Kjørevenner rundt omkring i Norge (meldingsliste).

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:Skjer det noe "spennende" før helgen med tanke på offisielle eller uoffisielle treff i Østfold/Vestfold/Oslo området?
Er det bra vær på tirsdag kan vi jo ta en tur :-)
Er klar jeg :) (hvis været er med oss)

Noen forslag til rute eller treffsted?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Bjerknez »

Hva med en tur til Ørje og kanskje en liten tur over svenskegrensen?
Mange fine steder der.

Kan evt. møtes på Biltema i Sarpsborg (like ved E6) å kjøre sammen derfra?

Eller frister det med med en tur på vestfold siden?

Solo-rider
Innlegg: 785
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Solo-rider »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:Skjer det noe "spennende" før helgen med tanke på offisielle eller uoffisielle treff i Østfold/Vestfold/Oslo området?
Er det bra vær på tirsdag kan vi jo ta en tur :-)
Er klar jeg :) (hvis været er med oss)

Noen forslag til rute eller treffsted?
Ifølge Yr.no nå i kveld så ser været bra utover i uka .... :mk

Kawagutten har sikkert noen ess han kan dra frem når det gjelder veivalg..... :-)

Ellers så har jeg lyst på en tur ut til Hvaler en dag. Kystveien ned dit fra Moss og "indre" veien tilbake. :scratch
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Kawagutten »

Solo-rider skrev:
Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:Skjer det noe "spennende" før helgen med tanke på offisielle eller uoffisielle treff i Østfold/Vestfold/Oslo området?
Er det bra vær på tirsdag kan vi jo ta en tur :-)
Er klar jeg :) (hvis været er med oss)

Noen forslag til rute eller treffsted?
Ifølge Yr.no nå i kveld så ser været bra utover i uka .... :mk

Kawagutten har sikkert noen ess han kan dra frem når det gjelder veivalg..... :-)

Ellers så har jeg lyst på en tur ut til Hvaler en dag. Kystveien ned dit fra Moss og "indre" veien tilbake. :scratch
Kan jo komme med et forslag eller to så kan vi ta enten denne siden av fjorden den ene dagen og Østfold den andre dagen eller omvendt for flere turer blir det :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Bjerknez »

Her er vertfall mitt forslag på Østfoldsiden:

Vi møtes ved Biltema (ved E6) i Sarpsborg og kjører til Ørje og deretter mot Halden. Etter Halden kjører vi mot Fredrikstad og utover mot Hvaler og Skjærhalden. Vet om noen flotte stoppesteder utover der. Etter Hvaler så har vi vel kjørt såpass langt at dere kanskje er fornøyde så da går jo kanskje turen tilbake til Moss/Horten for deres del igjen.

Fra vi starter i Sarpsborg til dere er tilbake i Moss/Horten snakker vi en rute på ca. 25 mil.

Denne ruten kan jo evt. endres på så klart men det er en fin rute dette hvor vi som nevnt besøker Slusene i Ørje, Halden by med Fredriksten Festning etc. samt Hvaler og flott skjærgård. En variert rute med alt fra svingete veier til noen få meter på E18/E6.

Her er forlslaget mitt:
https://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&hl ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

Solo-rider
Innlegg: 785
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Solo-rider »

Bjerknez skrev:Her er vertfall mitt forslag på Østfoldsiden:

Vi møtes ved Biltema (ved E6) i Sarpsborg og kjører til Ørje og deretter mot Halden. Etter Halden kjører vi mot Fredrikstad og utover mot Hvaler og Skjærhalden. Vet om noen flotte stoppesteder utover der. Etter Hvaler så har vi vel kjørt såpass langt at dere kanskje er fornøyde så da går jo kanskje turen tilbake til Moss/Horten for deres del igjen.

Fra vi starter i Sarpsborg til dere er tilbake i Moss/Horten snakker vi en rute på ca. 25 mil.

Denne ruten kan jo evt. endres på så klart men det er en fin rute dette hvor vi som nevnt besøker Slusene i Ørje, Halden by med Fredriksten Festning etc. samt Hvaler og flott skjærgård. En variert rute med alt fra svingete veier til noen få meter på E18/E6.

Her er forlslaget mitt:
https://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&hl ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;
Flott rute det :thumleft
Når det gjelder lengden så er jo som du sier muligheten for endringer der om en syntes det.
Jeg er som sagt klar fra tirsdag og utover. Sett en dag. Tid for oppmøte Sarpsborg bør legge med hensyn til de fra Vestfold.. KL 1030 ?? :scratch
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Bjerknez »

Solo-rider skrev:
Bjerknez skrev:Her er vertfall mitt forslag på Østfoldsiden:

Vi møtes ved Biltema (ved E6) i Sarpsborg og kjører til Ørje og deretter mot Halden. Etter Halden kjører vi mot Fredrikstad og utover mot Hvaler og Skjærhalden. Vet om noen flotte stoppesteder utover der. Etter Hvaler så har vi vel kjørt såpass langt at dere kanskje er fornøyde så da går jo kanskje turen tilbake til Moss/Horten for deres del igjen.

Fra vi starter i Sarpsborg til dere er tilbake i Moss/Horten snakker vi en rute på ca. 25 mil.

Denne ruten kan jo evt. endres på så klart men det er en fin rute dette hvor vi som nevnt besøker Slusene i Ørje, Halden by med Fredriksten Festning etc. samt Hvaler og flott skjærgård. En variert rute med alt fra svingete veier til noen få meter på E18/E6.

Her er forlslaget mitt:
https://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&hl ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;
Flott rute det :thumleft
Når det gjelder lengden så er jo som du sier muligheten for endringer der om en syntes det.
Jeg er som sagt klar fra tirsdag og utover. Sett en dag. Tid for oppmøte Sarpsborg bør legge med hensyn til de fra Vestfold.. KL 1030 ?? :scratch
Jeg var med rundt Tyrifjorden for litt siden og for meg ble denne turen på 44 mil totalt. Jeg synes vertfall det gikk fint for min del. Vi skal jo stoppe en del langs veien også da det er en del flotte stoppesteder med passe mellomrom. Mange her vel sikkert også ferie så da har man vel kanskje også litt god tid.

Når det gjelder oppmøtetid så fpr evt. det være opp til dere som kommer fra steder lenger unna.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Solo-rider skrev:
Bjerknez skrev:Her er vertfall mitt forslag på Østfoldsiden:

Vi møtes ved Biltema (ved E6) i Sarpsborg og kjører til Ørje og deretter mot Halden. Etter Halden kjører vi mot Fredrikstad og utover mot Hvaler og Skjærhalden. Vet om noen flotte stoppesteder utover der. Etter Hvaler så har vi vel kjørt såpass langt at dere kanskje er fornøyde så da går jo kanskje turen tilbake til Moss/Horten for deres del igjen.

Fra vi starter i Sarpsborg til dere er tilbake i Moss/Horten snakker vi en rute på ca. 25 mil.

Denne ruten kan jo evt. endres på så klart men det er en fin rute dette hvor vi som nevnt besøker Slusene i Ørje, Halden by med Fredriksten Festning etc. samt Hvaler og flott skjærgård. En variert rute med alt fra svingete veier til noen få meter på E18/E6.

Her er forlslaget mitt:
https://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&hl ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;
Flott rute det :thumleft
Når det gjelder lengden så er jo som du sier muligheten for endringer der om en syntes det.
Jeg er som sagt klar fra tirsdag og utover. Sett en dag. Tid for oppmøte Sarpsborg bør legge med hensyn til de fra Vestfold.. KL 1030 ?? :scratch
Jeg var med rundt Tyrifjorden for litt siden og for meg ble denne turen på 44 mil totalt. Jeg synes vertfall det gikk fint for min del. Vi skal jo stoppe en del langs veien også da det er en del flotte stoppesteder med passe mellomrom. Mange her vel sikkert også ferie så da har man vel kanskje også litt god tid.

Når det gjelder oppmøtetid så fpr evt. det være opp til dere som kommer fra steder lenger unna.
Ser bra ut den ruta der men blir kanskje for langt for meg.Ringer deg i morgen så finner vi sikkert på noe lurt :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Bjerknez »

Dette var jo bare et forslag egentlig, men alternativet blir kanskje å droppe hele runden mot Ørje/Halden og heller gå for Hvaler/Skjærhalden. Dette blir jo ikke spesielt langt, men det går jo ann å stoppe litt utover på Hvaler og ta seg litt kaffe etc. Alternativt kan vi kjøre litt nedover svenskekysten, men det blir omtrent like langt da man må kjøre ca. 10 mil nedover (samt 10 mil hjem den samme veien) for å komme til Grebbestad og Fjellbäckä.

Hvis det er Hvaler (uten Ørje/Halden) det evt. faller på så kan vi møtes på brygga i Fredrikstad og ta en kaffe der før vi kjører utover. Er rimelig godt kjent i området.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:Dette var jo bare et forslag egentlig, men alternativet blir kanskje å droppe hele runden mot Ørje/Halden og heller gå for Hvaler/Skjærhalden. Dette blir jo ikke spesielt langt, men det går jo ann å stoppe litt utover på Hvaler og ta seg litt kaffe etc. Alternativt kan vi kjøre litt nedover svenskekysten, men det blir omtrent like langt da man må kjøre ca. 10 mil nedover (samt 10 mil hjem den samme veien) for å komme til Grebbestad og Fjellbäckä.

Hvis det er Hvaler (uten Ørje/Halden) det evt. faller på så kan vi møtes på brygga i Fredrikstad og ta en kaffe der før vi kjører utover. Er rimelig godt kjent i området.
Har jo veldig lyst til å kjøre hele ruta men jeg har ca 14 mil tur-retur Fredrikstad så da har jeg ikke mer enn ca 10-12 mil å forholde meg til så lenge jeg ikke overnatter noe sted.Ser det sånn at for morgen dagen passer det best for meg å kjøre på denne siden av fjorden og tar gjerne en Østfoldtur med kanskje en overnatting i telt så jeg får utnyttet de mila jeg kan(ca25) på neste tur.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Kawagutten »

Ruteforslag for tirsdag 8 Juli.Desverre lite detaljert.Blir jo ikke lange turen pga avstanden for oppmøte men en hyggelig tur kan det bli alikevel :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Bjerknez »

Jeg blir nå med i morgen, uansett hvilken rute det blir. et for bli opp til dere andre og bestemme :-)

Men setter pris på en avklaring i løpet av dagen, så jeg slipper å stresse inn på her grytidlig i morgen.

Uansett hvilken rute av de to nevnte det blir, så send meg gjerne en SMS med hvilkn rute det ble og hvor oppmøte skal finnes sted.
Jeg har nummeret til dere begge, både Kawagutten og Solo-Rider.

EDIT:
Er litt skeptisk på været når jeg søker på Tønsberg og kikker på hvordan dette blir i morgen...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Bjerknez »

Hvis vi velger mitt forslag og KUN tar hvaler turen så kan vi møtes litt senere, feks. kl. 12:00 eller noe. Da er vi sikret flott vær hele dagen :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Bjerknez »

Slik blir da evt. ruten, hvis man fjerner Ørje/Halden.
https://www.google.com/maps/dir/59.4293 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Da blir det ca. 63km. fra Moss fergekai helt ut til Skjærhalden som er ytterst på Hvaler. Man må så klart legge til 63km til for å komem seg tilbake til Moss fergekai igjen så da er dte jo evt. bare for dere og beregne deres avstand derfra.

Utover mot Skjærhalden som ligger helt ytterst så vet jeg om flere flotte steder vi kan stoppe samt noen "omveier og avstikkere til flotte steder. Det er uansett ikke snakk om lange avstikkere, men at turen kan bli forlenget med ett par mil kan jo hende.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjørevenner rundt om kring i Norge (meldingsliste).

Legg inn av Bjerknez »

Så hva blir det til folkens?

Det er helt opp til dere dette :)

Svar