Varsle om kontroll,tror ikke det,dessuten er det så sjelden fartskontroll at jeg gidder ikke varsle for noe slikt..

Hilse er noe jeg gjør,litt sporty på et vis...

....og alle tre temaene har en tendens til å skape litt liv i leiren.....

vent og se

Har selv lite problemer med å se en sortkledd motorsyklist laaaaaangt unna om det skulle være i speil eller foran meg.Legendary skrev:
Er heldigvis enda ung nok til at jeg ser alle, uavhengig om de er ikledd gult eller ikke.![]()
Jeg har ingen faste ritualer, men er unektelig en litt nerdete person, og som er veldig entusiastisk til å være motorsyklist, så da er det vel på sin plass at jeg rett som det er praktiserer "Heisann mamma"-hilsen...mortenolb skrev:"The Geek" faktisk![]()
Ser ikke hvorfor det er galt å gjøre det synlig at jeg hilserJeg tenker alltid at "jasså, den type folk" når noen gir meg peace-tegnet.
Barbarozza skrev:Jeg varsler om kontroll, i utlandet har jeg blitt reddet flere ganger av dette, og det setter jeg faktisk pris på. Både av lastebiler og andre motorsyklister. Å hilse er bare hyggelig, men noen ganger er det så mange av oss at det er umulig å hilse på alle, feks en søndag i Alpene eller vårslepp rundt Oslo. Å kle seg i gult gjør deg kanskje synlig, men det er kun regnjakka mi som er det. Av de fleste ulykker her hjemme er det fortsatt singelulykker som er det verste, om du er selvlysende hjelper nok ikke det. Dessuten bør du kjøre som om andre ikke ser deg overhodet uansett der det er fare for kryssende trafikk.
Å se folk kjøre med en sliten møkkete vest på seg som flagrer rundt, men uten hansker i varmen og en pløsete liksom cordura der knebeskyttelsen ligger på låra gjør at jeg tenker mitt. Men hjelper det på trygghetsfølelsen til denne med vesten så helt ok for meg, bare ikke lag noe styr eller tving meg for at jeg må ha det over skinnjakka eller det andre sikkerhetsutstyret jeg bruker.
Ser absolutt ironien i det du skriver her. Bruker ikke refleksvest selv, og ønsker på ingen måte noe påbud eller nye regler i så måte.Barbarozza skrev: Å se folk kjøre med en sliten møkkete vest på seg som flagrer rundt, men uten hansker i varmen og en pløsete liksom cordura der knebeskyttelsen ligger på låra gjør at jeg tenker mitt. Men hjelper det på trygghetsfølelsen til denne med vesten så helt ok for meg, bare ikke lag noe styr eller tving meg for at jeg må ha det over skinnjakka eller det andre sikkerhetsutstyret jeg bruker.