Har akkurat kjøpt en 98 model ZZR 600
Bilde av sykkelen er vedlagt
Er det en enkel måte å stramme kjedet på?
Stramming av kjedet på en Kawasaki ZZR 600
Stramming av kjedet på en Kawasaki ZZR 600
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Før ante jeg ikke hvorfor enkelte var så glad i å kjøre motorsykkel.
Nå vet jeg det.
Nå vet jeg det.
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Re: Stramming av kjedet på en Kawasaki ZZR 600
Av det lille lille jeg kan se på bildet, så tipper jeg det bare er å løsne på akselbolten litt, så justere på enden av høyre og venstre side av svingarmen ved å skru lenger ut/inn. Husk at det må være ganske likt på begge sider for at hjulet ikke skal gå skeivt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Hvis du har manualen så står det der. Manualen ligger på undrsiden av setet i en sort plastbeholder.
Hvis ikke, mener jeg å huske at du må løsne akselbolten(husk å ta av saksesplinten, du trenger ny til montering igjen), løsne torque link og låsemutter for justeringa begge sider.
Juster til ca 3,5 cm slakke, pass på at begge sider er like. Du har hakk i svingarmen på begge sider slik at du enklere ser dette.
Fest låsemutterne for justeringa. Skru igjen torquelink til 34nm og akselbolten til 108 nm, sjekk at slakken på kjedet er riktig, fest ny saksesplint på akselbolten.
Dette er tatt fra hodet, så forbehold om feil. Særlig momentet kan jeg huske feil.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvis ikke, mener jeg å huske at du må løsne akselbolten(husk å ta av saksesplinten, du trenger ny til montering igjen), løsne torque link og låsemutter for justeringa begge sider.
Juster til ca 3,5 cm slakke, pass på at begge sider er like. Du har hakk i svingarmen på begge sider slik at du enklere ser dette.
Fest låsemutterne for justeringa. Skru igjen torquelink til 34nm og akselbolten til 108 nm, sjekk at slakken på kjedet er riktig, fest ny saksesplint på akselbolten.
Dette er tatt fra hodet, så forbehold om feil. Særlig momentet kan jeg huske feil.
Takk for tips.
Har funnet ut at det er akkurat passe - men fant til slutt manualen da, under lokket på undersiden av setet... ikke godt å gjette seg til nei. :-) Veldig greit å ha den for hånda.
Har funnet ut at det er akkurat passe - men fant til slutt manualen da, under lokket på undersiden av setet... ikke godt å gjette seg til nei. :-) Veldig greit å ha den for hånda.
Før ante jeg ikke hvorfor enkelte var så glad i å kjøre motorsykkel.
Nå vet jeg det.
Nå vet jeg det.
Kan også nevne at http://www.bokkilden.no" onclick="window.open(this.href);return false; selger haynes servicemanual til 250 kr. Billigste jeg fant etter et kjapt kveldssøk.