV-sykler og Dual Sport Sykler har dessuten modifikasjoner med høy blingfaktor men som noen neppe hadde ettermontert selv (som feks BMW F800GSA sin bash plate og radiatorbeskyttelser i plast fremfor aluminium, den høytmonterte bremseveskebeholderen, osv, osv). Fine sykler, og gode fine til mange slags turer både på grus og asfalt, men man må ta "egnetheten" med en stor klype salt/sand

Selv valgte jeg og et par kompiser å delta i Endurroallyet "Budapest to Bamako 2012"... på gamle Vespa Scootere, helt uassistert mot da langt mer egnede kjøretøy... vi var de eneste i klassen for idiotiske og uegnede kjøretøy som faktisk kom i mål for egen maskin, men det var også flere SUVer, ATVer og Endurosykler som heller ikke kom i mål. Men det jeg kan si er at min Touratecha BMW F650 Dakar er langt mer egnet i et slikt rally, men ikke i nærheten så egnet som min Yamaha wr250f. Likevel, eventyret ble større fordi vi kjørte på nettopp Vespa... For noen er selve affeksjonen for sykkelen en stor del av eventyret, for andre er det kun snakk om maskinens funksjoner og egenskaper som gjelder.

Hva som er mest egnet til eventyr er avhengig av så veldig mange faktorer. Hvor fort skal du reise (altså hvor mye tid har du til å løse problemer underveis), hva du kan fikse selv og hva du kan få hjelp til dit du reiser, hvor langt unna hjelp du vil være, hva slags terreng/underlag og hvor mye av de ulike sortene, hvor lenge skal du være borte, skal du campe eller ikke, hvor høy du er, hvor erfaren er du, hva slags klima er det snakk om, skal man ha med seg passasjer, hvor mye komfort man skal ha med seg i bagasjen, m.m.... og ikke minst, hvilke fetisher man har... kanske en Uralmed sidevogn eller en Royal Enfield Bullet med knastedekk er den ultimate eventyrsykkelen for degt?

For de som anser at eventyr innebærer mye mer enn bare asfalt og fine grusveier så vil jeg påsta at man med en Yamaha WR250R (altså ikke racingversjonen wr250F), og kun med noen små modifikasjoner (større tank, vindskjerm, midtstøtte, mykere sete, forsterkning av bakre delen av rammen for bagasje), sannsynligvis få mye mer glede enn om man kjører en BMW R1200GSA, eller F800GSA, eller F650GS Dakar/Sertao... eller tilsvarende fra andre merker.... jo lettere jo bedre.
Alt du sier her stemmer jo selvsagt ... det er så selvsagt at innlegget nesten er overflødig.
Jeg har aldri vært noen offroad-kjører, og blir det heller aldri. Gruskjøring har heller aldri vært noen lidenskap. Jeg kjøpte sykkelen for å suse etter landeveien i lovlige hastigheter +10-20-30-40, men har oppdaget etter hvert at den egner seg brukbart til å putre langs grus- og skogsveier også ... mye bedre enn mine tidligere sykler, så da passer det jo fint at jeg trives forholdsvis godt ut i naturen med en kaffekjele og en eske fyrstikker og kanskje ei fiskestang.
Ingen kommer noensinne til å se noen video av meg på YT stående på en 200 kg+ tung mc i 100 km/h i gjennom krattskogen, det overlater jeg med glede til andre.
Jeg ser på en adv-sykkel som en SUV ... et kjøretøy med litt større hjul, litt større bakkeklaring og ganske bra lastekapasitet.
Ville jeg ha en Willy's, ja da hedde jeg kjøpt en Willy's. men jeg har en Honda CRV .... en slags firehjuls V-strom, eller en annen stor adv.
Du nevner pris, da jeg kjøpte V-stromen kostet den 20-30-40 osv 000 mindre enn sine samtidige konkurrenter. Det passet meg utmerket.
Det som ikke passer like bra, er at noen (ikke du) tror det eneste saliggjørende er et hurtigtog i 300 km/h, og som til stadighet kommer med den samme idiotiske forklaringen på hvorfor 1/3 av motorsyklistene velger adv-sykler.
Opplevde for øvrig det samme i den tiden jeg kjørte coustom, fra lignende typer .... Jaja, nok om det.

Steike tøft med det Vespa-eventyret ditt. Det blir noe å mimre om og fortelle oldebarna en gang i fremtiden. Virkelig tøft ... og artig :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av JohnnyTh »

åå jeg kjenner at dette er bra for PMSen min. idag skal jeg til Dr. Jeon Song Lee for å få en helseatest og det går sikkert bedree nå.

Vi kan ikke se vekk fra offroad egenskapene til ADV segmentet for de markedsføres jo med tøffe gutter langt ute i ørkenen eller oppe i fjellene. Mener å huske at en av produsentene har en reklame der slagordet sier "Eventyret begynner der veien slutter"

Er det bare meg som får lyst på en ADV sykkel når jeg ser sånt? Long way round/down gav meg jo ikke mindre lyst på en GS.
Det blir jo sammenlignet med bil og jeg går og lurer på å kjøpe meg en Q7. Har ikke bruk for det for A6 min tar meg alle de steder jeg pleier å kjøre. Og Q7 er jo heller ikke noe terreng bil. MEn har lyst på en for den er stor og stilig.
Skal jeg kjøre i terrenget så har jeg en gammel militærbil jeg kan bruke til det.

Målet i sommer var å få prøvekjørt en nyere GS eventuellt en Triumph. Men ser ikke ut som det blir noe. Det eneste erfaringen jeg har fra før i dette segmentet er en eldre GS av ukjent årgang og det gav meg ikke så voldsomt god opplevelse.

Uansett gøy og overraskende å se at så få bryr seg om hvordan noe ser ut og kun tenker praktisk når de velger sykkel :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev:
Uansett gøy og overraskende å se at så få bryr seg om hvordan noe ser ut og kun tenker praktisk når de velger sykkel :)
Bryr meg absolutt ikke om utseendet. Har nok aldri vært lengre unna adv-sykkel enn i dag. Sommerens erfaringer har bidratt til dette :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:
JohnnyTh skrev:
Uansett gøy og overraskende å se at så få bryr seg om hvordan noe ser ut og kun tenker praktisk når de velger sykkel :)
Bryr meg absolutt ikke om utseendet. Har nok aldri vært lengre unna adv-sykkel enn i dag. Sommerens erfaringer har bidratt til dette :knegg
Har du tenkt på at du sikkert ikke hadde vært sånn "sore butt" hvis du hadde kjørt GS :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev:
SuperMorten skrev:
JohnnyTh skrev:
Uansett gøy og overraskende å se at så få bryr seg om hvordan noe ser ut og kun tenker praktisk når de velger sykkel :)
Bryr meg absolutt ikke om utseendet. Har nok aldri vært lengre unna adv-sykkel enn i dag. Sommerens erfaringer har bidratt til dette :knegg
Har du tenkt på at du sikkert ikke hadde vært sånn "sore butt" hvis du hadde kjørt GS :)
Er redd fot at da hadde det blitt "no butt" eller "ødelagt butt" :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av poulet_cavalier »

SuperMorten skrev:
JohnnyTh skrev:
SuperMorten skrev:
JohnnyTh skrev:
Uansett gøy og overraskende å se at så få bryr seg om hvordan noe ser ut og kun tenker praktisk når de velger sykkel :)
Bryr meg absolutt ikke om utseendet. Har nok aldri vært lengre unna adv-sykkel enn i dag. Sommerens erfaringer har bidratt til dette :knegg
Har du tenkt på at du sikkert ikke hadde vært sånn "sore butt" hvis du hadde kjørt GS :)
Er redd fot at da hadde det blitt "no butt" eller "ødelagt butt" :knegg
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=40203
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av SuperMorten »

poulet_cavalier skrev:
SuperMorten skrev:
JohnnyTh skrev:
SuperMorten skrev:
JohnnyTh skrev:
Uansett gøy og overraskende å se at så få bryr seg om hvordan noe ser ut og kun tenker praktisk når de velger sykkel :)
Bryr meg absolutt ikke om utseendet. Har nok aldri vært lengre unna adv-sykkel enn i dag. Sommerens erfaringer har bidratt til dette :knegg
Har du tenkt på at du sikkert ikke hadde vært sånn "sore butt" hvis du hadde kjørt GS :)
Er redd fot at da hadde det blitt "no butt" eller "ødelagt butt" :knegg
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=40203
Skrevet i 2004? Mye har forandret seg siden den gang.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:åå jeg kjenner at dette er bra for PMSen min. idag skal jeg til Dr. Jeon Song Lee for å få en helseatest og det går sikkert bedree nå.

Vi kan ikke se vekk fra offroad egenskapene til ADV segmentet for de markedsføres jo med tøffe gutter langt ute i ørkenen eller oppe i fjellene. Mener å huske at en av produsentene har en reklame der slagordet sier "Eventyret begynner der veien slutter"

Er det bare meg som får lyst på en ADV sykkel når jeg ser sånt? Long way round/down gav meg jo ikke mindre lyst på en GS.
Det blir jo sammenlignet med bil og jeg går og lurer på å kjøpe meg en Q7. Har ikke bruk for det for A6 min tar meg alle de steder jeg pleier å kjøre. Og Q7 er jo heller ikke noe terreng bil. MEn har lyst på en for den er stor og stilig.
Skal jeg kjøre i terrenget så har jeg en gammel militærbil jeg kan bruke til det.

Målet i sommer var å få prøvekjørt en nyere GS eventuellt en Triumph. Men ser ikke ut som det blir noe. Det eneste erfaringen jeg har fra før i dette segmentet er en eldre GS av ukjent årgang og det gav meg ikke så voldsomt god opplevelse.

Uansett gøy og overraskende å se at så få bryr seg om hvordan noe ser ut og kun tenker praktisk når de velger sykkel :)
Så få?
Reklame er stygge saker vet du ... den er til for å lure svake sjeler til å kjøpe alskens dritt de ikke har bruk for, ikke liker og heller ikke vet hva de skal bruke produktet til.
Du må jo regne med at det blir mye heftig terrengkjøring, både i ørken og i jungelen og på høyfjellet ... disse syklene egner seg ikke til annen kjøring ... heller.
Men du kan jo skape deg et fantastisk image blandt de uvitende for en billig penge, det skal man ikke kimse av.
Det er jo noe vi halvfeite dvaske gamle menn er veldig opptatt av.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:
poulet_cavalier skrev:
SuperMorten skrev:
JohnnyTh skrev:
SuperMorten skrev:
JohnnyTh skrev:
Uansett gøy og overraskende å se at så få bryr seg om hvordan noe ser ut og kun tenker praktisk når de velger sykkel :)
Bryr meg absolutt ikke om utseendet. Har nok aldri vært lengre unna adv-sykkel enn i dag. Sommerens erfaringer har bidratt til dette :knegg
Har du tenkt på at du sikkert ikke hadde vært sånn "sore butt" hvis du hadde kjørt GS :)
Er redd fot at da hadde det blitt "no butt" eller "ødelagt butt" :knegg
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=40203
Skrevet i 2004? Mye har forandret seg siden den gang.
Er jo gammel men bekrefter jo det jeg trodd. GS hvis du skal ut på tur på dårlige veier og uten veier og RT hvis du vil kjøre langt på vei og høyere hastigheter.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro

Legg inn av ZZR-Erling »

Det kryr av svære kåpekledde biker, ala GTR og de derre...tror det kom en myte nylig om at slik må det være :janikk

Svar