Snikendeugle skrev:I dag har vi (jeg og reisevenn/kollega) handlet litt diverse for Alpeturen i August!
Fins det noen plass på forumet du hat skrevet mer om denne turen? Spennende!
Går duken din som mellomtung? :)
Snikendeugle skrev:I dag har vi (jeg og reisevenn/kollega) handlet litt diverse for Alpeturen i August!
Strålende, sier takk for detSnikendeugle skrev:Det skal jeg få fikset :)
+ Bilder av reisefølge Kawasaki Z1000 2014 som blir pakket like mye på :)
Jeg har ikke skrevet noe særlig detaljert rundt turen noe sted enda, men jeg kommer nok til å skrive det i denne loggen etterhvert :) Turen blir fra 10 August med uklar returdato enda, men regner med det blir rundt 22. August om ikke litt før.Aok skrev:Snikendeugle skrev:I dag har vi (jeg og reisevenn/kollega) handlet litt diverse for Alpeturen i August!
Fins det noen plass på forumet du hat skrevet mer om denne turen? Spennende!
Går duken din som mellomtung? :)
Er ikke så sikker på om det blir mindre vindsus med denne skjermen...Snikendeugle skrev: Mest for å slippe vindsus i ørene på lang tur som en blir skikkelig sliten av (spesielt med Arai Tour X-4 hjelmen). Vind på kroppen har jeg aldri hatt så mye imot.
Verdt et forsøk. Jeg sitter ofte mer framoverlent når jeg kjører lengre strekker, så hodet sitter noe nærmere skjermen og lenger ned.AJ skrev:Er ikke så sikker på om det blir mindre vindsus med denne skjermen...Snikendeugle skrev: Mest for å slippe vindsus i ørene på lang tur som en blir skikkelig sliten av (spesielt med Arai Tour X-4 hjelmen). Vind på kroppen har jeg aldri hatt så mye imot.. Bedre skjerming mot elementene, som regn og vindpress, vil den nok gi. Men mindre vindstøy? Neppe. Til det ser den ut til å være for rett og for langt fra føreren.
Jeg kan ta feil, men tror ikke jeg gjør det.
Men lykke til med "eksperimentet" :-)
Bilder kom tidliger enn ventet :)LordShaft skrev:Strålende, sier takk for detSnikendeugle skrev:Det skal jeg få fikset :)
+ Bilder av reisefølge Kawasaki Z1000 2014 som blir pakket like mye på :)![]()
Jeg likte ikke den vindskjermen, men skal en på tur, så tar en det som er mest praktisk ikke det aller fineste alltid![]()
Sony Z2
Fine bilder. Litt misunnelig. Jeg vil ut å reise mer..Snikendeugle skrev: Bilder kom tidliger enn ventet :)
Hentet SW Motech utstyret i dag. Strålende fornøyd :)
Her er et eksempel på pakking, med et telt av litt mindre kompakt størrelse:
Note: Dry baggen på toppen er såvidt fylt opp i bildet. Denne blir nok den som skal ha det aller meste i seg. Omtrent uendlig med plass i den :)
Blinklysene skal jeg også montere litt lenger ned og ut med en brakett, for nå så står de i veien for sideveskene.
Kommentar på sideveskene:
Det følgte visst ikke med yttertrekk for disse, men det følger med innerposer som er i typ Drybag format. Tror jeg hadde foretrekt en form-passende ytterbag, men men, innholdet blir jo tørt uansett om en bruker de innerposene.
Og her er lasteplaten som erstatter passasjersetet. Veldig praktisk å huke stropper i!
Oki, godt å vite... Da er dette blitt forandret på siste tiden... For jeg vet flere brukere som har rapportert om inner poser som ikke er vanntett. Da gir det enda større grunn til å handle, å det brennkviktSnikendeugle skrev:Joda, de er vanntette de :)
(Nevnt pose full av vann, ikke en dråpe kommer ut)
Men alt av klær osv skal uansett pakkes inn i kompresjonsposer (typ ziplock poser men med en "utvei" for luft, slik at en kan rulle sammen posen og den blir plutselig veeldig kompakt :)