Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
BikerSamen
Innlegg: 21
Registrert: 19 mai 2013, 15:56
Motorsykkelen din: ingen

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av BikerSamen »


Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av spidair »

PCP skrev:
Tror forresten aldri jeg kommer til å slutte og la meg forbause over hvor vonde kjøreegenskaper jeg har klart å venne meg til, hver gang jeg får nye dekk. Det er som å få en helt ny sykkel hver bidige gang. :prf
Det har du helt rett i... Har et temmelig nedslitt fordekk og jeg satt og tenkte i de baner i går da jeg var ute og kjørte litt, for så fort fordekket treffer en liten kant, som malingen på fotgjenger feltet, så er det som om noen røsker i styret på sykkelen... Skikkelig ekkelt å kjøre i hjulspor foreksempel, når sykkelen hele tiden blir "røsket" til den siden dekket treffer ujevnheten... :(

Men siden jeg kommer til å jobbe en del fremover, både på jobb og privat, vet jeg ikke om jeg gidder å skifte dekkene før neste år, og tror jeg da kommer til å gå for noen dekk med litt mer mønster i enn de gate slicksene som sitter på denne motarden orginalt... Bedre på grus og bedre på våt vei tenker jeg, og så fort og hardt kommer jeg nok ikke til å kjøre at jeg faller utenfor greps området på dekk med grovere mønster i... Å kjøre på grus med de orginale slicksene er jo som å kjøre på is, man "føler" at dekkene drifter sidelengs hele tiden selv når man kjører rett frem og det finnes overhodet ikke stopp krefter i dem på grus... Har faktisk måtte drifte gjennom et par svinger på grusvei, da jeg hadde litt for stor fart inn i et par svinger og hadde jeg bremset hadde jeg gått i grøfta (som i den ene svingen var gode tre meter dyp...). Det gikk veldig bra det altså, til min store overraskelse, men drifting er liksom ikke den måten jeg foretrekker å kjøre svingete grusvei på, ihvertfall ikke enda... Var mer panikk en kald beregning som gjorde at jeg driftet i de svingene (valgene var brukt opp liksom...)og da kan man jo ikke akkurat påstå at det var min feil at det gikk bra... :)

Så derfor grovere dekk.

Kontra styring lå allerede i ryggmargen hos meg før jeg begynte på lappen, antagelig på grunn av moped og crosser kjøring i min ungdom... Trenger ikke å tenke på det i stressa situasjoner, jeg bare gjør det, det er det som er naturlig... Men merker at jeg "krangler" mer med sykkelen nå når fordekket mer eller mindre ser ut som en V isteden for en U i profil... :)

Svar