...videre:
" As of now, there is no official timeline for availability of parts necessary for the repairs, but rumors have suggested it could be August or September before the RTs are back on the road."
I USA kan man som BMW eier av RT 2014 velge disse options:
Dealerships are telling us that BMW Motorrad USA has put together a program with three options for owners of the affected model. Those willing to simply wait for a repair will be compensated $2,500 once the repair is complete. If the R1200RT owner would prefer a loaner, the BMW dealership will work with them to provide a different BMW model temporarily and also provide them with $1,000 to be used for BMW accessories/gear at their dealership or towards payments on their RT. If an owner doesn’t want to keep the R1200RT, BMW Motorrad USA will buy back the vehicle at the original purchase price and provide them with an additional $1,000 they can use toward the purchase of a different BMW motorcycle.
Owners of the new R1200RT who want to exercise any of these options will need to contact their BMW Motorrad dealership.
Min personlige oppfatning er at en WR250R (ikke racingversjonen WR250F som har en helt annen motor og daglige serviceintervaller) er noe av det absolutt mest ideelle for de som virkelig tenker å dra på eventyr hvor en god del tilbakelegges på veier som ikke er slette og fine (i mangel på en "ekte" wr450r som ikke eksisterer)... altså jeg snakker om en reise jorda rundt, gjennom Afrika og Søramerika, Asia, eller tilsvarende... ikke svingete alpeveier og en og annen grusvei i den norkse fjellheimen eller de finske skoger.
Se videoen under og spør deg selv om det er størrelsen på sykkel/motor eller ballene til den som kjører som er den begrensende faktor.
I utgangspunktet behøver man ikke modde noe som helst på en WR250R, kun stroppe fast baggen over bakskjermen og en jerry kanne for ekstra rekkevidde og tut og kjør... men tanken er liten, og bakre rammen for svak til å tåle serlig mye bagasje. Setet er hardt, og man vil med fordel kunne ønske seg et mer behagelig sete, en midtstøtte og bedre beskyttelse i form av en liten vindskjerm og litt bedre håndbeskyttelse... og kanskje en bedre bash plate. Endre på dette og du har et råskinn som løper sirkler rundt en hvilken som helst dual sport eller adventure sykkel med mer enn 650cc. KTM sin 690 er vassere og lett nok, men den har ikke påliteligheten til Yamaha... og, skal man bevege seg vekk fra sivilisasjonene så er pålitelighet viktigst av alt.
Sykkelen er smal og ultralett, er skuddsikker og har lite som kan gå feil. Det blir som å håndtere en sykkel om man er flink nok til å holde bagasjen på et minimalistisk nivå.
Skulle ønske flere valgte disse syklene som en motvekt til maniet for store sykler... "less is more"
:-)
Litt artig å notere seg at når det endelig ble litt Adventure prat ( Takk JoachimG) på denne tråden....så stillnett det helt..... :-)
Innrømmer gjerne at dette aldri blir min greie, men storkoser meg ved å lese om de som tar slike turer.....
Men koser meg enda mer med min ADV på Asfalt.......
Det kommer ann på hva slags tur man skal på hva man bør kjøre.
Skal man KUN kjøre grusveier/over stenrøyser/sand dyner osv osv er det ingen tvil om at en sykkel i enduro størrelse er det beste.
Skal på en 3 ukers tur nå (starter på søndag) til Athen og hjem. Og det kunne faktisk aldri falt meg inn å tatt wr`en som står i garasjen på denne turen.
Mye av grunnen er plass å pakke på. Vi skal forhåpentligvis telte for det meste, + alt det andre "nødvendige" man drar med seg.
Skal jeg kjøre slik som han i WR test videon så tar jeg sykkelen hjemme å gjør ei runde i nærområdet eller tar fly sørover og leier sykkel for ei uke.
Gjennom ei AfricaTwin side på FB har vi funnet endel artig/spennende/utfordrende veier der nede.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Epylypzon skrev:Det kommer ann på hva slags tur man skal på hva man bør kjøre.
Skal man KUN kjøre grusveier/over stenrøyser/sand dyner osv osv er det ingen tvil om at en sykkel i enduro størrelse er det beste.
Skal på en 3 ukers tur nå (starter på søndag) til Athen og hjem. Og det kunne faktisk aldri falt meg inn å tatt wr`en som står i garasjen på denne turen.
Mye av grunnen er plass å pakke på. Vi skal forhåpentligvis telte for det meste, + alt det andre "nødvendige" man drar med seg.
Skal jeg kjøre slik som han i WR test videon så tar jeg sykkelen hjemme å gjør ei runde i nærområdet eller tar fly sørover og leier sykkel for ei uke.
Gjennom ei AfricaTwin side på FB har vi funnet endel artig/spennende/utfordrende veier der nede.
Høres ut som en kjempetur! Har du brukt mye tid på planleggning for å finne avsides veier med utfordrende underlag? Jeg fulgte stort sett Gps'en og bare en gang ble det så ille at jeg måtte snu. Stort sett helt greie veier hele veien som man kan kjøre med hva som helst ellers.
Du har kanskje vært den veien før?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Epylypzon skrev:Det kommer ann på hva slags tur man skal på hva man bør kjøre.
Skal man KUN kjøre grusveier/over stenrøyser/sand dyner osv osv er det ingen tvil om at en sykkel i enduro størrelse er det beste.
Skal på en 3 ukers tur nå (starter på søndag) til Athen og hjem. Og det kunne faktisk aldri falt meg inn å tatt wr`en som står i garasjen på denne turen.
Mye av grunnen er plass å pakke på. Vi skal forhåpentligvis telte for det meste, + alt det andre "nødvendige" man drar med seg.
Skal jeg kjøre slik som han i WR test videon så tar jeg sykkelen hjemme å gjør ei runde i nærområdet eller tar fly sørover og leier sykkel for ei uke.
Gjennom ei AfricaTwin side på FB har vi funnet endel artig/spennende/utfordrende veier der nede.
Høres ut som en kjempetur! Har du brukt mye tid på planleggning for å finne avsides veier med utfordrende underlag? Jeg fulgte stort sett Gps'en og bare en gang ble det så ille at jeg måtte snu. Stort sett helt greie veier hele veien som man kan kjøre med hva som helst ellers.
Du har kanskje vært den veien før?
Jeg selv har ikke brukt så mye tid på det. Men en av de andre i reisefølget har søkt endel rundt på africatwin siden på fb(de fleste her er fra Hellas), google og youtube.
HVis du sjekker her http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... &start=135 litt senere i dag så skal jeg legge ut noen av veiene/områdene vi har sett på.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
"Just like the S1000R, the touring version will be based on the supersport S1000R platform. The handlebar design is upright which clearly shows its touring-oriented seating position. It gets a new headlamp design, a new seat and the grab rail is big to accommodate various touring accessories."
Tror nok ikke fargene er endelig... Som vi så på S1000 RR og S1000 R vil nok fargene bli bedre når sykkelen blir lansert
Uansett en spennende sykkel som jeg muligens blir å se etter ved neste sykkel kjøp.