Fulleffekt med mellomtungt vognkort

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Fossin
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 2014

Fulleffekt med mellomtungt vognkort

Legg inn av Fossin »

Jeg kjøpte nylig en SV650S 06-modell som jeg har vært svært fornøyd med. Dessverre sjekket jeg nok litt for kjapt over vognkortet da jeg overtok den, så jeg ble litt overrasket da jeg fikk midlertidig vognkort hvor det stod at den var registrert som en mellomtung med 25kW.
Effektanlegg var satt på den av tidligere eiere og dermed ny chip for å kjøre bedre med den nye potta. Sykkelen er definitivt fulleffekt nå med godt over 33 hester.

Hva skal nå til for å få alt korrekt på papiret?
Har sett litt av hvert sagt her inne. Noen mener effektavgiften må betales (15k-20k), mens andre sier den allerede er betalt da den nok i sin tid ble kjøpt som fulleffekt. Vet jo det er mange som struper raske R-sykler, de kan da vel ikke koste skjorta å få tilbake igjen?
Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Re: Fulleffekt med mellomtungt vognkort

Legg inn av mortenolb »

Hvis det er betalt avgift for fulleffekt så er det ikke noe store utbetalinger, men om det ikke er det, derimot, så.. Hva ble du opplyst om under kjøpet? Du kan jo ha rett på å få heve kjøpet om det var feilinformert om en så vital ting.

Brukeravatar
Fossin

Legg inn av Fossin »

Jeg opplyste selger om dette, men han hadde tydeligvis ikke lagt merke til det. Hvordan kan man finne ut om avgifter er betalt tidligere?
Bilde

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Med forbehold om at jeg har brukt riktige inndata, viser den kalkulatoren at du i verste fall er skyldig overkommelige 1278 kroner i avgift... :-)
http://toll.no/templates_TAD/ChangeVehi ... anguage=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Fossin

Legg inn av Fossin »

Godt å høre det muligens ikke blir så dyrt :thumleft Noen må jo rydde opp i denne sykkelens papirer en gang for alle.
Jeg får snakke med Erling Sande og høre hva sykkelen originalt startet som.

Må man ha noen skriftlige beviser for at et sertifisert verksted har skiftet chip? Og vil den nye potta og chip'en være et problem ved omregistrering?
Bilde

Svar